Powercommander III of V

26 mrt 2012 19:11 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Niet leverbaar...........raar.
De V is de opvolger van de III en ik zou daar geen geld meer aan uitgeven.
Lijkt meer op een verkooppraatje om van de oude spullen af te komen.
Ik heb de V via internet besteld en geen enkel probleem.

Misschien toch handig om even verder te zoeken.

Just my 2 cents

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 19:23 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik kon hem op internet niet vinden voor de 2003 en volgens de verkoper is die er ook niet.
http://www.motorcorner.nl/honda-powercommander-iii-varadero-1000-p-26936.html

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 19:46 #23 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
De V past gewoon op alle injectie varadero's hoor, ik heb hem hier ook op een 2004. dus laat je niet afschepen met een III. of je moet hem voor een matsprijsje krijgen, maar anders gewoon een V kopen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 19:51 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V


Heb geen klachten over het verbruik. Maar die had ik voor die tijd ook niet. Kon alleen niet wennen aan het aan-uit karakter van de injectie.
Dynojet gasnaalden op de Carbudero (van voor 2003 dus) zou ik zonder meer bij iedereen aanraden.

Maar vind het effect van de PC op de injectiedero nogal,... magertjes in verhouding met de investering. Niet dat het slecht is, of niet het motorverloop verbeterd, maar volgens mij haal je het zelfde effect makkelijk door de injectie goed af te stellen (= idd, rijker) in combinatie met een K&N (of BMC) luchtfilter.

Heb inmiddels ook flink wat kilometers mogen sturen op de dero van na 2007. Daarop is een PC sowieso niet meer nodig.


Bernard je kan de injectie niet afstellen, die wordt gestuurd door de ECU van de motor en daar kun je niks aan wijzigen. Een ander luchtfilter verergerd juist de klachten omdat die meestal meer lucht doorlaten en het mengsel dus nog armer maken, je hebt dus een of ander kastje nodig (PC bijv.) om de ECU voor de gek te houden en zo het mengsel te veranderen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 20:03 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Weet het niet, ik heb een 2004 injectie model.

De III is ook voor 2003 t/m 2008.
Ik heb zelf ook nog even gekeken, maar wanneer je de gegevens bij Dynojet ingeeft, komt hij ook voor de 2004 uit op een III usb.

Nou ja,
Er rijden in elk geval meerdere Deros van dat bouwjaar met een V. Hoe het komt dat deze niet leverbaar is ?
Jammer alleen voor het uitwisselen van mappings.

Suc6 in elk geval.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 20:14 #26 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Shit, inderdaad, na nog meer zoeken op internet heb ik deze gevonden en ook nog meteen leverbaar. Ik ga hem snel annuleren.
http://www.powercommander.nl/Powercommander-PCV-Honda-XL1000V-Varadero-2003-2009.html

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 20:20 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Grappig dat in dezelfde advertentie deze tekst staat :
Powercommander 3 usb inclusief montage en mappen (afstellen op de testbank)NU 390,- (incl. o2 eliminator

Dat is wat bedoeld wordt met  opruiming  >:D  ( kosten van afstellen = normaal 320 euro )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 20:44 #28 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Zojuist een mail gestuurd naar Motorcorner en dit is het antwoord:

[font=]Ik heb nogmaals gekeken op Powercommander.com. Dit is de officiële website van Dynojet en hierbij staat de PWC-III aangegeven voor jouw bouwjaar. Voor de modellen 2003 t/m 2008 hebben ze de Powercommander III. Vanaf 2009 is pas de PWC-V beschikbaar (dit heeft normaal te maken met de stekkeraansluitingen). Ook bij een andere importeur (GP-Products) wordt ditzelfde gemeld. Normaal is het zo dat als er een PWC-V is, dan krijgen we die automatisch als de III is vervangen door het nieuwe model. Ik zal morgen nog even nachecken bij Dynojet Research Nederland wat nu precies de laatste stand van zaken is en hierover nog terugkoppeling geven.[/font]



[font=]Link naar de officiële site:[/font]

[font=] http://www.powercommander.com/powercommander/powercommanders.aspx?mk=19&mdl=212&yr=2003&pc=116&mk-n=Honda&mdl-n=Varadero%201000%20%20%28European%20Only%29&pc-ver=411 [/font]

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 20:49 #29 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Het is inderdaad even zoeken, omdat de steker aansluiting niet overeenkomt met de bijgevoegde handleiding.
Waar het dan om gaat is of je wel of geen labda sonde hebt.
Het maakt echter niets uit en voor de noodzakelijke info verwijs ik je toch naar Dion van Mulders Motoren in Veendam.
Hij heeft bij mij de boel ook in orde gemaakt.

Het even lastig om de stekers op de bewuste plek aan te sluiten, maar verder is het een fluitje van ......... juist

( p.s. Het is ook nog afhankelijk van europees model of niet )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 20:49 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
ik weet 100% zeker dat de stekker aansluiting van de PC V op jou Dero past

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 21:13 #31 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Powercommander III of V

ik weet 100% zeker dat de stekker aansluiting van de PC V op jou Dero past

+1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 21:56 #32 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

Bernard je kan de injectie niet afstellen, die wordt gestuurd door de ECU van de motor en daar kun je niks aan wijzigen. Een ander luchtfilter verergerd juist de klachten omdat die meestal meer lucht doorlaten en het mengsel dus nog armer maken, je hebt dus een of ander kastje nodig (PC bijv.) om de ECU voor de gek te houden en zo het mengsel te veranderen.


Tnx...  :-[ :-* Had die Carbudero's van mij ook nooit moeten wegdoen aan respectievelijk Willem de Weert en mijn lieftallige Eega...  C:-) ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 22:21 #33 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
had willem die 340000 km dan moeten lopen ;D. Maar je kan natuurlijk altijd nog een oude dero kopen, staan er zat te koop

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 07:18 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

had willem die 340000 km dan moeten lopen ;D. Maar je kan natuurlijk altijd nog een oude dero kopen, staan er zat te koop


Mag af en toe nog ff sturen op de carbudero van de 'Baas'...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 08:43 #35 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Ik zeg ook niet dat de steker niet past, maar de beschrijving zegt dat je op een zwart blokje een bijgeleverde plug moet plaatsen.
Wanneer je geen lambda sonde hebt, zit ook dit stekertje er NIET op.
Is in dat geval ook niet nodig, maar heeft wel heel veel zoekwerk gekost om erachter te komen.

Uiteindelijk was het gewoon klikkerdeklik ;D




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 13:37 #36 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Bijlage:

Uploaded with ImageShack.us

Dit zijn de connectors van de PC 5 (powercommander 16-006) welke voor mij de juiste zou zijn. Volgens mij gaan die stekkers niet passen maar ik kan mij vergissen.
Of ze gebruiken voor alle versies dezelfde foto en zitten op mijn versie andere stekkers.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 13:55 #37 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 13:59 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Voor de Varadero zitten er inderdaad andere stekers op.
Daarom moet je ook bij het bestellen het type en bouwjaar van je motor opgeven.
Een pro en 1 contra die je tussen een meerpolige steker links onder je tank monteert.

Ik zal eens kijken of ik er een fotootje van kan maken vanavond, maar eigenlijk moet de tank er dan af en dat gaan we dus niet doen. :P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 14:02 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V

Plug the supplied O2 Eliminator to the black connector (Fig.F)


Dit bedoel ik met die lambda.

Dit is inderdaad de juiste layout die bij deze PC hoort.
Als je goed leest zie je dat het grotendeels plug en play is. Behalve als je een aansluiting mist.
Scheelt mij dus weer een fotootje maken. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 14:12 #40 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
De 5 komt eraan, met spanning wacht ik af of de stekkers passen, maar volgens velen op dit forum moet dat geen probleem zijn.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden