Pim's brummert

27 apr 2014 19:20 #241 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nee geen update nog, weinig tijd.
Ben wel begonnen met een subframe maar nog niet veel om te laten zien.

Ik maak twee halve tanken aan weerszijden van het frame dus een filter mag best een beetje groot zijn. Een beetje oppervlak is ook wel fijn.

Kun je geen universele K&N filters plaatsen? Direkt op de carburateurs zegmaar?
Als je een alu tankje wilt stuur je me maar weer een tekening ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2014 23:47 #242 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nou William, omdat je er om vroeg:



Beginnetje van het nieuwe subframe/brandstoftank  :) Zoals je ziet het oude luchtfilterhuis weer even terug, ga weer even wat anders proberen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2014 23:58 #243 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert

Nou William, omdat je er om vroeg:



Beginnetje van het nieuwe subframe/brandstoftank  :) Zoals je ziet het oude luchtfilterhuis weer even terug, ga weer even wat anders proberen...

Ziet er een stuk steiler uit dan het originele subframe, Achterbrug ook weer omgewisseld? Ben reuze benieuw hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2014 00:09 #244 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Hij zakt waarschijnlik nog een stukkie, het zit allemaal nog los in elkaar.

De achterbrug moest ik wisselen voor de verhuizing, ben tot nu toe te lui geweest die weeer te wisselen ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 19:15 #245 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nogsteeds niet tevreden over de luchtfilter behuizing(en) die ik tot nu toe gemaakt heb. Dus weer de originele duct-house erop en van daaruit verder gaan knutselen...
Het is nog wat hoog, maar ik vind het al een stuk beter zo.





Bovenop komt een Husaberg filter (schuim). Waar dit creatuur aansluit op het originele plastic onderdeel is het laagste punt. Mocht er water binnenkomen kan dat er daar weer uit (maak ik er even een slangetje aan).






En ook maar even tandarts gespeeld, rechts is helemaal af, links moet ik nog ff een gaatje boren en wat draad tappen voor de bevestiging.


Maar nu ben ik wel weer ff dor de kostenloze klusjes heen denk ik, word het weer wat rustiger  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 19:45 #246 door GK
Beantwoord door GK in topic Pim's brummert
ik kijk uit naar het resultaat :-), heb nog niet echt duidelijk voor ogen hoe het luchtfilter en tank er precies uit komen te zien, maar zolang jij het goed voor ogen hebt dan komt het wel goed ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2014 22:25 #247 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
De tank komt niet op de gebruikelijke plaats denk ik  ;)

Lekker knippen en plakken Pim  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 13:51 #248 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert
Ben ook erg benieuwd wat voor tank er op gaat komen  ;D  kan je niet gewoon zoiets opzetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 19:04 #249 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Kan, maar dan heb je denk ik geen betere filters dan origineel. Zijn ze uitwasbaar?
Ik kreeg tijdens blub ritjes de bagger tot onder mijn tank dus ik wil wel een beetje afscherming. Ook vanwege eventueel water.

Gewoon rustig afwachten, het word vanzelf duidelijk ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 20:03 #250 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Pim's brummert
Die "pod" filters werken niet goed samen met cv- carburateurs, dus niet doen! En ik denk dat je idd. je lucht inlaat beter hoog kunt hebben ivm water.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 18:51 #251 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
De papieren mal heeft inmiddels plaats gemaakt voor een piepschuim variant. Het is nog niet helemaal naar wens, ik wil hem bij nader inzien  wat breder hebben daar waar hij aansluit op het originele deel.

Over het piepschuim komt vervolgens een paar lagen glasvezel. Piepschuim oplossen met aceton en we hebben weer een nieuw onderdeel.

Ook is het subframe zover af.
Voor ik aan de slag ga met brandstof tanks (komen onder het zadel), wil ik de ophanging achter in orde maken. Dat houd in dat ik de achtervork definitief pas moet maken zodat de tandwielen uitlijnen en een nieuwe prolink moet maken.

De Prolink is een beetje tricky, mede omdat ik er de hoogte van de motor mee kan beinvloeden. Ik maak even een mock-up om de maten te verifieren en dan ga ik een ''echt'' onderdeel fabriceren.

Dan kan ik ook eindelijk zien hoe hoog de motor word (hij is nu op zijn Amsterdams klerehoog)  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2014 21:44 #252 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Pro-link schakeltje in elkaar gebakken en de motor staat weer op twee wielen.



Met de hoogte valt het uiteindelijk erg mee, ik gok ~50-80mm hoger dan origineel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2014 08:53 #253 door GK
Beantwoord door GK in topic Pim's brummert
Dat gaat wat worden ;-)

Zorg dat het zadelbrug gedeelte wel sterk genoeg is :-p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2014 21:10 #254 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Komt wel goed. Word nog sterker als de tank ertussen zit. :)

Stiekum zit er nog wel een beetje werk in de achtervork en de prolink. Maar zo loopt alles in ieder geval vrij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2014 22:08 #255 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Pim's brummert
ik heb sterk het idee dat ie wat achterover leunt ten opzichte van een originele alp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2014 22:40 #256 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Goed gezien ;D

Ik heb hier nog de originele U-beugel in de prolink icm met een langere voorvork. Dat verandert nog, maar eerst even wat rekenen aan de geometrie zoals hij nu is.

Eigenlijk wil ik beide wielen ook even op een weegschaal zetten en kijken hoe de verdeling is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2014 20:46 #257 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Pim's brummert
Pim hoe is het met je project? ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2014 21:26 #258 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Hoi Bill!

Het project gaat niet heel hard. Ik ben van de zomer druk geweest met werken en vakantie.
En ik heb de afgelopen 2 weken meer gestudeerd dan vorig jaar in 2 maanden geloof ik...

Ik heb wel een begin gemaakt met een piepschuim mal voor de achtertank.

De achtervork moet nog uitgelijnd worden in het frame zodat de tandwielen in lijn staan. Daarvan heb ik feitelijk de maten/tekeningen al, maar geen tijd om dat eens rustig op maat te frezen.

Er hangt nu wel een lijstje met actiepunten aan de koelkast, ik hoop er een beetje gang in te houden  8)

Ben wel bezig geweest de TTR wat op te knappen. Daar zit nu een knappe demper onder, fatbar stuur en komt nog nieuw plastic op.



Hoe staat jouw enduro projectje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2014 19:12 #259 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik heb een schaar aangeschaft zodat ik uitlaat segmenten kan knippen uit rvs plaat. Vanmiddag even een beetje gespeeld en kijken of het wat wil.
Zo kan ik gemakkelijk alle bochten maken die je normaal niet kunt buigen (ik sowieso niet). En tegelijkertijd een dunne wanddikte realiseren (0.8mm).

Lijk goed te werken en hoewel het wat meer tijd kost gaat het best vlot.

Nu nog bedenken hoe ik de uitlaat wil hebben lopen...





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2014 20:55 #260 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Pim's brummert
Pim, voor de NX650.

Een kant-en-klare oplossing om de olie extra te koelen.
www.off-the-road.de/en/Other-bikes/Oilco...650-XR600-XR650.html

Volgens mij maak het toch liever zelf..... ;D ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden