Pim's brummert

11 feb 2012 16:22 #141 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Beetje meer af:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 16:34 #142 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Pim's brummert
Zoek de verschillen...

Nee, geintje,  zie dat je thv van bovenste gat de bracket doorgezaagd hebt.
Maar wat ik me dan afvraag, waarom is het bovenste deel vervolgens minder breed gemaakt.
Had je daar een reden voor ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 16:40 #143 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
In je stuur zit een verzet. Ik wil deze verhoger aan de buitenkant van de originele klem monteren en kom dan zo dicht op het verzet dat ik bang ben dat de klem niet aantrekt (komt dan scheef).
Ik heb de boel pas na het boren en tappen doorgezaagd dus kon het niet even proberen. En als ik later bedenk dat de boel smaller moet heb ik weer mijn boutgaten uit het midden geboord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 17:35 #144 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Nog even de boutgaten verzinken en scherpe kantjes er vanaf. Die kun je in principe dan in elke gewenste hoogte maken voor zowel 22 als 28mm sturen.

Ik vind ze gaaf Pim! (en knap gemaakt).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 17:48 #145 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Dank  :)

De inbussen ga ik niet verzinken omdat de gaten maar 6,9 uit de kant zitten en de kop een diameter van 12,9 heeft. Een potgat van 13 is een beetje krap en zelfs dan ga je bijna door het materiaal heen.
Ik denk erover nog twee keer de frees over de bovenste klem te laten lopen zodat de koppen lager komen te liggen, maar ik wil daar eigenlijk een holle frees voor gebruiken. Dan komt er in het midden van de klem een beetje een ronding. Maar daar moet ik even voor gaan zoeken...

Deze zijn 50mm verhoging. Je kunt niet echt helemaal alle maten maken want je zit ook met de ruimte voor de originele klem. Je moet die bouten ook nog vast kunnen zetten. Maar in principe is alles mogelijk.

Zo word zaterdags overwerken nog een beetje leuk  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 22:23 #146 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Ziet er errug goed uit Pim  8)

Maar ik snap 't effe niet  :-\  Wat is het verschil tussen de bovenste klem affrezen vs. de bouten (een stukje) verzinken?  Kwa sterkte bedoel ik, dat maakt toch niks uit voor de sterkte ?

Ik zou ze idd ook lekker wat afronden, worden ze wat sierlijker van  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 22:46 #147 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Die inbussen hebben een kop met een diameter van 12,9mm ongeveer.
Een potgat moet dan minimaal 13mm zijn maar ik vind 14mm mooier.

De gaten zitten 6,9mm uit de kant van de klem. Dus met een frees 14 ga ik door het materiaal heen en is de zijkant van het potgat open zegmaar.

Dus ik denk dat ik twee keer een baan affrees zodat de koppen van de inbussen tov het middelste deel van de bovenste klem wat lager komen te liggen. Ik heb nu alle hoeken "gebroken" maar het zou mooi zijn er een iets grotere schuine kant aan te geven nog.
Ik wil ze niet té rond hebben. Vind het hoekige hier en daar ook wel wat hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 22:52 #148 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Ah, nú snap ik 'm  8)  Stukkie affrezen dan maar  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 23:25 #149 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Als je ze nog 'n keer zou maken, zou je dan iets veranderen?

Want in lengterichting (van de motor) kun je voldoende ruimte maken om die boutgaten wel te verzinken. Zo zit het ook met het spul wat je zó koopt.

(ik heb vandaag een 28mm Renthal Twinwall 997 met nieuwe stuurklemmen op mn XR gezet jippiekajehee!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2012 23:49 #150 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Mijn eerste plannetje was ook om ze te verzinken, kwam er later (Toen de frees al boven m'n klemmetje stond te draaien om precies te zijn) pas achter dat dat te krap werd. Had bij het zoeken naar materiaal wat groffe maten in mijn hoofd en dan is het erg makkelijk gewoon hele maten te nemen.

Nooit meer aan gedacht even na te meten hoebreed ik moest worden met die boutkoppen ;D

Al doende leert men :o

Gewone klemmen of verhogers? Mooi spul op je brommer schroeven is altijd leuk! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2012 01:46 #151 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Die vork uit die Husky heeft gelukkig losse stuurklemmen (gaten in de kroonplaten).

Ze hadden klemmen met standaard 1 cm verhoging en met 2 cm. Maar, die waren gelijk 25 euro duurder. Maar 2 cm verhoging kost aftermarket zo'n beetje 4 tientjes. En ik had van de Mroc-KTM nog 25mm liggen (meegenomen toen uit voorzorg). Dus, de standaard klemmen genomen (totaal 3,5cm verhoging) want ik wist dat ik even later nog een bon ging krijgen voor rijden zonder gordel.. want dat was op dat moment het goedkoopst.

Maar ik ben nog niet klaar. Want ik heb eigelijk 5 cm verhoging nodig. En mn handkappen passen niet meer vanwege het dikkere stuur. Problemen, problemen :)

Had ik maar gewoon 'n vriendin genomen..  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2012 12:06 #152 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Als de klemmen los zijn, dan moeten er blokken of bussen onder kunnen toch? Of zijn ze met een vast draadend eronder ?

Bij de Alp heb ik eerst met ori stuur gereden plus 20mm verhoging. Toen een alu stuurtje gemonteerd dat lager en rechter was. Kwam ik 30mm te kort in de hoogte.
Beetje rekenen kwam ik uit dat een extra setje van 30mm goedkoper was dan een van 50mm. Vervolgens die 20 en 30 op elkaar laten lassen  ;D

Nadeel is dat je vrij lange bouten nodig hebt. En dat vind ik niet zo mooi qua constructie, er zit voor mijn gevoel flex in al kun je dat zo op het oog niet zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2012 13:10 - 12 feb 2012 19:42 #153 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

Als de klemmen los zijn, dan moeten er blokken of bussen onder kunnen toch? Of zijn ze met een vast draadend eronder ?


Zitten met losse 8.8 M12's. Op de Domi had ik die ook er onder gesleuteld (die had die CR-vork en ging dat ook). Is gevoelsmatig ook flexvaster zeg maar. Wat wel aardig is, is dat de boring waar het stuur in valt, excentrisch geplaatst is: je kunt de offset veranderen door ze om te draaien.

Beetje rekenen kwam ik uit dat een extra setje van 30mm goedkoper was dan een van 50mm. Vervolgens die 20 en 30 op elkaar laten lassen  ;D


Heb ik ook eerder gedaan, maar gewoon los op elkaar. Gaat prima.

Nadeel is dat je vrij lange bouten nodig hebt. En dat vind ik niet zo mooi qua constructie, er zit voor mijn gevoel flex in al kun je dat zo op het oog niet zien.


Precies dat! En is idd ook flexie. Ik heb nog 2 bulten extra van toen ik die voor de Domi maakte. Die boor ik #12 en dan onder de nieuwe klemmen. Heb ik 5,5 cm (shit, da's weer .5 teveel haha).

Gelukkig is het zondag en heb ik de tijd... ;)


[edit; paar uur later...]


Ik heb die klemmen van de handkappen maar even op de hand pas gemaakt: afgetekend en het meeste heel lomp met de afbraamschijf :D. De rest op maat geveild. Best aardig nog geworden.


En inderdeed, ik kan de aanvullende verhoging onder de stuurklemmen zetten. Kost me wel weer een zoektocht naar weer langere bouten wtf :-X


[edit; weer wat later...]


Ik heb gelijk die el cheapo bulten maar even opgezocht en geboord.

Bijlage:


Bijlage:


Toen ik ermee bezig was net, herinnderde ik me dat ik die bij de plaatselijke smid voor 3 kwartjes per stuk kocht  :)


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2012 22:00 #154 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Is dat staal, das wel zwaar man! ;D
Productieve zondag dus  :)

Ik heb bijdeweej voor de wr wel roxen gekocht  ;D :angel:

Als je geen bouten kunt vinden...



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2012 22:43 #155 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Ja wel, maar is CARBONstaal. Lichter dus dan aluminium ;)

Gast echt. Enig idee wat een AFRICATWIN aan de voorkant weegt?! Jezes zeg.

Nee, Pim, dat is om mn nieuwe stalen achtertandwiel te compenseren. Vind je 't goed?

Ik heb hier een kerel om de hoek die verkoopt bouten. Alleen maar bouten. Ook hele vreemde. En bouten waar nog nooit iemand aan gedacht heeft of nodig heeft. Daar ga ik morgen heen. Want, het is een M12 met een kop 17 jaja! Maar die heeftie. Vast! (hoop ik....)

Nee ik ben lekker bezig geweest. Aanklooien.

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2012 23:06 #156 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nee ik weet niet wat dat weegt, vertel  :-*

Goed hè, als je van een zware motor komt ben je helemaal niet verwend. Wij denken in kilo's ipv grammen!

;)




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2012 00:20 - 13 feb 2012 11:39 #157 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Spot-on! En daarom zijn wij niet meer bang voor heule hoge duinen of kamelegras.. ;)

(sterker nog: wij willen alléén nog maar dát  :) )

Bijlage:



Van kamelegras geen plaat, maar de beschrijving in Wiki spreekt voor zich  :)

Kameelgras (Cymbopogon schoenanthus) is, zoals de naam al doet vermoeden, een grassoort waarmee vooral kamelen zich voeden.

Beschrijving en voorkomen
(niet interessant)

Weetje
Tijdens de jaarlijkse rally [vol gestoorde petrolheads] die altijd door dit gebied trekt vormt kameelgras een groot obstakel en kan het een resultaat van een wedstrijd geheel doen keren. Deelnemers aan de rally zijn doorgaans niet te spreken over kameelgras. Wanneer banden van auto's, trucks of motoren in contact komen met kameelgras rijdt het voertuig niet vloeiend door over het zand, maar vangt het voertuig een enorme klap op, waarmee de controle over het voertuig verloren kan gaan. Daar waar kameelgras ligt wordt de route hobbelig. De rallyrijders dienen hun snelheid drastisch te verminderen om heelhuids voorbij het gras te geraken. Etappes met kameelgras zijn dan ook erg oncomfortabel en erg lastig.



Lijkt op zich allemaal niet zo spannend, want: "De rallyrijders dienen hun snelheid drastisch te verminderen om heelhuids voorbij het gras te geraken".

Maarrr, 'zand' en 'snelheid drastisch verminderen', dát gaat nou juist niet samen.. ;D

:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2012 09:02 #158 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Pim's brummert
Het is wel een beetje offtopic, maar het is echt een vette foto

photos1.blogger.com/photoInclude/blogger...2020/1600/camels.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2012 11:16 #159 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Durf 't biijjjjjna niet te vragen.. maar..

ZULLEN WE ? ? ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2012 11:22 #160 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Pim's brummert
JAAAAAAA!!  ;) Dan wil ook!! Wanneer? Morgen?  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden