Pim's brummert

08 mrt 2015 16:41 #321 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik heb overigens een scheur zitten in het schuim van het RD04 zadel van de andere motor. Het dekje is stuk gegaan en omdat ik de motor niet kon missen en zo snel geen dekje vinden kon met ductape erop doorgereden.

De scheur zit precies aan het begin van de tank, waar het zadel omhoog buigt.

Ik ben een beetje bang dat een nieuw dekje zich hier tijdens het rijden in gaat wringen zoals het gescheurde dek ook deed. Valt dat wel mee of is dat te fiksen of moet ik nieuw schuim op het zadel (laten) plakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2015 20:29 #322 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert

Ik twijfelde nog even of ik ook mijn nieuwe poetslap op de foto zou zetten maar dat ging me wat ver ;D

Wilde nog even reageren op je werkplaats ;)
Had de foto's wel direct gemaakt naar je posting over de poetsdoek maar was ze even kwijt.
Maar goed, foto 1 is mijn schuur met echt in elke hoek wel ergens een onderdeel van TA, Foto 2 is de overkapping waar de motor van Caroline en mij normaal gestald staan maar doet ook regelmatig dienst als werkhok en tot slot Foto 3. Een extra aanbouw aan de schuur omdat ik droog wilde staan en ook iets teveel motors had staan ;D ;D ;D ;D  Maar het lukt wel allemaal moet alleen soms even zoeken waar ik wat heb neergelegd  :o
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2015 22:02 #323 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Pim's brummert
Geweldig hoe je alle ruimte benut. Lijkt wel wat op mijn chaos

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2015 23:37 #324 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

Ik heb overigens een scheur zitten in het schuim van het RD04 zadel van de andere motor. Het dekje is stuk gegaan en omdat ik de motor niet kon missen en zo snel geen dekje vinden kon met ductape erop doorgereden.

De scheur zit precies aan het begin van de tank, waar het zadel omhoog buigt.

Ik ben een beetje bang dat een nieuw dekje zich hier tijdens het rijden in gaat wringen zoals het gescheurde dek ook deed. Valt dat wel mee of is dat te fiksen of moet ik nieuw schuim op het zadel (laten) plakken?


Ik ken het.  Ik heb het zelf gelijmd met schuim uit een matras ertussen. Dat lijmen zorgt voor een harde plek, wel.

Je kunt het laten doen en dan gebeurt het netjes en duurzaam. Maar daar hangt een prijskaartje aan!

Misschien een heel ander zadel opduikelen...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2015 11:48 #325 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Pim's brummert
Hee William,
Die brug hoort toch niet in de opslag, maar in de werkplaats  >:D

Trouwens dat frame van die rechtse PD06 wil ik wel overnemen hoor  :-* :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2015 12:10 #326 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert

Hee William,
Die brug hoort toch niet in de opslag, maar in de werkplaats  >:D

Trouwens dat frame van die rechtse PD06 wil ik wel overnemen hoor  :-* :-*

Klopt is een zooitje, maar ja door omstandigheden  :-X  was dit wel even zo makkelijk om alle "zooi" neer te leggen. Maar nu is het weer netjes en gewoon als werkplek gemaakt  ;D  Frame is van een 93'94 zit geen kenteken bij maar heb al bij RDW geïnformeerd, kan zonder probleem weer op kenteken gezet worden motor staat te boek als gesloopt met vrijwillig ingeleverd kenteken. Dus als je interesse hebt doe maar een bod  ;)  Overigens ook nog een heel mooi origineel zwart zadel liggen  ;D  Maar dit is Pim zijn topic dus terug naar Pim zijn hobby project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2015 23:34 #327 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert

Ik ken het.  Ik heb het zelf gelijmd met schuim uit een matras ertussen. Dat lijmen zorgt voor een harde plek, wel.

Je kunt het laten doen en dan gebeurt het netjes en duurzaam. Maar daar hangt een prijskaartje aan!

Misschien een heel ander zadel opduikelen...?


Ja opzich mis ik geen schuim en die scheur drukt zichzelf wel dicht op het moment. Ik geloof dat er een auto stoffeerder aan de overkant zit, zal daar ook eens vragen.
Zit er zelf nog aan te denken de scheur te lijmen en over de hele buddy een strook textiel oid te plakken en dan een frisse buddy overtrek.
Zadels voor die RD04 beginnen ook schaars te worden.

@Bill:
Knus hok, maar je spul staat in ieder geval droog toch ;D

Ik ben ook heel blij met dit hok, vet luxe. Kan ook in een gedeelde werkplaats sleutelen maar ik heb er een schijthekel aan als anderen bij mn spul kunnen en ik moet inschrijven voor een plekkie.
Dan kan ik niet meer op zondag morgen spontaan bedenken dat ik mijn remmetjes ga schoonmaken enzo :)

Trouwens weer wat spul te logeren, heb ik de eer wat op te mogen sleutelen. Zal de komende weken wel ff plaatje schieten. Word je jaloers. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2015 01:40 #328 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

Zit er zelf nog aan te denken de scheur te lijmen en over de hele buddy een strook textiel oid te plakken


Tussen schuim en overtrek zit een dun laagje weefsel. Lijkt kwa substantie op dekbedvulling, maar dan als een vel. Alsof het daarmee schuiven (en dus slijten) tussen die 2 voorkomt.

en dan een frisse buddy overtrek


Als je van avontuurtjes houdt, 50x100cm skai in een gewenste kleur kopen. Beginnen vlak voor de holling en m.b.v. fohn het skai oprekken waar nodig. Met een simpele mechanische handnieter is het makkelijk vast te zetten.

Flinke worstelpartij, maar wel heel belonend!


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2015 22:35 #329 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Zo, ik ben weer even verder gegaan met het bradnstof systeem van die RD04 tank  8)

Misschien maakt dit eea ook wat duidelijker.

In de tank zitten dus twee sensors ivm de reserve stand en aan de onderkant van de wangen twee kraantjes. Ik heb een heel mooi drieweg kraantjes gescoord dat ik op een schetsplaatje bij mijn vacuumpomp monteer.

Dus ik heb een zooitje bussen gedraaid met bijbehorend schroefdraad om de kranen en sensors te vervangen:



Zoals dat spul dan in de tank zit:



In plaats van (één van de twee) de sensor plug zit nu een stop dat fungeert als verloop van M18x1,5 naar BSP (gas) 1/8''.
Op de plek van beide kraantjes zit een busje om te verlopen van M18x1 naar BSP 1/8''.

BSP 1/8'' is een ''mooie'' maat omdat het nu goed aangsloten kan worden met banjo aansluitingen. In combinatie met dat drieweg kraantje heb ik nu toch een mechanishe reserve stand en een mooie mogelijkheid om op eenbereikbare plek een beetje brandstof af te tappen mocht dat ooit nodig zijn  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2015 00:02 #330 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Slim bedacht!

Maar, moet je dan nog draad in beide koppelingetjes tappen voor die banjobouten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2015 06:02 #331 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nee, alle schroefdraad is aanwezig. Is op de foto niet zo goed te zien maar het zit er wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2015 11:38 #332 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Uit nieuwsgierigheid gistermiddag voor 5 euro twee weegschalen gekocht en de motoren even daarop geparkeerd ;D

De FrankenAlp (rollen frame met blok minus electra, vloeistoffen en subframe) weegt evengoed nog 124 kg. Maar wel netjes verdeeld over het voor- en achterwiel.

De ''vakantie'' Transalp met Twin tank etc met halfgevulde tank kwam op een 210kg, met 7kg meer op het achterwiel. Dat zal wel door mijn verhoogbussen komen op de voorvork. Ben nu ook wel benieuwd wat een volledig standaard alp (of Twin) op de weegschaal doet...

In ieder geval maar eens proberen om de FrankenAlp nat onder de 200kg te houden ;D

Terwijl dat door mijn hoofd spookt heb ik een (veel te zwaar ;D ) gereedschaps kistje aan de vakantiemotor gebouwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2015 12:36 #333 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Er hangt nog wat aan je voetsteun wat er wel af kan Pim  :-\ Scheelt weer 50gr.  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2015 20:39 #334 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

Er hangt nog wat aan je voetsteun wat er wel af kan Pim  :-\ Scheelt weer 50gr.  ;D



:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2015 22:42 #335 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Pim's brummert
kistje? lijkt wel een hutkoffer. uiteraard vriendelijk bedoelt he ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2015 11:37 #336 door PietFolkertsma
Beantwoord door PietFolkertsma in topic Pim's brummert
Voetsteunen link + rechts zijn 1,5kg!!!! 
ik heb ze geweegd toen ik ze eraf haalde.
Niet best hoe zwaar die zijn.

Maar transalp zal nooit een echte lichte enduro worden ben ik bang :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2015 12:55 #337 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert

kistje? lijkt wel een hutkoffer. uiteraard vriendelijk bedoelt he ;)


Ja dat is het ook, ik wil eigenlijk alle gereedschap en misschien reserve biba's erin voor onderweg. Dat is zwaar en heb ik liever daar dan in mn koffers.

Voor de project alp heb ik aluminium schetsplaates aan het frame gemaakt, dat is inderdaad een stuk lichter dan die bonken staal waarmee het nu vast zit. Maar de voetsteunen blijven zwaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2015 12:47 #338 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Weer een stapje verder met het brandstof systeem van de vakantie-Alp. Leidingen en bajo spul opgehaald bij de expert  8)

Wacht nog heel even met monteren want ik heb gisteren moeten tanken  ;D
Dit is het idee dus:



Banjo van de rechterwang op die van de linkerwang en door naar de drie0weg-kraan.
Vanaf de sensor ook een leiding naar de kraan.

En dan door naar de pomp = 480km rijplezier  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 22:00 - 08 sept 2015 09:35 #339 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nog een paar dagen vakantie over, dus ffies wat verder geprutst aan dit apparaat  8)

In afwachting van lasersnijwerk heb ik de uitlaat flensen maar vast voorbereid op trekveren:





Toen het lasapparaat toch aan stond ook maar een beginnetje gemaakt aan mijn multifunctionele carterbescherming (het is 1mm plaat):





Ik wil ook geen ''uitwendige'' valbeugels dus een begin gemaakt met een setje dat de radiateurs moet beschermen maar wel onder de kappen blijft:



Tussen de foto's door moet je ook al een beeld kunnen vormn van mijn plannen wbt de uitlaat  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2015 20:45 - 08 sept 2015 08:40 #340 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert


De ''nieuwe'' WP schokbreker paste niet in het frame en al helemaal niet lekker icm de nieuwe achterbrug. Dus heb ik daar even een setje nieuwe ophangpunten voor gemaakt  :)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden