Pim's brummert

13 sept 2014 21:18 #261 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Had die ook al bij Kedo gezien, maar ik vraag me af hoeveel dat daadwerkelijk koelt.

Is ook niet echt gratis namelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2014 00:44 #262 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Die mooie piepschuim mal heb ik per ongeluk gesmolten, dus het luchtfilter huis word van aluminium plaat.  ::)
Gelukkig had ik nog wat over van mn koffers  ;D
Het is inmiddels poging 4 ofzo, dus ik heb er vertrouwen in dat t nu gewoon goed word  :o

Maar ook de TTR moet weer in elkaar. Die heeft de afgelopen tijd wat nieuw plastic gekregen, een nieuwe demper, handvatten en koplamp. Ook een fatbar erop en alle stuurschakelaars (op de killswitch na) eraf gesloopt.




Genoeg te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2014 15:58 #263 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
De piepschuim mal is helaas niet bruikbaar meer.



Dus dan maar uit alu plaat, ook leuk.



Maakt het ook makkelijker om er later nippels/aansluitingen in te maken, bijvoorbeeld voor de carterontluchting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2014 21:17 #264 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nog een beetje meer plaat ertegenaan



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2014 22:04 #265 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Kleine onderdeeltjes mogen tussendoor wel even. Wie weet wat het is?  ;D







8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2014 22:12 #266 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert
Voorste tandwielbescherming

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2014 22:15 #267 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Dat is wel snel Bill.

Hoewel het heel officieel gezien een blok bescherming (case-saver) is, mocht de ketting ooit klappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2014 22:43 #268 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
En zo word een tekening, realiteit:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2014 11:39 #269 door stijnstijn
Beantwoord door stijnstijn in topic Pim's brummert
Wauw! :D

Honda XL600V Transalp '96

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2014 13:16 #270 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik ben ook aan de knutsel geweest met papier en malletjes wbt de achtertank/subframe. Maar dat ziet er niet uit dus zalik eerst een beetje verder uitwerken ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2014 16:38 #271 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Na een beetje klootviolen met lasdraadjes, tape en papier heb ik een modelletje in elkaar geflansd. Nog niet exact op maat en ik heb alleen het middendeel en de rechter ''wang'' getekend.



Deze monteerd dan waar nu het aluminium kokerframe zit:



Computer zegt dat dit al goed is voor ~20liter.


Eerst van de week maar even een paar stukken karton halen en dit bij de motor uitproberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2014 09:14 #272 door GK
Beantwoord door GK in topic Pim's brummert
mooi meegenomen die 20 liter, en een betere gewichtsverdeling :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2014 22:28 #273 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
En nu uit verhuisdoos...







Nog te hoekig en te weinig been ruimte, maar het lijkt al ergens op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2014 21:57 #274 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Om verder te kunnen moet de achterbrug op zijn uiteindelijke positie in het frame komen, zodat ik kan bepalen wat de baan van het achterwiel is. Het is een beetje lullig als alles aan puin slaat bij de eerste keer inveren natuurlijk  :D

Het grote verschil tussen beide achterbruggen is dat die van de WRF symmetrisch is en die van de Transalp asymmetrisch. Het wiel past er na het verbreden strak tussen, maar komt in geen velden of wegen in lijn met de rest van de motor.

Kort gezegd, de achterbrug moet meer naar links in het frame om beide tandwielen uitgelijnd te krijgen.





Dus halen we van de linkerkant gewoon 15mm af (de achterbrug ligt hier op zijn kop) ;D
De aluminium- en bronzen bus heb ik gedraaid om de speling op t vangen op de schommel as. Aan de andere kant zit een andere passing waar ik weer een lagertje voor heb gevonden. Dat gaat er later allemaal weer uit, dit is puur om te passen.



Past!





Exactemundo!  8)

Nu kan ik de loze ruimten opmeten, bussen draaien met lagerpassingen en de boel afmonteren. Maar ik ben nog even onderzoek aan het doen naar het type lagers.
Tevens kan ik weer verder met de pro-link...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2014 22:01 #275 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Pim's brummert
soms denk ik dat ik zelf wel een beetje handig bent. Ik kan kleppen stellen een elektrische storing opzoeken, maar als ik dit zie....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2014 22:30 #276 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Bedankt!
Maar een paar jaar werkzaam zijn in de machinebouw helpt ook een hoop hoor ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2015 14:28 #277 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Niet spectaculair, maar ik heb het luchtfilterhuis bijna klaar (nu al  ::) )

versie 3 ging van:



naar:



tot ik geen aluminium plaat meer had:







Binnenkort maar even opzoek naar plaat, kan dit afgerond worden.

Volgende stap: bussen draaien en de achteras inkorten zodat het achterwiel past.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2015 22:16 #278 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ondertussen heb ik de schokbreker van dit project geroofd om te kijken f die niet onder de Domi kan. Volgens mij gaat dat wel en de veer is al nieuw in de poedercoating gezet.

Tevens heb ik een WP veer op de kop getikt die onder een KTM vandaan komt en een langere veerweg geeft. Maar daar moet ik vermoedelijk wel weer in het frame hakken...

Voor ik dat doe even goed eea opmeten en bekijken  ;D

Ondertussen staat er weer een andere motor in de werkplaats...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2015 22:27 #279 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Je eigen FrankenAlp, of is dit weer een andere Pim?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2015 22:32 #280 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Dit is mijn andere Alp, ik had nog de kuip en tank staan van mijn eerste frankenalp ombouw. Die komt nu hier op ivm de vakantie (ipv een reserve jerrycan :P ).

Ik zou eens alles op een rijtje moeten zetten en een foto maken, het is druk in mn werkhok tegenwoordig. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.217 seconden