(Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

22 apr 2016 13:20 #21 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik heb inderdaad nog wat zitten tekenen, maar moet er binnenkort weer even mee verder. Laatste twee weken erg druk met studie.

Om de kosten laag te houden probeer ik het aantal delen van de voetsteunen te beperken, maar dat is een beetje een puzzel. Want het moet ook sterk worden naturlijk.

Wat ook meespeelt is het buigen van de getande strip, ik wil daar ook nog even een paar proeven mee doen.

Volgens mij is de montage van de voetsteunen icm valbeugels geen probleem. Ik houd de originele bouwmaten aan het frame aan.
Discussie gesloten.
22 apr 2016 20:54 #22 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Wat studeer je Pim?

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
22 apr 2016 21:15 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Een mix van werktuigbouwkunde, scheikundige technology, toegepaste wiskunde en ook wat electrical engineering die "advanced technology" heet.
Na de zomer ga ik verder met een master werktuigbouw.
Discussie gesloten.
23 apr 2016 19:59 #24 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Een mix van werktuigbouwkunde, scheikundige technology, toegepaste wiskunde en ook wat electrical engineering die "advanced technology" heet.
Na de zomer ga ik verder met een master werktuigbouw.


Heel goed Pim.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
27 apr 2016 14:01 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
De standaard hoogte denk ik zo ongeveer te willen maken.

Uiteraard met tandjes rondom, het is in dit geval een stuk makkelijker die toe te voegen in een later stadium van het tekenproces.
Deze versie is ongveer 100mm lang en 60mm breed. Dat zal staand in elk geval een hoop extra steun bieden en ook het sturen met de voetjes offroad een stuk makkelijker maken :D

Bijlagen:
Discussie gesloten.
01 mei 2016 22:32 #26 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Nog even zitten tekenen en bij deze mijn voorstel voor de verlaagde versie, ongeveer 35mm lager dan origineel.
Ik kan het niet verder verenvoudigen/goedkoper tekenen. Zal van de week even informeren naar de kosten.

Op of aanmerkingen hoor ik graag!


Bijlagen:
Discussie gesloten.
01 mei 2016 23:16 #27 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik ben ook geïnteresseerd, standaard hoogte of iets verlaagd maakt voor mij niet veel uit denk ik

Honda XL600V Transalp '96
Discussie gesloten.
01 mei 2016 23:29 #28 door William480
Beantwoord door William480 in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik heb ook interesse in de verlaagde uitvoering
Discussie gesloten.
02 mei 2016 13:31 #29 door joop_XL
Beantwoord door joop_XL in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Hallo,

Ik ben pas nieuw op dit forum en heb sinds een aantal maanden een alp 650. Met mijn 1.98 lengte loop ik toch wel tegen een aantal beperkingen aan op de alp, scherm te laag enz.

Een setje verlaagde voetsteunen zouden geweldig zijn, zet mij maar op de lijst !
Discussie gesloten.
02 mei 2016 15:49 #30 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik heb nog wat afgewerkt en gecontroleerd aan de tekeningen en ben nog even aan het kijken wat de consequenties zijn voor het afstellen van de schakelpook en rempedaal.

Die kun je omlaag draaien maar ik moet even kijken hoe dat met een origineel schakelpookje uitkomt. Ik rijd zelf namelijk met een aangepast exemplaar.
Discussie gesloten.
11 mei 2016 18:07 #31 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Eind volgende week/begin de week erop hoop ik twee setjes klaar te hebben. Een op normale hoogte en een verlaagde set.

Ik moet wat tooling maken voor het buigwerk en het lassen maar ik ben er vrij zeker van dat dat wel goedkomt. :)

Ik zal jullie nog even in spanning houden wbt de prijs tot ik fotos heb ;D
Discussie gesloten.
11 mei 2016 21:47 #32 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
We wachten geduldig af! :D

Honda XL600V Transalp '96
Discussie gesloten.
12 mei 2016 12:03 #33 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik ook, altijd spannend om erachter te komen of alles goed in elkaar zit en doet wat ik denk dat het zal doen ;D
Discussie gesloten.
13 mei 2016 13:06 #34 door Joxer
Beantwoord door Joxer in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Je mag mij ook op de lijst zetten voor een verlaagd exemplaar voor een TA 650!
Ik merk dat op de hele termijn toch wat last krijg in de knietjes...

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)
Discussie gesloten.
13 mei 2016 15:50 #35 door PimW
Discussie gesloten.
15 mei 2016 13:10 #36 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Het  "forum lid" kan vertellen dat de 4 cm lagere voetsteunen heel goed bevallen.  ;D 8)    Waarvoor super bedankt Pim !
Wat je wel merkt, is dat het prettig is als dan de pookjes op het schakelpedaal en rempedaal ook iets langer, of breder ( maar net zoals je het leest ) worden.  De voetsteunen komen namelijk wel een klein beetje naar buiten.  ( althans deze prototypes ).

Je rem en schakel pedaal moeten wel verzet worden.  Ik heb dat bij Motorbanden Service Alphen gedaan, met hulp van Rob. Want het was best even een priegel werkje met het afstellen van de rem schakelaar en de 2 veren die de boel op de juiste plek houden.
Maar het rijdt zo fijn, dat dat zeker opweegt tegen het grotere comfort.

Groet, 
"het forum lid" /  proefkonijn    ;D     

Discussie gesloten.
15 mei 2016 16:32 #37 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Dat eerste setje is inderdaad wat meer naar buiten gekomen, ik hoop daar met deze sets wat afstand van afgensoept te hebben.
Maar hoe je het ook wendt of keert, de steunen komen iets naar buiten.

Dat is inderdaad wat ik met de prototypen wil bekijken.

Ik heb voor het rempedaal al gedacht aan een plaatje dat je over de rempedaal schroeft om zo het oppervlak te vergroten dat je met de laars bedient. Voor de schakelpook word dat wat lastiger, een verlengd exemplaar maken zou het mooiste zijn maar dan moet ik een economische manier vinden om die splines in het klemstuk te maken.

Even afwachten nog :)
Discussie gesloten.
15 mei 2016 18:41 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Ik heb voor het rempedaal al gedacht aan een plaatje


Ik heb zo'n rempedaal plaatje Pim,
Zal er een foto van maken.
Lijkt uit een stuk en gebogen.

Schakelpookje is inklapbaar, maar zou voor mij niet groter hoeven.
Maar je zou een stuk kunnen maken wat over het pookje zelf past en de basis laten zoals hij is.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
20 mei 2016 20:17 #39 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.


Een deel vab de onderdelen, goed voor een set op originele hoogte en verlaagd [emoji16]
Discussie gesloten.
21 mei 2016 21:45 #40 door PimW
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden