Powercommander III of V

17 juli 2012 17:10 #81 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
De stekker zat er zo op, ik kon er bij zonder de tank los te halen. Vanmiddag 3 mappen uitgeprobeerd, de 2 mappen met de hoogste waarden in het lage toerengebied (<3000) gaven het beste resultaat. Ik ga nu eerst het klepje van het luchtfilterhuis verwijderen, de carterontluchting loshalen van het luchtfilterhuis en alle loze gaten dichtmaken en het luchtfilter schoonmaken. Eens kijken wat voor resultaat dit geeft.
En dan kan ik subtiel de waarden van de beste map gaan verhogen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 17:17 #82 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
dan moet de tank er dus toch nog af... maar loopt hij nu beter als zonder dat lambda dingetje?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 17:21 #83 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Hij loopt in ieder geval een stuk rustiger in de lage toeren maar ik had er ook een andere map inzitten. Om dit zeker te weten moet ik de map van Dion er inzetten, dat zal ik morgen eens doen. Vanavond eerst barbekloejen. ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 17:37 #84 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
ik ben benieuwd dan morgen, en smakelijk

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2012 20:49 #85 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik merk geen verschil tussen de stekker er wel of niet op. Al verschillende mappen geprobeerd, de ene iets beter dan de andere, aan/uit effect blijft, zal er met de PC ook niet uit te krijgen zijn denk ik. Ik blijf nog maar een poosje vogelen, iedere verbetering is vooruitgang.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2012 22:52 #86 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Hoi Cas.
Dat aan uit effect is toch iets wat gewoon bij een injectie systeem hoort. Helemaal weg krijg je het nooit.
Alternatief is een ouder type Dero. ( carbudero )

Mijn ervarig is dat je er ook gewoon aan moet wennen en er mee om leert gaan. Ik had er in het begin ook moeite mee, maar nu ik er aan gewend ben heb ik ook veel minder last van.
Belangrijker is dat de machine gewooon mooi "rond " moet lopen en zeker in de lage toeren niet moet hakkelen of zelfs afslaan,

Just my 2 cents.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2012 23:14 #87 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Helemaal mee eens, maar bij jouw Dero is het aan/uit effect minder dan bij de mijne dus daar moet iets te verbeteren zijn. Met de ene map loopt het blok mooier rond en stiller dan met de andere map, afslaan doet de motor niet maar soms, bij tussengas of na terugschakelen, is er wel eens een hikje. Gaat nog een klus worden en zorgen dat ie nergens te arm loopt, slecht voor de klepjes denk ik.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2012 23:48 #88 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
Cas heb jij een 2003 of 2004 model. want daar zit wel een verschil in qua standaard mapping, en wie weet ook wel met ontstekingstijdstip. en daardoor zou het kunnen dat jou motor nooit hetzelfde loopt als die van Oldtimer

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 00:17 #89 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik heb model 2003

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 08:50 #90 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Powercommander III of V

Cas heb jij een 2003 of 2004 model. want daar zit wel een verschil in qua standaard mapping, en wie weet ook wel met ontstekingstijdstip. en daardoor zou het kunnen dat jou motor nooit hetzelfde loopt als die van Oldtimer


Klopt!!! En... er is zelfs weer verschil met het 2005 én 2007 model.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 09:09 #91 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Het zijn net mensen, die Varadero's, met al die verschillen. :o

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 12:45 #92 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik heb van www.powercommander.com alle mappen van Varadero 2003 2004 2005 2006 gedownload. Voor elk model 6 mappen.
En wat zie ik tot mijn verbazing.........alle mappen zijn hetzelfde. ::)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 12:59 #93 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
dat zijn usa mappen van de firma dynojet, maar de map die Honda gebruikt voor de ECU (het kastje wat het inspuit moment/duur bepaalt) verschilt per bouwjaar, en ik vermoed dat ook het onstekings moment kan verschillen. Nu kan je met de powercommander het inspuit moment/duur dus veranderen maar niet het onsteek moment. Ik zou als ik jou was toch eens naar Ruud F. in Goes rijden en een test laten doen op de bank, je hoeft toch niet af te laten stellen, alleen testrun kan ook. voor een paar tientjes ben je dan stuk wijzer.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 13:15 #94 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Dat is misschien wel een goed idee, is het overwegen waard. Maar volgens mij blijft dat afstellen van zo'n pc, zelfs met alle toeters en bellen erbij, een beetje natte vingerwerk, of je moet er vele uren aan besteden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 13:25 #95 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
iemand met veel ervaring met afstellen weet precies waar je de motor iets te rijk of te arm moet zetten om lekker te rijden, met de Dero zit je vaak tussen de 2500 en 4500 toeren, daar moet je dus veel aandacht aan besteden. Nog een goed adres is : ww.mctonline.nl  daar werkt Johnny en die heeft heel veel afgesteld voor de racerij en is dagelijks bezig met ducati's, ook V twin dus.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 13:37 #96 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik ben naar Veendam gereden omdat daar volgens velen de meeste ervaring aanwezig was, waarom zou iemand anders het beter doen? En het is nou juist dat "gevoel" dat ik denk dat het natte vingerwerk is. Met alle beeldschermen alleen kom je er niet. Ik denk dat dezelfde motorfiets nooit 2 keer hetzelfde kan worden afgesteld, alleen bij benadering.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 13:46 #97 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Dion is iemand die zijn sporen ruimschoots heeft verdiend in de racerij en is/was regelmatig op het circuit in Assen te vinden met het team van Mulder. Er bestaat wat mij betreft geen twijfel over zijn deskundigheid. Verder was het een van de eerste in Nederland die met dergelijke apparatuur kon omgaan. Voorheen was dit een zelfstandig bedrijf, maar 2 jaar geleden dacht ik ingelijfd bij Mulder.

Cas heeft gelijk over dat gevoel, en meten is nu eenmaal weten. Dion meet, stelt af, meet opnieuw en als de resultaten niet naar tevredenheid zijn kun je gewoon terug komen, zonder dat het je weer geld gaat kosten. Bij mijn Dero is hij ruim 4 uur bezig geweest.
Mijn ervaring dus............ Vakman. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 22:03 #98 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Powercommander III of V


Cas heeft gelijk over dat gevoel, en meten is nu eenmaal weten..


deze is geheel fout..

meten is vergelijken echter waarmee dan.......          er is immers geen standaard om te bepalen wat nu goed is en wat slecht.

enkel de praktijk bepaald of  de afstelling het gewenste resultaat geeft naar waar de eigenaar op zoek is  dus beleving

alleen daardoor zijn er juist al zo veel afwijkende afstellingen voor handen  waarvan een ieder zal roepen dat dat de beste zijn  .. juist voor hem of haar

niets zo fijn dan een carb versie...  u weet wel dat systeem dat toch + 100 jaar in ontwikkeling is geweest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 22:25 #99 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
ik heb een 78er opel commodore 2.8 gse gereden, daar zat ook al injectie in, dat is dus ook niet meer bepaald het nieuwste snufje Ad. En zo klote als een standaard Varadero loopt is gewoon niet normaal, dat die dingen zo de fabriek uit mogen begrijp ik echt niet. Die commodore liep heel wat beter ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 23:33 #100 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik heb vandaag de powercommander losgekoppeld om eens te kijken hoe de Dero zonder loopt. Morgen sluit ik hem weer aan want zelfs met een niet afgestelde PC loopt ie een stuk beter dan zonder PC. Het is dus zowiezo een verbetering. Ik ben wel zo'n sukkel geweest om de eleminator op de diagnosestekker aan te sluiten, hopelijk heeft dit geen schade veroorzaakt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden