Powercommander III of V

01 apr 2012 10:58 #61 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
ikke, roep dus maar

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2012 11:02 #62 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Ik heb een mappingsetje naar Arthur gestuurd.
Gewoon even als bestandje hier bijgezet.
Mapping uitgelezen is de originele.
De andere is die er nu in zit.

Zijn dus beide met originele uilaat en luchtfilter

Suc6 ermee

hmmm blijkbaar niet te openen op deze manier.
Stuur maar even een berichtje met je emailadres. Dan stuur ik ze wel even.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2012 23:21 #63 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Powercommander 5 van de Varadero gisteren af laten stellen in Veendam, helaas...................geen verbetering, heb zelfs het idee dat de vorige map beter was. We moeten er maar mee leren leven. :(

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2012 23:32 #64 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
wat is nu nog precies het probleem dan? ik heb een gedeelte van de map van oldtimer gebruikt maar in het lage toeren gebied staat deze map voor mijn dero te rijk, heb hem daar dus armer gezet en loopt nu prima.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2012 23:55 #65 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Het probleem is een sterk aan/uit effect, rukkerig rijden met lage snelheden en bij gas dichtgooien een beetje rommelen (geen knallen) uit de uitlaten. Het is er nu niet beter op, nu schokt hij bij 60 km/u nog, bij gasgeven vanuit lage snelheid duurt het soms ff voordat hij reageert en alle andere klachten zijn er nog. Ik ga zelf maar een beetje vogelen, slechter kan het niet worden. ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2012 09:12 #66 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Probeer mijn mapping eens gewoon. Dan kun je eventueel nog wat aanpassen.
Ik heb jou genoemde problemen niet. Dit heb je zelf kunnen ervaren, want je hebt ermee gereden.

Suc6 in elk geval.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2012 10:31 #67 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
Het lijkt erop dat hij nog te arm staat bij bepaalde toerentallen, of heb je een geheel ander probleem, klepspelling niet goed of kapotte bougie, valse lucht aanzuigen.... ik kan je ook mijn map nog opsturen, of je komt keertje langs in vlissingen voor de kijk en vergelijk show. moet toch gewoon goed te krijgen zijn.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2012 13:39 #68 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

Ik begin ook te denken dat er dat er iets anders aan de hand is. Klepspeling moet nog worden gecontroleerd maar ik denk niet dat dat zo'n grote invloed kan hebben. Bougies zijn pas vernieuwd. Valse lucht aanzuigen zal ik eens gaan controleren en verder ga ik eens het verhaal van Ron Overkleeft uitproberen.
Ja Cas er is zeker hoop Mijn Vara 2004 liep ook te hikken en stoten  onder de 3000 toeren tot ik de power commander liet monteren met een K&N filter en Leon vince uitlaten loopt tie echt tig keer beter.Kan rustig tot onder de 1400 toeren inkakken zonder enig probleem en hij ging van 1op 16 naar 1op 19 woon werk(rustige stijl).Heb ook gelijk de katelisator afgesloten,die rare klep aan de voorkant van,t luchtfilter afgehaald,en open carterventielatie gemaakt ,En dat zijn volgens mij die 2 slangen waar jij het over hebt.
Ik heb deze met een bout afgedopt(tegen valse lucht) en de 2 slangen vanaf de cilinders verlengt en naar beneden toe gericht zodat er geen water in loopt.En dat rare olie opvang bakje in het luchtfilterhuis verwijdert. Hij trekt nu als een lier,loopt stil en zijde zacht bij lage toeren, en vanaf half gas brult tie het uit van agressie en hoor je het luchtfilter gulzig inzuigen. Hij is nu echt 100%.  Rij er nu 38000 km zo mee, en als tie zo blijft rijden doe ik hem echt nooit meer weg.
 

En misschien moet ik de boel synchroniseren, ik heb nog 4 vacuummeters liggen van vroeger dus dat moet geen punt zijn. K&N filter zal ik ook eens gaan reinigen en opnieuw in de olie zetten. Toen de motor op de rollenbank stond zag je het achterwiel duidelijk hikken bij lage toerentallen maar Dion heeft het er niet uitgekregen. :-[  Dus maar op zoek gaan naar mogelijk andere oorzaken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2012 13:43 #69 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V

Probeer mijn mapping eens gewoon. Dan kun je eventueel nog wat aanpassen.
Ik heb jou genoemde problemen niet. Dit heb je zelf kunnen ervaren, want je hebt ermee gereden.

Suc6 in elk geval.

Ik heb jouw map al eens geprobeerd maar ook dat gaf geen verbetering, het voelt allemaal te arm bij lage snelheden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2012 21:11 #70 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Powercommander III of V
ik heb een mapping van een 2009 varadero er op zitten.alleen het startte verschrikkelijk slecht. de mapping van oldtimer was geen succes voor mij behalve dat ie er heel erg goed op startte. dus mijn mapping aangepast in de laagste toeren. nu alleen die enorme klap die je krijgt als ik rond de 4000 toeren zit, dan gaat dat ding als een raket vandoor. het mag wat minder. ach, heb ik weer wat te doen als ik terug ben van vakantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2012 21:22 #71 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik heb 5 mappen voor de Varadero gevonden op internet. Als het morgen niet giet ga ik ze eens uitproberen, er zal er toch wel eentje bijzitten die een beetje in de buurt komt hoop ik.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2012 23:58 #72 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
of nog eens een run doen bij ruud f. in goes, weet je wel waar hij te arm/ te rijk loopt. ik vind het wel vreemd dat ze je in veendam zo weg laten gaan terwijl die motor zo slecht loopt, zou mijn zaak niet meer zijn. :-\

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 00:08 #73 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik laat geen run meer doen, zonde van het geld, daar heb ik geen vertrouwen meer in. Ik vogel het wel uit, heb ik weer iets te doen. ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 00:50 #74 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
tja dat is jammer, er bestaan natuurlijk ook nog mensen die hun vak wel verstaan, daar ben jij dan nog niet geweest blijkbaar.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 00:52 #75 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
heb je trouwens wel die lamdasonde eliminator op de het stekkertje van die lamdasonde gezet?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 00:59 #76 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik had de witte stekker die bij de PC zat op de rode stekker onder de buddy gezet maar nu is mijn gipro daarop aangesloten. Volgens Dion moest dat geen probleem zijn. Ik ga eerst de mappen proberen, en als dat geen succes is dan ga ik de ideeën van Ron Overkleeft uitwerken en ook die stekker er weer eens terug opzetten. Ik heb wel vertrouwen in die mappen, alles komt goed. 8)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 01:36 #77 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
maar dat is niet goed!!! de witte stekker(lambdasonde eleminator) die bij de pc zat die moet op de stekker die van de lambdasonde komt, die draad komt van onder je motor van de uitlaat en loopt naar boven naar links onder de tank waar ook de stekkers van de injectie zit, daar trek je de stekker los en zet je het  lambdasonde eleminator stekkertje erop, de lambdasonde die in je uitlaat zit is nu uitgeschakeld, ik denk dat dit je probleem oplost. de rode stekker onder de buddy is om storingen uit te lezen en heeft niks met die lamdasonde te maken. wat is die dion voor koekenbakker :'(

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 01:36 #78 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
en nu ga ik pitten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 01:47 #79 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
maar dat is niet goed!!! de witte stekker(lambdasonde eleminator) die bij de pc zat die moet op de stekker die van de lambdasonde komt, die draad komt van onder je motor van de uitlaat en loopt naar boven naar links onder de tank waar ook de stekkers van de injectie zit, daar trek je de stekker los en zet je het  lambdasonde eleminator stekkertje erop, de lambdasonde die in je uitlaat zit is nu uitgeschakeld, ik denk dat dit je probleem oplost. de rode stekker onder de buddy is om storingen uit te lezen en heeft niks met die lamdasonde te maken.
Oeps, foutje van mij, ga ik morgen herstellen............. :-[  Nu heb ik weer een goeie tip om verder te gaan, en veel werk. Gisteren de tank volgegooid, die weegt nu zo'n 30 kg, en die tank die moet eraf.

wat is die dion voor koekenbakker
Dion wist niet dat de stekker daar heeft gezeten, hij zei alleen dat het voor het afstellen niet veel uitmaakt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2012 10:06 #80 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
Misschien kun je er net bij als je de tank van voren en van achter los maakt van frame en beplating en dan de tank wat naar voren kantelt, blokje hout er onder van achter, en als dat niet gaat zou ik de benzine in jerrycan laten lopen, anders loop je zo te kloten met die 30kg.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden