Powercommander III of V

13 aug 2012 23:33 #121 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
toch lijkt de map onderin van Ruud armer te staan dan die van Dion ....en hij loopt nu iets beter. heb je het al een keer geprobeerd om het in de min te zetten

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 23:49 #122 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ik heb de map van Ruud een beetje aangepast, rijker gezet in de lage toerentallen, en toen was er een verbetering, niet meer afslaan en een betere gasrespons vanuit lage toerentallen. Ik denk dat als ik in de min ga het een verslechtering is. In de standaard map staat alles op 0 bij 0% trottle, dat staat nu hoger zowel bij Dion als bij Ruud waarschijnlijk om het aan/uit effect te verminderen. Dat gaat bij mijn Dero zo dus niet lukken want dan moet ik er volgens Ruud een ontstekingsmodule bijzetten. Volgens hem staat de ontsteking een beetje te vroeg. Maar ja, waar is het einde?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 23:52 #123 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander III of V
tijd voor een goldwing ;D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2012 00:08 #124 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Bijlage:


Dat was deze, 1980 tot 1987. Toen verkocht en nooit meer een nieuwe gekocht. Die gleed over het asfalt alsof het een schip was!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2012 00:42 #125 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Powercommander III of V
En ben jij dat ook die zo verlangend naar de technische perfectie van die Soes GS850 kijkt?  ;D 

(Die nog steeds geregistreerd staat en dus waarschijnlijk nog vrolijk rondrijdt tot in der eeuwigheid  8) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2012 00:46 #126 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Nee, dat ben ik niet, ik heb wel 3 soezen gehad, dit was iemand met wie ik een dagje Luxemburg deed. En hem kennende zou hij hem best nog kunnen hebben ja, hahahahahahaha.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2013 12:16 #127 door HR65
Beantwoord door HR65 in topic Powercommander III of V
dag allen,
ook een PWC-V geïnstalleerd, Var 2009,  herken het stotteren ed. ook nog een beetje.
Ipv een een run ed, heeft iemand ervaring met de autotune module?

www.powercommander.nl/Powercommander-toe...-Varadero-2003-2009/

gr. Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2013 12:45 #128 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander III of V
Geen ervaring mee, maar een run op de testbank is goedkoper (160 euro )

Verder zou ik je willen adviseren om een aantal mappings van andere gebruikers eens te proberen voordat je veel geld uitgeeft.
Er is al een en ander geschreven hierover op ons forum.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 17:44 #129 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V


Heb ook gelijk de katelisator afgesloten,die rare klep aan de voorkant van,t luchtfilter afgehaald,en open carterventielatie gemaakt ,En dat zijn volgens mij die 2 slangen waar jij het over hebt.
Ik heb deze met een bout afgedopt(tegen valse lucht) en de 2 slangen vanaf de cilinders verlengt en naar beneden toe gericht zodat er geen water in loopt.En dat rare olie opvang bakje in het luchtfilterhuis verwijdert.


@ Ron Overkleeft

Hallo Ron, een paar vraagjes over het luchtfilter.

Kan ik de 2 dikke slangen die naar het olieopvangbakje leiden laten zitten?


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 23:33 #130 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Powercommander III of V
@ Cas, het is 6 jaar geleden dus moet effe diep nadenken.

Eerste  foto :Kan me dat apparaatje niet meer voor de geest halen,weet niet waarvoor het is en denk zomaar dat het er bij mij gewoon nog op zit.


Tweede foto :De slang die daar op zit is de carter ontluchting.Deze heb ik van het luchtfilter afgehaald en verlengt
met een tuinslang en naar beneden toe gericht zodat er geen water in kan lopen.
(heb hetzelfde met de slang van de andere cilinder gedaan)

Derde foto: dat slangetje gaat als ik het goed heb naar dat rare klepje?
Ik heb een schroefje in dat slangetje gedraaid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 23:41 #131 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Slangetje op de 3e foto gaat inderdaad naar het klepje dat er bij mij niet meer inzit.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2014 23:43 #132 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Volgens mij heb jij het olie opvangbakje er niet meer inzitten waar die dikke slangen op aangesloten zitten. Heb je die dikke slangen niet naar beneden geleidt en de dunne slangen verwijderd?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 10:27 #133 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Powercommander III of V
Ja Cas dat (vet/olie) opvangbakje is eruit ,dat zit midden in de luchtstroom dus weg
ermee. Dan die twee dikke slangen van het luchtfilter af en naar beneden toe laten
zodat er geen regenwater in kan lopen. Dan moeten nog wel de aansluitingsgaten
in het luchtfilterkast dicht worden gemaakt. 
Nu heb je dus "open carterventilatie"

Van de kleine slangetjes weet ik alleen nog dat ik een schroefje in dat kleine
slangetje heb geschroefd dat die rare klep vooraan je luchtfilter bediend.
Die rare klep toen in zijn geheel verwijderd.

Heb nog wel erover gedacht om die rubberzuigmond voor aan het filter te
vergroten,daar moet ook nog wel winst te boeken zijn wat betreft luchtstroom.
Is er alleen nog steeds niet van gekomen ( leuke uitdaging voor Jou Cas)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 12:12 #134 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Ok, het vacuumding van het klepje eruit.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 12:13 #135 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Het oliebakje verwijderen uit het luchtfilterhuis, de gaten kan ik dichtmaken met montagekit. De slangen naar beneden leiden is makkelijker gezegd dan gedaan.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 12:15 #136 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Maar wat nu met dit kunstwerk? Dat wil ik er ook graag afhebben, is volgens mij alleen maar voor milieueisen en niet voor een betere motorloop.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 14:18 #137 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Powercommander III of V
Ja dat kunstwerk,weet ook niet waar het voor is,ik zou zeggen afkoppelen en
kijken wat er gebeurd.

Die slangen heb ik verlengd zodat ze gemakkelijker naar beneden te richten zijn.

Vacuum ding heb ik ook weg,dient nergens meer voor.

Jij wil die gaten in,t luchtfilter afdichten met montage kit, ik heb een stukje slang
van +- 5 cm op het luchtfilter geschoven en toen een bout in de slang geschroefd 
en er nog een slangenklem omgedaan .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 16:17 #138 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Die rubber tuit kan eraf maar dan heb je wel een heel groot gat. Ik weet niet of dat wel een goed idee is.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 17:14 #139 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander III of V
Dat kunstwerkje is de pair valve en wat het doet is eigenlijk hetzelfde als pissen in een glas en dan datzelfde glas weer leegdrinken om het riool niet teveel te vervuilen.
Met aftermarket uitlaten raden ze zelfs aan de pairvalve te verwijderen omdat dit voor backfiring kan zorgen.
Kan er dus af..............hahahahahahahaha.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2014 18:57 #140 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Powercommander III of V

Die rubber tuit kan eraf maar dan heb je wel een heel groot gat. Ik weet niet of dat wel een goed idee is.

Denk wel dat het beter is als dat rubber er niet opzit maar er kan dan
wel gemakkelijk water in de luchtfilterkast lopen.
Heb wel zitten denken om een plastic kapje te maken dat net naar beneden wijst
en dat op de rand van de kast poppen en kitten. Loopt er geen water naar binnen
maar wel een gemakkelijker instroom van lucht ,want kijk maar is hoe smal eigenlijk
dat bekkie is van dat rubber.

Mocht je het proberen wees niet bang dat je de luchtfilterkast verkloot want ik
heb er nog eentje reserve op de plank leggen (ooit is een restantje varadero
onderdelen voor weinig op de kop getikt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden