Pim's brummert

23 juni 2010 18:03 #21 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ha die Anko!

Mooi dat je em tof vind  ;D

Jij bedoelde iets als dit?






8) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2010 18:46 #22 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Pim's brummert
Ik hou m'n mond wel weer....  :-X  :D    Ik had het ook wel kunnen weten.  Die Pim scharrelt zijn spulletjes wel bij elkaar...      ;)

Als ik toch zo vrij mag zijn een opmerking te maken...  is het niet handig om "buigbare" richtingaanwijzers te monteren ?  Als je nu wat raakt breekt meteen je kuip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2010 19:26 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ja daar heb ik ook een beetje over getwijfeld. Eerst even kijken hoe dat zit met het stuur en de valbeugels mocht ik hem neerleggen.
Anders maak ik deze beugeltjes na van een iets dunner materiaal zodat ze gewoon naar binnen gedrukt kunnen worden zonder de kuip te slopen.

Vroeger als ik viel (Dat heb ik goed uitgeprobeerd...) dan kwam enkel mn valbeugel, uiteinde stuur en mn achterknipper op de weg. Offroad is dat wel anders maar dat geeft ook weer beter mee...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2010 19:30 #24 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Pim's brummert
Gaaf project.

Zou persoonlijk ook de knippers anders monteren. Eventueel in de spiegelkappen a la Ducati of wordt dat te modern?

Suc6 verder met knutselen. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2010 21:36 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Hmm, knippers in de spiegels word het sowieso niet maar als er ervaring mee is dat dit stukgaat ga ik het even overdenken nog...

Pleuren kan ik ook wel maar weet niet of de knippers ZO ver uitsteken dat ze de kuip molesteren. Mocht ik weer echt airborn gaan maak ik me niet zo druk om de schade van de knippers ;D

Wacht ik ga even kijken bij de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2010 21:52 #26 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Pim's brummert
Wat dacht je hiervan:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2010 21:55 #27 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Pim's brummert
Op mijn twin heb ik momenteel de knipperlichten (voor) aangepast. Hier zitten nu zij-knippers van de auto op.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2010 11:27 - 24 juni 2010 11:29 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ja Rob dat had ik in de Kuil al een beetje afgekeken ;D Van een auto dus...

die Twalp van ADV ken ik maar vind die knipper oplossing eigenlijk niet zo mooi.
Ik zal wel even zien wat ik eraan ga doen als ik er weer aan toe ben. Zit momenteel nog flink te kloten op de extra bevestiging van de kuip (Poging nummer 1727273743?). Die wil ik vandaag toch wel voor de bakker hebben eigenlijk  :-\

De eerste testritjes zal ik toch wel niet superwild crossen aangezien ik ook nog met mn stomme vinger zit dus die knippers kunnen voorlopig nog geen kwaad ::)

O, maar het meedenken word wel zeer op prijs gesteld  :angel: :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2010 22:18 #29 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Ik heb ook al zo vaak gekeken naar het wegbouwen van de voorknippers in de kuip, net zoals bij de Alp.

Maar ik gebruik dat ding dagelijks, verhuis tegenwoordig vaker dan me lief is en het is dan niet belangrijk genoeg om aan te pakken. Ik heb uiteindelijk kleine knippers -ook met flexibele voet- op de originele plekken gezet. Staat veel ranker en zijn zo klein dat ze de grond niet meer raken bij valpartijtjes.

Mooie klus, Pimster! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 15:11 #30 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Wat vinden jullie van deze kleuren combi?



En misschien leest er een electrotechneut mee? Ik heb nu dus twee koplampen maar op dit moment nog maar één stekker om deze aan te sluiten.
Waar kan ik een tweede het beste oppakken? Gewoon van de andere stekker pikken of moet dat bij de accu/voor de schakelaar? Of moet het heul anders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2010 16:36 #31 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Pim's brummert
Als je de stekker "splitst" dan zit je met een 2x zo hoog vermogen wat over de ene draad moet van accu naar "splitter". Dit kan tot gevolg hebben dat vroeg of laat die draad doorfikt.

Zover ik weet hoor ik nooit een relais klikken bij het aanzetten van de verlichting dus ik denk dat het volle vermogen ook door de schakelaar loopt. Om het echt veilig aan te pakken doe je er goed aan een redelijk dikke draad vanaf de accu te trekken en deze via een relais aan te sluiten op de koplampen, daarbij gebruikmakend van de originele draad om het relais te laten schakelen.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2010 17:26 #32 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Pim's brummert

Een korte Waarom:
Nou ja, ga maar eens op je plaat met Transalp kappen ;D Die stomme nokjes breken af en het lukte mij niet om ze weer stevig terug te lijmen. Gevolg een rammelende en klapperende kuip. Opzich weer wat aan te doen in de vorm van tochstrip ed maar niet ideaal. Daarnaast vond ik het gevecht met de origami iedere keer met sleutelen niet zo leuk :angel:


tochtstrip?
Wat is dat, want ik ben eigenlijk van plan om 2 gaten te gaan boren in mijn kappen en dan een tie-ripje (hoe schrijf je dat) erdoorheen te halen.

Laatst trok ik namelijk mijn Transalp even door tot de 160 en toen vloog mijn kap eraf... gelukkig zit dat nog vast met wat schroeven. Dat was de 2e keer dat dat gebeurde en had het nog gecontroleerd of mijn geïmproviseerde lijm/tape-montage nog vast zat, dat bleek dus niet vast genoeg te zitten!

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2010 17:57 #33 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Tochtstrip was meer tegen dat klapperen van de kuipdelen onderling. Zet je niets mee vast dus.

Maar hoe kan je kap er nou afvliegen? ;D

tyrip is niet echt een super oplossing, het kan zijn dat je kappen op den duur in gaan scheuren waar je de tyrip aantrekt. Wat is er precies allemaal stuk aan de kuip dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2010 19:46 #34 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Pim's brummert
@PimW Nou dat was vorige week zondag en toen waaide het redelijk... Op de snelweg trok ik snel op naar 160km/u, door de rijwind icm de 'normale' wind is de kap gewoon los getrokken. 

Zoals je weet zit die kap vast met 3 drukpunten en 3 schroeven. Die laatste 3 hielden de kap dus gelukkig nog op mijn motor en ook mijn knie kon erger voorkomen ;).

Maar ja, het onderste bevestigingspunt is los. Dus de kap is losgescheurd. Was al bij aankoop.
Ik had het stuk plastic eerst vastgemaakt met tape en lijm, maar dat bleek dus niet voldoende.
Er zit een gaatje in dat drukpunt... dus daarom dacht ik: '2 gaatjes in de kap en dan tyrip door kap en dat gaatje in dat drukpunt'

Want ik heb niet echt een alternatief toch?

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2010 20:18 #35 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Je bedoelt het onderste drukpunt denk ik? Twee nokjes druk je in de tank en onder druk je hem over een pennetje.

Die was bij mij ook kapot en zat ook met een tyrip door dat plastic om die framebeugel. Werkte niet zo goed want uiteindelijk scheurde dit ook los...

Als dit inderdaad je probleem is kun je proberen dat stukje plastic na te maken van aluminium, het plastic van de kap zagen en die strip terug lijmen. Of misschien vastlijmen en dan een paar lagen glasvezel eroverheen?
Het blijft een beetje rommelen dat wel :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2010 00:06 #36 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Pim's brummert
Ja gewoon een plaatje knippen uit aluminium plaat van ongeveer 5cm breed en 2 millimeter dik, gat in boren en omslaan in de bankschroef, als je en slijptol of iets dergelijks hebt even de restanten van het normale kunststof hoekje wegslijpen.
Ik heb veel plezier gehad van deze oplossing, gewoon met bisonkit alleslijm vast gezet en houd hartstikke goed, en nog fijner als ik weer eens omviel in één of andere sloot verbuigt de beugel een beetje of hij scheurt los bij de lijm, zodat je kap niet verder kapot gaat. Uiteindelijk heb ik toch maar valbeugels genomen voor die 2 keer per jaar dat ik een kleinigheidje heb.
De onderste rand van de kap bescherm ik een beetje echtra (had er al een klein haarscheurtje door helemaal onderaan horizontaal zwarte gaver tape te plakken (lijkt net of het zo hoort) Als je moeite hebt met de beugel kan ik het wel voor je doen ik woon in Eindhoven maar aan de kant van Tilburg dus minder dan 20 minuutjes van je af. Maar geen gaten boren dan word het echt werk om de kappen weer mooi te maken.
Hoor het wel, Herrie

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2010 12:29 #37 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Pim's brummert

Als je de stekker "splitst" dan zit je met een 2x zo hoog vermogen wat over de ene draad moet van accu naar "splitter". Dit kan tot gevolg hebben dat vroeg of laat die draad doorfikt.

Zover ik weet hoor ik nooit een relais klikken bij het aanzetten van de verlichting dus ik denk dat het volle vermogen ook door de schakelaar loopt. Om het echt veilig aan te pakken doe je er goed aan een redelijk dikke draad vanaf de accu te trekken en deze via een relais aan te sluiten op de koplampen, daarbij gebruikmakend van de originele draad om het relais te laten schakelen.


Het grootlicht is bij een twin zeker door een relais geschakeld...

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2010 20:34 #38 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Zo de pc doet het weer en de camera is terug! :))

De achterkappen moesten aan de voorkant nog degelijk bevestigd worden. Dit omdat de Twin tank geen druk rubbers heeft zoals de Alp tank. Dus voorop zitten de kappen eigenlijk gewoon los. Ik zag daar een mooi buisje lopen van het frame dus dmv twee slangklemmen een gevouwen ophangpunt aan gemaakt. Er zitten moertjes op gelast aan de achterkant zodat je de kap er zo op kunt "bouten".
Ook hoef ik niets te lassen en is er beweging mogelijk mocht ik ooit hard vallen oid. Drukken die dingen maar lekker krom/opzij.








Foto's waren voor de proef, later kwam ik erachter dat de slangklemmen andersom moesten. Ook zijn de plaatjes gewoon gelakt.
Ik wilde die boutjes voor het porum vervangen voor m6 met een halfronde kop, maar dinsdag merkte ik al dat mijn broek er een beetje aan blijft haken en dat rijd onzeker. Dus dat moet heel zeker halfronde boutjes worden!

Op de gok radiator covers gekocht voor een Twin 750 via pharaobike van Romatech. Radiateurs leken me gelijk maar die van de twin moeten toch een fractie langer zijn...
Gelukkig is dit model heel gemakkelijk aan te passen aangezien de ophangpunten enkel in hoogte iets verder uit elkaar zitten.



Morgen ga ik me verder buigen over de carterbescherming. Ik heb al eea klaar liggen om in elkaar te bakken dus ik verwacht dat dit weekend gewoon klaar te hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2010 15:57 #39 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Rechtsachter een extra ophangpunt gemaakt en in de bak gelast. Hij past nu onder de motor  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2010 17:01 #40 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert


De bak werkt goed. Je hoort nu ook opeens hoeveel stenen je blok anders voor zijn kiezen zou krijgen. Geen slecht idee dat alu onder de motor...

Na een opmerking van Paul geconstateerd dat de vork te kort is  :angel: . Het voorspatbord raakt de kuip als ik wat ver in de vering duik...
Dus maar even wat harder zoeken naar een adresje om bussen te laten maken ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden