(Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

21 mei 2016 22:23 #41 door Freutel
Beantwoord door Freutel in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik vind het er goed uit zien. Had je nog problemen met het buigen van de getande plaatjes of viel dat mee. Geen knik vorming o.i.d.?
Ben nieuwsgierig of je zelf iets gemaakt hebt om de plaatjes goed te kunnen buigen. De plaatjes heb je laten snijden? met Laser/water?
Ik heb vroeger wel eens wat gedaan met laserlassen en snijden vandaar mijn interesse... leuk om te zien hoor. Ik heb ook een wtb achtergrond maar qua werk in een heel  andere hoek terecht gekomen. Daarom heb ik nu misschien ook weer een brommert.... ;-)
Succes met je project en ik hoor graag wanneer mijn verlaagde setje klaar is!



Transalp xl600 v (PD06) 1987
Discussie gesloten.
21 mei 2016 22:33 - 21 mei 2016 22:38 #42 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik heb een assortiment blokken aluminium, koper en staal waarmee ik ze in de bankschroef kan klemmen en stuk voor stuk kan zetten.

Klinkt heel mooi maar dat gaat gewoon met de hand ;D
Knikken ook geen last van zolang je het goed ondersteund.

Het is inderdaad lasergesneden (water snijden ze bij dit bedrijf pas mee vanaf 7mm dikte geloof ik). Ik zit echt op het laatste pufje argon dus veel meer dan hechten doe ik niet. Moet nog wat strip hebben voor de aanslag en dan kijken of ik een paar setjes kan bouwen  :)
Discussie gesloten.
22 mei 2016 08:56 #43 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Wat mooi  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
22 mei 2016 09:08 #44 door Freutel
Beantwoord door Freutel in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Das voor de eerste aantallen dan wel de beste oplossing en gewoon functioneel. En gezien de fotoos is het buigwerk netjes gelukt.

Transalp xl600 v (PD06) 1987
Discussie gesloten.
22 mei 2016 10:01 #45 door kees
Beantwoord door kees in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Impressive..  8)


Het ziet er zo eenvoudig uit, maar als je alle handelingen optelt tot veilig je je voet erop kunt zet zetten, val je waarschijnlijk van je stoel!  :-X
Discussie gesloten.
22 mei 2016 11:05 #46 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Erg gaaf!

Zet mij maar op de lijst voor de standaard versie 8)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Discussie gesloten.
22 mei 2016 11:36 #47 door robbing
Beantwoord door robbing in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ziet er goed uit Pim.

17 juni ga ik naar Noorwegen heb je voor die tijd wat setjes klaar denk je?

Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994
Discussie gesloten.
22 mei 2016 14:36 #48 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Zodra de prijzen enzo bekend zijn ben ik ook wel in voor een verlaagd setje!

Honda XL600V Transalp '96
Discussie gesloten.
22 mei 2016 16:52 #49 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Impressive..  8)


Het ziet er zo eenvoudig uit, maar als je alle handelingen optelt tot veilig je je voet erop kunt zet zetten, val je waarschijnlijk van je stoel!  :-X


Tenks, ook van de rest  :)

Het scheelt dat de machine op mijn bijbaantje de laatste tijd redelijk stabiel loopt, ds ik heb ook daar wat uren in het ontwerpen kunnen steken.  ;D
Maar al met al, van eerste metingen tot deze tekeningen gaat er meer tijd in zitten dan je (ik) denkt.  Ik heb een paar simulaties gedaan equivalent aan een vent van 600kg staand op de steppies en dat zit tot zover goed.

Voor er iets de deur uit gaat ga ik er ook zelf even een rondje mee rijden. C:-)

Zal eerlijk toegeven dat ik ook zeer tevreden ben over het resultaat so-far (ze liggen momenteel thuis op tafel te pronken).  ;D

Wat betreft de kosten kom ik nu op 60 euro per set en hoewel dat onder voorbehoud is verwacht ik niet dat ik nog voor verassingen kom te staan.
Ik ga zsm weer verder maar het hangt een beetje af van hoe de week verloopt en of ik tijd kan maken om weer een paar uur de werkplaats in te duiken. 
Discussie gesloten.
02 juni 2016 13:31 #50 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Hey Pim, ziet er superstrak uit!

Heb hier nog eens zitten meten... Ik sta op de lijst voor normale, maar als het geen problemen oplevert kan je voor mij  30mm verlaagde maken (ipv standaard?)

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
02 juni 2016 13:49 #51 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Wat mij betreft prima, maar volgens mij kwamen de verlaagde op ~35mm lager dan origineel.

Zal het nog eens meten tov een originele steun. Ga er binnenkort mee verder, vanmiddag een fles gas halen en ik ben nog opzoek naar een strip rvs.
De kuip van de Dominator heeft nu even voorrang ivm de keuring.

Houd jullie op de hoogte.
Discussie gesloten.
02 juni 2016 14:16 #52 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik denk dat Arjen ook niet zo'n haast heeft  :angel: of ben je al bijna klaar met je opbouw?

Ik wacht in spanning af Pim, succes!


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
02 juni 2016 14:41 #53 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Pim, ken jij deze UK collega?
Bijlage:

link

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
02 juni 2016 16:55 #54 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Nope die was ik nog niet tegengekomen :P Zien er ook niet verkeerd uit, maar ik hoop/denk dat die van mij mooier worden ;D

Ik heb inmiddels gas maar ik moet wat rvs strip vinden en dan even rustig aan de gang. Ik zit ook even met de uitlijning van de steunen want ik weet zeker dat de schetsplaten op mijn motor krom zijn, maar van mijn tweede setje weet ik het niet zeker.
Dus misschien moet ik even een setje passen op een andere motor om zeker te zijn dat alles recht zit.

De Domi is dit weekend ook wel weer klaar, de plamuur is droog en schuurpapier ligt klaar. Het regent alleen enorm dus ik weet niet of ik vanavond nog zin heb om heen te fietsen ;D
Discussie gesloten.
02 juni 2016 22:36 #55 door kees
Beantwoord door kees in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

..de Dominator heeft nu even voorrang ivm de keuring.


De keuring?  ::)

Discussie gesloten.
03 juni 2016 00:28 #56 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ding is duuts dus moet langs voor TUV
Discussie gesloten.
27 juni 2016 12:01 #57 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Lang stil geweest hier!

Ik heb de laatste weken geen tijd gehad voor dit project en ben de komende twee weken nog behoorlijk druk. Eerst studie en tussendoor ook de vakantie voorbereiden.

''Gelukkig'' ga ik dit jaar maar kort weg dus er blijft genoeg tijd over om alles af te maken. Mijn plan is om één setje te bouwen voor ik vertrek en ze op mijn eigen motor te schroeven en ze in Spanje te testen.

Zodra ik dan terug ben kan ik de rest af maken en eventueel aanpassingen doen nav mijn ervaringen.

Ik ga ook een fork-brace testen dus wie weet.
Discussie gesloten.
27 juni 2016 13:20 #58 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Kan ik me nog melden voor een setje voetsteunen Pim?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
27 juni 2016 13:24 #59 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Verlaagd of normale hoogte?
Discussie gesloten.
27 juni 2016 18:59 #60 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Verlaagde maar doen  :) Motor is al wel wat verlaagd, maar we gaan er (meestal  ;)) niet heel plat mee, dus moet wel lukken kwa grondspeling gok ik  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden