(Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

24 sept 2016 17:04 #141 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Heb net het rempedaal verleng geval gemonteerd. Zit als een huis, ben benieuwd.

Schakelpookje is inderdaad ook nog een dingetje. Vooral omdat de horizontale afstand een stuk kleiner is. Ik zou het graag nog een stukje lager hebben, maar dan kan ik nauwelijks meer schakelen denk ik.  Maar eens een boompje opzetten wart de opties zijn?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
24 sept 2016 17:05 #142 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Heb je het originele schakelpookje?
Discussie gesloten.
24 sept 2016 17:14 #143 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Nee, heb de inklapbare pook van de Africa Twin...

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
24 sept 2016 17:22 #144 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Met een langer pookje zou je een eind op weg zijn denk ik?

Ik kan komende week eens informeren naar het snijden van splines, dan zou ik een pookje kunnen ontwerpen. Ik heb zelf een aantal pookjes gemaakt met als basis een inklapbaar ding van Louis.de en die op lengte gemaakt, maar die kan ik nu niet meer vinden...
Discussie gesloten.
24 sept 2016 17:23 #145 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik heb nog wat originele liggen die je als matrix kunt gebruiken ????

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
24 sept 2016 20:51 #146 door Floris
Beantwoord door Floris in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ter inspiratie: bijzonder fraai en slim vormgegeven rem- en schakelpedaal.
Voetstukje is verstelbaar afhankelijk van pedaalhoogte en schoenmaat.




Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Discussie gesloten.
25 sept 2016 09:09 #147 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik heb in Duitsland een pookje gevonden met wegklapbaar eh, hoe heet dat, uiteinde? Die zou moeten passen op de as en zou als basis kunnen dienen voor een aangepaste versie. Daar zou dan inderdaad iets van een verstelbaarheid in gemaakt kunnen worden.

Komende week zal ik sowieso ook nog even informeren naar het snijden van splines, maar ik denk dat dat meer iets is voor draadvonken.

Ik had eigenlijk verwacht dat het met de verlaagde steunen wat minder gedoe zou zijn, omdat ik ze toch niet zoveel verlaagd had als in extreem mogelijk was. Misschien heb ik het effect van mijn aangepaste versnellingspookje ook wat onderschat.
Maar we komen er wel.
Discussie gesloten.
13 nov 2016 16:47 #148 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ook maar even hier plaatsen om het een beetje bij elkaar te houden  :)

Vandaag eindelijk de voetsteunen maar eens geplaatst. Ik merkte dat ze een behoorlijk strakke passing hebben! Sowieso gaan de 'oren' écht strak over de schetsplaten heen. Mijn schetsplaten zijn al eens gepoedercoat, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben, die coating zal ook net wat dikker zijn dan de originele verf. Verder was 1 van de pennen wat krom als gevolg van een valpartijtje en die kreeg ik er maar nét door. Niet verkeerd hoor, zo bedoel ik het niet, maar gewoon een goede strakke passing  8)

De bijgeleverde splitpennetjes zijn trouwens net wat te dik voor mijn pennen, maar dat heb ik opgelost door een stukje koperdraad te gebruiken, ook goed hè.

Ik heb de verlaagde versie van de voetsteunen en dat merk je inderdaad in de kniehoek. Het rem- en schakelpedaal heb ik beide wat naar beneden afgesteld. De betreffende Alp zélf is ook al wat verlaagd, dus ik ben erg benieuwd of ik genoeg grondspeling overhoud, want het zijn me écht een paar giga lellen die voetsteunen  ;D
We gaan het zien! Vandaag geen tijd gehad voor een proefrit, dat komt nog wel  8)

Ben er iig blij mee Pim!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Bijlagen:
Discussie gesloten.
13 nov 2016 17:12 #149 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Bedankt voor de feedback!

Voor een eventuele vervolgversie zullen er sowieso een paar aanpassingen komen. Onder andere de passing zoals jij die noemt, daar mag best een beetje ruimte in zitten.
De steunen passen in de vorm zoals ze nu hebben bijna op de CRF1000, aan de rechterkant raken ze aan de onderzijde net de schetsplaat waardoor deze steun niet mooi vlak komt te staan.

Het formaat is persoonlijk (ik vind ze overigens super  ;D) maar ik snap wel als die te groot blijkt, vooral voor de verlaagde versie.
Wat mij betreft is inkorten van deze sets ook te bespreken trouwens.

Discussie gesloten.
13 nov 2016 17:30 #150 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
We gaan het wel zien Pim! Indien nodig om in te korten weet ik je vinden  8) En anders worden ze vanzelf wel korter  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
21 dec 2016 03:47 #151 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Zijn de verlaagde voetsteunen nog te koop?
Discussie gesloten.
21 dec 2016 12:31 #152 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Zal even kijken, volgens mij heb ik nog één set om af te maken maar daar miste ik een onderdeeltje van.

Discussie gesloten.
21 dec 2016 15:36 #153 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Kijk aan. Hoeveel lager dan standaard zijn ze? En ook passend op een AT van '96?
Discussie gesloten.
21 dec 2016 15:52 #154 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ze passen op alle oude Twins en zijn 35mm lager dan origineel. Echter, ze zijn ook een stuk breder en langer (110x60mm).

Voor een nieuwe versie wilde ik de verlaagde steunen inkorten omdat ik hoor dat je erg snel aan de grond zit.
Ik kijk na de kerst even wat ik doe, misschien grijp ik het aan om een nieuwe verbeterde versie verlaagde steunen te ontwerpen die ook goed op de nieuwe Twin passen. Het huidige ontwerp  past namelijk bijna.
Discussie gesloten.
21 dec 2016 17:23 #155 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ok, ik hoor het wel. Wat is de prijs? Ik heb iniedergeval interesse!
Discussie gesloten.
21 dec 2016 17:25 #156 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Dat was vorige serie 60,- per set, zal dat opnieuw berekenen als ik veranderingen maak maar zal wel gelijk blijven denk ik.
Discussie gesloten.
21 dec 2016 18:56 #157 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Oh oeps, vergeten te melden hier Pim  :-[

Met de Snertrit pas heb ik gereden met de verlaagde steunen en dat ging eigenlijk probleemloos! Nou ging het, vanwege de lage temperaturen & hier en daar nog witte wegdek, uiteraard niet superhard, dus ook geen grote hellingshoeken kunnen maken, maar ik heb iig nog niet aan de grond gezeten.

Wél merkte ik dat als je een voet aan de grond wilt zetten dat je bést ver naar buiten moet met je been  :)

Ietsje smaller in de breedte zou volgens mij makkelijk kunnen zónder in te leveren op comfort.

Géén kramp in de heupen of stijve knieën gehad, dus ik ben tevreden met mijn verlaagde setje  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
21 dec 2016 19:17 #158 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Super René dat klinkt goed.

Je moet inderdaad een beetje met beleid je voet weg zetten, maar ik heb dat mezelf al een tijd terug aangeleerd nadat mijn broek bij het opstappen eens achter het steppie is blijven haken ;D Ik heb ook wat kortere pootjes dus ik zet ze altijd voor/achter het steppie.

Maar wat je zegt, ze mogen best iets minder breed uitsteken. Ik wil daarnaast ook de breedte van het scharnierpunt iets aanpassen zodat ze wat gemakkelijker monteren en als ik een kleine aanpassing doe kunnen ze ook zo op de 1000.

Nu nog ff druk, kom er komende week nog wel ff op terug :)
Discussie gesloten.
04 jan 2017 11:05 #159 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Nog nieuws over de stepjes?  8)
Discussie gesloten.
04 jan 2017 13:35 #160 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Gister even naar gekeken, ik mis voor het laatste setje een onderdeel (ze hebben te weinig gesneden of ik ben het kwijt geraakt). Om die ene bij te laten maken word me te duur (~ 20 euro).

Ik wil dan dus eigenlijk meteen meer maken, maar dan moet ik de voetsteunen wel weer kwijt kunnen. Alternatief is even wachten tot ik weer rvs moet snijden en dan dat ene onderdeeltje erbij plakken.

Het is mogelijk om verlaagde steunen te maken die ook de nieuwe Twin passen, maar ik weet niet of er voldoende markt voor is en wat ik spannender vind is én een serie voetsteunen op te zetten én carterbakken maken. Tijd heb ik niet zoveel om te bouwen maar de onderdelen moeten wel meteen afgetikt worden door moi ;D
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden