Powercommander III of V

25 mrt 2012 14:30 #1 door Cas
Powercommander III of V werd gestart door Cas
Voor de Varadero 2003 is zowel de PC III als de PC V beschikbaar.
Welke is de beste keuze?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 15:35 #2 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Powercommander III of V
de 3 is niet meer nieuw verkrijgbaar
de 5 is iets meer uitgebreider in de software.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 16:53 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

de 3 is niet meer nieuw verkrijgbaar
de 5 is iets meer uitgebreider in de software.

Dus de 5 nemen, bedankt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 17:42 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Software voor beide systemen zijn niet uitwisselbaar, tenminste de mappings niet.

Ook is het van belang welke luchtfilter je gebruikt en welke uitlaat.

Verder kun je op de V een groot aantal tools bij koppelen, zoals een digitale toerenteller, oliedruk meter en verbruiksmeter.
Het wordt alleen wel erg prijzig allemaal.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 20:34 #5 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Powercommander III of V
misschien dat we gelijk verschillende mappings kunnen verzamelen voor de 3 en de 5? een beetje uitwisselen kan denk ik geen kwaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:05 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
Ik heb er een V inzitten en daar zit standaard een map bij, die klopt heel behoorlijk maar staat tussen de 2 en 4000 toeren beetje te arm, maar dat is dus snel opgelost als je de software op een laptopje zet kun je zelf heel makkelijk het mengsel zelf regelen. Ik vraag me wel af hoe je een map van de dynojet software kan versturen naar iemand anders.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:07 #7 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

Software voor beide systemen zijn niet uitwisselbaar, tenminste de mappings niet.

Ook is het van belang welke luchtfilter je gebruikt en welke uitlaat.

Verder kun je op de V een groot aantal tools bij koppelen, zoals een digitale toerenteller, oliedruk meter en verbruiksmeter.
Het wordt alleen wel erg prijzig allemaal.


Toerenteller, oliedrukmeter en verbruiksmeter heb ik al. Ik heb de originele uitlaten en geniet iedere keer als ik het gas opendraai met volle teugen van het originele donkerbruine geluid. Het luchtfilter is K&N.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:12 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

misschien dat we gelijk verschillende mappings kunnen verzamelen voor de 3 en de 5? een beetje uitwisselen kan denk ik geen kwaad.


Ik heb begrepen dat de mappings van de 3 en de 5 niet uitwisselbaar zijn maar als je ze wilt hebben wil ik ze met alle plezier toesturen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:16 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
die wil ik wel hebben

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:17 #10 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

Ik heb er een V inzitten en daar zit standaard een map bij, die klopt heel behoorlijk maar staat tussen de 2 en 4000 toeren beetje te arm, maar dat is dus snel opgelost als je de software op een laptopje zet kun je zelf heel makkelijk het mengsel zelf regelen. Ik vraag me wel af hoe je een map van de dynojet software kan versturen naar iemand anders.


Dus als ik het goed begrijp kan ik met een klein beetje geduld (en ik heb meer geduld dan geld sinds de aanschaf van deze Varadero) en een beetje uitvogelen op de laptop al tot een heel goed resultaat komen?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:18 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

die wil ik wel hebben


ok

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:19 - 25 mrt 2012 22:44 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
  dankuwelbeleefd :D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:42 #13 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Powercommander III of V
Verknip je emailadres ff snel. Voorkomt een hoop spam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2012 22:45 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
done, dankuwelbeleefd

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 06:26 #15 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Powercommander III of V


Ik heb begrepen dat de mappings van de 3 en de 5 niet uitwisselbaar zijn maar als je ze wilt hebben wil ik ze met alle plezier toesturen.

ik dacht meer aan een archief waar een ieder mappings kan plaatsen en er weer van af halen, en dat voor de 3 en voor de 5. en als we dan toch bezig zijn gelijk voor de andere clubmotoren ook als daar die pc voor verkrijgbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 07:47 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V
Heb de PCIII op de Dero (2004). Achteraf... Zou ik het niet weer doen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 08:23 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Zelf experimenteren gaat wel maar je hebt geen apparatuur om de boel ook nog goed te controleren en af te stellen..
De standaard mapping die bij de V zit is tot 3800 toeren behoorlijk krap afgesteld. Dit veroorzaakte bij mij dan ook spontaan afslaan bij het nemen van korte bochten en terugslaan bij starten. Ook onregelmatig lopen bij lagere snelheden.
Wil je een mapping die bij jou motor past, moet je gewoon proberen uit te wisselen met iemand die dezelfde uitlaat en luchtfilter heeft.
Ik heb de originele spullen er nog opzitten.

Met een laptopje aan de motor kun je redelijk wat bijstellen.

Goed idee trouwens om een mapping bank op te zetten.
ff contacten met de mod's

@ Bernard, bedoel je dat je geen III meer zou nemen of ook geen V en dat een PC geen goeie optie is ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 10:10 #18 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V

Heb de PCIII op de Dero (2004). Achteraf... Zou ik het niet weer doen.


Ik lees wel eens verbruikcijfers van jou en dan denk ik dat jou PC te arm staat afgesteld en daardoor heb je ook weinig verschil met de originele setup. Als je de PC wat rijker zet loopt de Varadero veel mooier en smeuiger, verbruik stijgt wel wat is mijn idee.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 16:05 #19 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

Ik lees wel eens verbruikcijfers van jou en dan denk ik dat jou PC te arm staat afgesteld en daardoor heb je ook weinig verschil met de originele setup. Als je de PC wat rijker zet loopt de Varadero veel mooier en smeuiger, verbruik stijgt wel wat is mijn idee.



Heb geen klachten over het verbruik. Maar die had ik voor die tijd ook niet. Kon alleen niet wennen aan het aan-uit karakter van de injectie.
Dynojet gasnaalden op de Carbudero (van voor 2003 dus) zou ik zonder meer bij iedereen aanraden.

Maar vind het effect van de PC op de injectiedero nogal,... magertjes in verhouding met de investering. Niet dat het slecht is, of niet het motorverloop verbeterd, maar volgens mij haal je het zelfde effect makkelijk door de injectie goed af te stellen (= idd, rijker) in combinatie met een K&N (of BMC) luchtfilter.

Heb inmiddels ook flink wat kilometers mogen sturen op de dero van na 2007. Daarop is een PC sowieso niet meer nodig.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 18:20 #20 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Volgende week komt de powercommander binnen, het is de usb 3 geworden. De 5 is toch niet leverbaar voor de Varadero 2003.
Ik ben benieuwd wat het gaat doen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden