Pim's brummert

21 mei 2013 17:04 #221 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Schokbreker bevestiging ben ik niet aan gekomen, die is orisjineel.

Wel heb ik bevestigingspunten gemaakt daar waar normaal het subframe vastgelast zit. Het achterframe maak ik nieuw en zal een brandstof tank bevatten.
Dat is mogelijk nu het luchtfilterhuis is ala Africa Twin.
De aluminium bussen die je ziet zitten zijn het eerste begin hiervan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 00:57 #222 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik kocht een WR450F achterbrug, maar deze is te smal voor het Transalp wiel.
Zaagde het door en maakte spanmallen.
Onder de freesbank bewerkt zodat wanneer beide armen de juiste afstand hebben de opening in het midden even breed is als mijn opvulblok (30mm).

Nu dat blok nog even in de juist contour maken en ertussen lassen.

Weer een onderdeeltje verder  :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 01:02 #223 door PimW
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 09:23 #224 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pim's brummert
asjemarspulleheb.  8)

moi warruk

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 10:55 #225 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Spullen kun je lenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 19:40 #226 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pim's brummert
dasokweerwaar

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2013 19:47 #227 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert

Weer een onderdeeltje verder  :)


Mooi hoor  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2013 21:26 #228 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik wilde eigenlijk een uitlaat voor William maken dit weekend, maar dan moeten ze me wel de juiste diameters buis leveren  :-X

Dus toen maar weer verder gegaan met de achtervork. Begint best fris te worden in mn hok (moet meer lassen denk ik  ;D ).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2013 22:50 #229 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert

Ik wilde eigenlijk een uitlaat voor William maken dit weekend, maar dan moeten ze me wel de juiste diameters buis leveren  :-X

:'( :P ;)

Dus toen maar weer verder gegaan met de achtervork. Begint best fris te worden in mn hok (moet meer lassen denk ik  ;D ).

Waarom eigenlijk een WR450F achterbrug? Een RD03/04 had direct gepast. of is die een stuk langer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2013 00:06 #230 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Aha ja! Kijk  het zit dus zo:

Ik wilde een andere achtervork, omdat ik denk dat een alu exemplaar stugger is. Een 18inch achterwiel leek me ook wel wat en omdat er in mijn wr nu een setje talon/excel wielen zit heb ik een achterwiel over.
Die dus zo in een wr vork past.
En 18inch is.

Maar toen kwam ik er achter dat de tandwielen nooit uitgelijnd kunnen worden omdat de achtervork veel smaller is...
Dus nu komt er weer een Alp naaf in, evt. omgespaakt naar 18inch. Dan behoud ik ook de transmissie demper (daarom ben ik op dew r ook naar die andere set gegaan).

Challenge accepted!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 22:50 #231 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik was heeeel druk bezig voor William, maar toen het invertertje toch stond te brommen ook even de achterbrug op tafel gelegd.

Was best een beetje nerveus want aluminium kan zo ongelofelijk trekken... Ondanks spanmallen.
Maar wonder boven wonder, toen alles afgekoeld is schoof de as nog zonder moeite door de lagers en wiel achterwiel past er perfect tussen  :)

Voor wie dat weten wil: de wielbasis met deze voorvork en achterbrug is vrijwel gelijk aan origineel.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2013 23:26 #232 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert

Ik was heeeel druk bezig voor William, maar toen het invertertje toch stond te brommen ook even de achterbrug op tafel gelegd.

Was best een beetje nerveus want aluminium kan zo ongelofelijk trekken... Ondanks spanmallen.
Maar wonder boven wonder, toen alles afgekoeld is schoof de as nog zonder moeite door de lagers en wiel achterwiel past er perfect tussen  :)

Voor wie dat weten wil: de wielbasis met deze voorvork en achterbrug is vrijwel gelijk aan origineel.

Ziet er knap uit. Ben zo benieuwd naar het eind resultaat!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2013 12:48 #233 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Gister heb ik beide achtervorken opgemeten en op papier gezet. Het achterwiel moet namelijk nog in lijn achter het voorwiel in het frame komen.
En er moeten lagers of bussen in komen waarop hij kan scharnieren...
Dat is voor komende week reken- en tekenwerk.

Ondertussen had ik een husaberg luchtilfter gevonden dat wel mooi boven de carburateurs past, dus ben ik weer een filterhuis gaan maken.

Ga nu ook maar eens bedenken hoe ik het achterframe vorm ga geven...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2013 13:19 #234 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Pim's brummert
Hoi Pim,

Fantastisch hoe je zo'n 'oude' transalp aanpakt, heb echt enorm veel respect voor de huisvlijt die hierin steekt.

Heb je al een idee hoe de afgewerkte fiets er zal moeten uitzien? Eigenlijk vraagt het om er echt rally-monster van te maken (achtertanks, dubbele voortanks)... sorry, was even in 'onbeperkt budget modus' aan het denken  :angel:

succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2013 13:28 #235 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Je zit er niet ver naast Thomas. Ik ben er nog niet over uit of ik een stalen achterframe maak en daar tanks aan hang, of een volledig aluminium exemplaar met geïntegreerde tank. Voorop komen sowieso twee tanks (meestal moet ik sleutelen als ik net getankt heb en de motor is hoog en ik niet super groot, ik vond dat altijd super-ruk  ;D ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2013 14:34 #236 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Pim's brummert

Je zit er niet ver naast Thomas. Ik ben er nog niet over uit of ik een stalen achterframe maak en daar tanks aan hang, of een volledig aluminium exemplaar met geïntegreerde tank. Voorop komen sowieso twee tanks (meestal moet ik sleutelen als ik net getankt heb en de motor is hoog en ik niet super groot, ik vond dat altijd super-ruk  ;D ).


Met geïntegreerde tank bedoel je vermoedelijk zoals een gs800?

Zelf ben ik eerder voorstander van een subframe waar losse tanks aanhangen, maar da's puur persoonlijk.

Zoiets moet het dus worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2013 15:09 #237 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
GS800, KTM fabrieks fietsen, speedbrain, etc.

Ik wilde eigenlijk eenzelfde uiterlijk bereiken als losse tanks. Mijn afweging is of ik het wil want één achterframe/tank is technisch gezien heel mooi, maar bij schade of aanpassingen misschien wat minder...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2013 17:47 #238 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Pim's brummert

één achterframe/tank is technisch gezien heel mooi, maar bij schade of aanpassingen misschien wat minder...


Ook mijn mening als ik puur naar 'gemak kijk :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2013 19:10 #239 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Of beide, kan ik echt uitvinden wat nou beter is ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2014 18:44 #240 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert
UP-Date Pim?


Ben ook weer gestart met nieuw projectje. Vraag over het luchtfilter: Waarom zo groot luchtfilter? past dat nog onder de tank?
Ik wil juist een kleinere tank gaan monteren dus wil ook zo klein mogelijk luchtfilter plaatsen. Ben nog zoekende!
Zoiets als dit heb ik in gedachte ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.229 seconden