Powercommander III of V

20 juli 2012 11:24 #101 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

ik heb een 78er opel commodore 2.8 gse gereden, daar zat ook al injectie in, dat is dus ook niet meer bepaald het nieuwste snufje Ad. En zo klote als een standaard Varadero loopt is gewoon niet normaal, dat die dingen zo de fabriek uit mogen begrijp ik echt niet. Die commodore liep heel wat beter ;)


Dit geld alleen maar voor de eerste serie uit 2003, Arthur. De Duitsers hebben er zelfs een naam voor (hoop dat ik het goed schrijf: 'Fahrzeugreutteln', zeg maar een versterkt aan-uit effect bij lage toerentallen). De latere versie(s) lopen veel beter, zelfs die van mij (2004) is al een vooruitgang tov de 2003 versies. Bij de laatste serie (vanaf 2007) is er vrijwel geen verschil meer merkbaar met een carburatie-dero - sterker nog, de after- 2007 modellen lopen zelfs aanmerkelijk beter.

Injectie is zeker niet nieuw, ook niet op Honda motorfietsen. Dus das idd zoals Arthur aangeeft, geen excuses. De 2003- injectieversie van de Dero liep gewoon weg beroerd; vooral als je van een carburatie motorfiets af kwam.

Ik blijf er bij... Ga niet zelf lopen klootviolen. Maar ga er mee naar een deskundige. JR Tuning / Mulders Motoren hebben bij veel Dero's het probleem probaat verholpen (zowel bij mij als bij de Dero van Oldtimer)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 12:09 #102 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
dat 2004 een verbetering is tov 2003 had ik begrepen ja, maar ik heb zelf dus ook een 2004 en als je van een carb. fiets op een 2004 stapt denk je op zijn minst dat er een vuiltje voor de injektor hangt... gelukkig zijn er oplossingen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 12:34 #103 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

dat 2004 een verbetering is tov 2003 had ik begrepen ja, maar ik heb zelf dus ook een 2004 en als je van een carb. fiets op een 2004 stapt denk je op zijn minst dat er een vuiltje voor de injektor hangt... gelukkig zijn er oplossingen.


En het is écht goed op te lossen, gelukkig maar. Maar zelfs ik heb een jaar met een beroerd onderbuikgevoel rondgereden nadat ik van de Carbudero was overgestapt naar de injectiedero...
Maar idd, kun je je goed voorstellen hóe beroerd een 2003 (kan) lopen.

Met nadruk op 'kan', er zijn nml ook '03 Dero rijders die nergens last van hebben.
Die komen overigens hoofdzakelijk van een BMW GS af...  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 12:55 #104 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

Dit geld alleen maar voor de eerste serie uit 2003, Arthur. De Duitsers hebben er zelfs een naam voor (hoop dat ik het goed schrijf: 'Fahrzeugreutteln', zeg maar een versterkt aan-uit effect bij lage toerentallen). De latere versie(s) lopen veel beter, zelfs die van mij (2004) is al een vooruitgang tov de 2003 versies. Bij de laatste serie (vanaf 2007) is er vrijwel geen verschil meer merkbaar met een carburatie-dero - sterker nog, de after- 2007 modellen lopen zelfs aanmerkelijk beter.

Injectie is zeker niet nieuw, ook niet op Honda motorfietsen. Dus das idd zoals Arthur aangeeft, geen excuses. De 2003- injectieversie van de Dero liep gewoon weg beroerd; vooral als je van een carburatie motorfiets af kwam.

Ik blijf er bij... Ga niet zelf lopen klootviolen. Maar ga er mee naar een deskundige. JR Tuning / Mulders Motoren hebben bij veel Dero's het probleem probaat verholpen (zowel bij mij als bij de Dero van Oldtimer)


Dat het klootviolen is ben ik met je eens maar ik ben al bij een deskundige geweest (Mulders Motoren) en het is beslist voor mij geen verbetering. Ik ga niet nog zo'n ritje maken van bijna 600 km en ik heb er al genoeg geld aan uitgegeven. Dat het aan/uit effect helemaal weggaat daar geloof ik niet meer in maar dat het blok redelijk rond loopt in alle toerentallen dat moet met subtiele aanpassingen van de beste map die ik heb toch te doen zijn................hoop ik. :-\

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 19:36 #105 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
In Goes bij Ruud ben je in een half uurtje, een losse run kost €45,-  afstellen van PC kost €160,-

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 19:42 #106 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Heb ik een garantie dat ie dan wel goed loopt?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 19:50 #107 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
niet van mij :-X Je zou er eens een gesprekje met Ruud aan kunnen wagen, rij er eens langs en leg je probleem eens voor, je bent daar vast niet de eerste met een 2003 Varadero.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 19:51 #108 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
of koop een 2012 dero, dan heb je 2 jaar garantie >:D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 20:31 #109 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Goed idee, zal morgen eens naar de Honda dealer gaan. :P

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2012 09:02 #110 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

Heb ik een garantie dat ie dan wel goed loopt?


Als het resultaat bij Mulders niet goed is, gewoon terug gaan. Dat is idd garantie waar je recht op hebt!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2012 10:12 #111 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
kost hem wel een dag en 60 euro benzine... wat van ver komt is niet altijd lekker 8)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2012 12:09 #112 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Maandag 6 augustus om 13.00 uur staat ie bij Ruud Freriks op de rollenbank.
Toen ik bij Dion was zat de lambda eleminator stekker er niet op, deze had ik wel bij me, maar Dion zei dat dat niet veel uitmaakte.
Volgens Ruud maakt dat wel uit omdat nu het motormanagement te arm blijft afstellen, xrvtuur heeft dus gelijk dat dit een belangrijk dingetje is.
Ik ben benieuwd.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2012 12:21 #113 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
Het is dat ik dan in frankrijk zit maar anders kwam ik even kijken, ik ben ook erg benieuwd of Ruud het goed krijgt.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2012 12:30 #114 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Je zou toch op z'n minst je vakantie kunnen verplaatsen.  ;D
Ruud zei ook nog dat hij met de PC 5 een map per cilinder kan maken, dat zou helemaal mooi zijn.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2012 13:02 #115 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

Je zou toch op z'n minst je vakantie kunnen verplaatsen.  ;D
Ruud zei ook nog dat hij met de PC 5 een map per cilinder kan maken, dat zou helemaal mooi zijn.


Hou ons op de hoogte... Mooie leerschool voor overige Dero-commanders...  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 10:17 #116 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
Hoe is het nog gegaan bij Ruud?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 20:42 #117 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
[font=]Ruud heeft zijn best gedaan om alles zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen. Zo heeft hij een gaatje geboord in de uitlaatbocht van de voorste cilinder om de meting niet te laten beïnvloeden door de katalysator en daar een plug ingezet. http://img36.imageshack.us/img36/6175/img0007ha.jpg   Ook heeft hij een luchtslang(en) afgekneld met 2 arterieklemmen omdat deze ook een foutieve meting zouden kunnen geven.
Het resultaat was toch teleurstellend, het aan/uit effect was nog steeds aanwezig, zij het misschien iets minder. Het zeuren met constante lage snelheid was ook iets minder. Dus sprake van een kleine verbetering. Opvallend was wel dat de motor bij terugschakelen regelmatig afsloeg. Ook was er een dipje als je vanuit lage snelheid een beetje gas gaf.

Ik heb de map van Ruud (kopie) een klein beetje aangepast en tot nu toe is hij nog niet afgeslagen (kan toeval zijn) en het dipje is een stuk minder, hij trekt nu zelfs soepel in de 2e versnelling door de bocht hoewel ik daar nog een beetje voorzichtig mee ben want als ie dan afslaat gaan we gestrekt.
Eigenlijk is er nu prima mee te rijden en als ik de charmes van een V-twin wat beter leer waarderen dan zijn we waar we wezen moeten.

map Dion http://img703.imageshack.us/img703/4606/mapdion.jpg
map Ruud http://imageshack.us/photo/my-images/214/mapruudfredriks.jpg/
mijn map http://imageshack.us/photo/my-images/440/ruudfredrikskopie.jpg/
[/font]

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 21:41 #118 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V

Opvallend was wel dat de motor bij terugschakelen regelmatig afsloeg


En dit was voor mij de reden om te tunen. Hij sloeg zelfs af bij het gas terugnemen op een rotonde, of afremmen voor stoiplicht.
Daarna geen problemen meer mee gehad.
Het lijkt dus dat je probleem helemaal niet opgelost is , maar terug bij af.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 22:05 #119 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik heb een paar aanpassingen gemaakt in de map van Ruud en daarna is de motor niet meer afgeslagen. Morgen nog eens een rit maken en kijken wat er dan gebeurd. Ik wil komend weekeinde een ritje naar Frankrijk maken en dan heb ik geen zin in dat gezeik van afslaan en zo. Anders zet ik er zolang een andere map in, ik heb er inmiddels genoeg.  :))

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 22:45 #120 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
wat me opvalt is dat de getallen bij lage toerentallen en weinig gas allemaal in de plus zitten, ik heb alles daar in de min zitten, dus -6 en -8 enz. slaat nu niet meer af terwijl dat wel zo was toen alles nog in de plus stond. ::)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden