Pim's brummert

03 feb 2015 22:59 #281 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Ah juist, de vakantieuitdossing  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2015 23:14 #282 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ja en als het bevalt blijft het erop hoor, ik blijf niet op en af bouwen ;D

Ik heb echter het subframe niet meer dat er toen op zat, dus die maak ik nu nieuw. Ben met stukken restmateriaal bezig de boel een plek te geven. Ik vind het heel moeilijk los in de lucht een frame te bedenken waar de lampen op passen, dashboard en mijn zekeringkastje een goede positie hebben en de bedrading mooi langs/door loopt.

De lampen en dash zitten er nu dus op, nu moet de zekeringkast en verschillende relaisjes nog een plek krijgen.

Ik heb ook fittingen getekend zodat de tank met banjo fittingen aangesloten kan worden. Een van de reservestand sensors wil ik dan eigenlijk ook benutten zodat ik een ''reserve'' realiseer. (Normaal loopt de brandstof dan via de sensor aansluiting, reserve zit dan op de kraantjes) Even kijken wat ik op het pompje voor diameter heb dan kan ik busjes gaan draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 08:34 #283 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
De lampjes voor de tankreserve wil ik er idd ook nog op hebben ja! Ik begrijp zo gauw niet helemaal hoe jij dat gaat doen  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 08:50 #284 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik wil die lampjes niet, maar wil een fitting maken op de aansluiting in de tank.

Dan een leiding vanaf daar naar de pomp en vanaf de kraantjes naar de pomp. Dan heb ik ineens wel een reseve stand. :)

Ik heb al zoveel electra aan deze Alp gebouwd dat ik die lampjes maar even achterwege laat ;D

Vervlgens staan de kraantjes niet helemaal lekker tov van de motor. Ik kan er slecht bij en de linker zit een beetje vervelend bij de koelslang.
Dus ik wil die proberen te vervangen voor een geschroefde slangaansluiting ala remsysteem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 11:31 #285 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Ah, ik snap t ja  :). Dát word mij te ingewikkeld  ;D

Ik heb de kabelboom van een RD04 liggen, die wil ik of compleet plaatsen, of dat wat ik nodig heb om de lampjes werkend te krijgen gebruiken, maar dat is nog weer een toekomst projectje  ;)

Met de kraantjes is herkenbaar ja  :-\. Bij mij is het idd ook allemaal errrrug krap daar  :(. Open/dicht draaien is nauwelijks te doen.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 19:02 #286 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Ik heb geen flauw idee hoe dat bij RD04 zit, maar.

Op de klassieke kraantjes werkt reserve doordat er hogere en een bottom-doorvoer aan de kraan in de tank zit. De stand van de hevel regelt dan welke aanvoer open staat (normaal/reserve).

Kun je geen oldskool of RD07 kraan gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 19:16 #287 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nou, de rd07 heeft één kraan en een RD04 heeft er twee (zonder reserve stand).

Schroefdraad zal wel anders zijn, maar dat is uiteraard te meten. Maar de kranen zitten ook nog eens heul laag op de tank en knuffelen zo ongeveer je carterdeksel.

Rechts is dat nog wel OK als je voorzichtig bent met de uitlaat (het zijn geen vacuum kranen en icm een vaccuum pomp kán de boel overlopen dus ik wil ze dichtdraaien) maar links zit de kraan nog dichter op de koelleiding.

Daarbij zijn het ook vrij ielige dingen, ik kan er met mijn handschoenen niet veel van maken :P

Nu kun je in de aansluiting van één van de twee sensors een banjobout draaien en dan een verloop op de draadbussen waar normaal de kraantjes zitten en dan een losse brandstof kraan ergens waar je wel bij kunt met een mooie grote knop/hendel ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 19:52 #288 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Jij doet echt de kranen dicht na een ritje en de volgende x weer open Pim?
Ik heb ze tot nu toe altijd open staan en (nog) geen ellende gehad.

Hoe/wanneer zou dat kunnen gebeuren? Moet er dan eerst wat stuk in de pomp?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 20:04 #289 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Het is onwaarschijnlijk maar kan voor komen.

Ik weet niet of de pomp een vrije doorstroom geeft als hij niet word aangestuurd. Je hebt een in- en uitgaande klep maar het hangt er vanaf hoe dat geconstrueerd is: met of zonder veer en dan hoe sterk is die.
Vervolgens moet er een vlotternaald blijven hangen en mogelijk een klep open staan (maaar dat hoeft niet denk ik).

Is mij overkomen inderdaad ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 20:15 - 04 feb 2015 20:18 #290 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Dat van die banjobout snap ik niet zo goed.

Dus je wilt de kranen eraf draaien, op die vrijgekomen draad op de tank een verlooptuit schroeven en de 2 slangen via een T-stuk aan een elders te plaatsen kraan zetten.

Ik heb een tappunt voor benzine erbij gemaakt en gebruikte daar een kogelkraantje voor, op veel plekken te krijgen. Ook tuiten met buitendraad in verschillende maten. Benzinebestendig >>15 jaar.


@ Headless, als de vlotternaald in de carb blijft hangen of door ouderdom niet meer sluit, kan de tank leeglopen via de vlotternaald en carburateur-overloop, ook al zit er een pomp tussen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 20:15 #291 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
@Pim: Dan word je voorzichtig ja  ;D  Een blok vol brandstof word je niet vrolijk van natuurlijk  :(

Hoe zit dat bij een RD04, is daar het standaard advies om de kranen dicht te zetten dan?
Oh, dat hoeft wsl niet ivm met standaard elektrische pomp zeker  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 20:29 #292 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
We hebben binnen de club een heel goed adviespunt en leverancier wbt hydrauliek, daar ga ik binnenkort weer even langs met mijn ideeen ;D

Komt wel goed, ik heb gewoon geen zin me er 20.000+km aan te ergeren. Die kraantjes zijn namelijk het eerste wat in me opkomt als ik terugdenk aan wat er niet goed was aan de ombouw paar jaar terug :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2015 20:45 #293 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Pim's brummert
Banjo oog M10 te solderen op 6 MM leiding of anders een banjo-oog op pilaar om meteen op brandstof slang te knijpen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 17:24 #294 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Sorrie mannen, ik begrijp geen bal van wat je nou met die banjobout wil en waar  :-X

Geefnie, is ook verder niet belangrijk  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 15:08 #295 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ja ik snap de verwarring wel, maar ik kan het ook even niet beter uitleggen. Foto zegt meer dan 1000 woorden!

Ik heb alleen geen foto  :-X

Gisternacht verder gewerkt aan de lamp mal





Zekeringkastje, dashboard etc allemaal een plekkie, schetsje gemaakt dan maak ik een knappe tekening --> uitprinten -->bouwen.
En dan heb ik het waarschijnlijk toch nog ergens verkeerd gedaan dus dan gaat de slijptol er gewoon weer in  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 15:16 #296 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik heb tóch een foto, de tank van René:



Linkerwang (rechts op de foto) zitten twee sensors: In de tank zit M18x1.5 draad. Draai daar een banjobout + ringoog(dinkie van Huib) op en je hebt een brandstof toevoer tot het punt dat normaal het reservelampje aanspringt.

Onderop iedere wang zit een schroef bus met buitendraad M18x1.00. De combinatie ringoog en banjobout heeft een lagere bouwhoogte dan de brandstofkranen.

Dan kun je dus heel mooi een paar leidingen samenstellen die bij een kraantje uitkomen (waar je bij kunt) en van daaruit een pompje voeden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 18:47 #297 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Pim's brummert
Mooi idee pim, ik snap hem. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 22:48 #298 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Pim's brummert

Ik weet niet of de pomp een vrije doorstroom geeft als hij niet word aangestuurd. Je hebt een in- en uitgaande klep maar het hangt er vanaf hoe dat geconstrueerd is: met of zonder veer en dan hoe sterk is die.....


De originele Mitsubishi pomp op een AT heeft geen vrije doorstroom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 22:56 #299 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Maar René en ik hebben beiden een vaccuum exemplaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 23:08 #300 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Pim's brummert
Oh dat is helemaal simpel. Ook geen vrije doorloop en ik spreek uit ervaring.
Ooit een keer weggereden met een dichte kraan en het was een heel gebed om langs de kant van de weg weer benzine in de vlotters te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden