Pim's brummert

15 juni 2011 21:32 #121 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Pim's brummert
Hoi Pim,

hier het blokje waar ik het over had. Als de ronding overeenkomt met die van de alp, dan zou het moeten passen.
Helaas heb ik het stukje wat 'in' het balhoofd verdwijnt er niet bij, maar dat valt ook wel op te lossen lijkt me.


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2011 17:31 #122 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Hoi Rob,

Zoiets zit eigenlijk al op het balhoofd en was van plan dit gewoon te gebruiken. Het blok dat ik maak schroef ik daar juist weer op.
Dan maak ik tussen de lampen en dat blokje iets van een koker profiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2011 20:42 #123 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Pim's brummert
Je zou dan toch direct met het 'subframe' kunnen beginnen ?
Hoeft dan niet direct een heel 'blok' weer opgeschroeft te worden ??

(Maar het is lastig beoordelen hoe jij het in je hoofd hebt zitten.....)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2011 21:35 #124 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Meeste rally opbouwen die ik ken zijn dmv twee alu platen langs elkaar naar voren met daaraan verlichting en navigatie.

Ik heb dat nu ook zo maar vind het niet zo handig eigenlijk. Ik vind het teveel om twee stukken te laten water/laser snijden en dan worden complexe en vloeiende vormen uit plaat moeilijk en tijdrovend.
Als ik zo een blok maak kan ik één keer passen met de lampen en dan een tussenstuk fabriceren en de boel aflassen.
Afwerking is dan gelijk goed en ik heb genoeg basis om alle elektra te bevestigen.

Op die manier denk ik dat de tijd dat de motor stil moet staan voor passen en meten zo kort mogelijk blijft. Kan ik ook gewoon lekker mee naar het werk (om onderdeeltjes te maken) ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2011 15:58 #125 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Om bovenstaande te verduidelijken:




Links de verstralers gemonteerd met twee bussen tussen de aluminium platen. Het is de bedoeling dat er vanaf deze bussen een vierkante buis richting de strip rechts gaat. (De verhoudingen zullen wel niet helemaal kloppen maar voor het idee voldoende)

Vervolgens monteer ik de grote lamp op het 8mm gat net boven de bovenste verstraler.
Slim als ik was kwam ik er namelijk achter dat je die wel moet kunnen stellen  ::)

Vervolgens een trekstang (Zo'n verstelbaar geval) vanaf de bovenkant van de grote lamp naar de vierkante buis.

En dan de rest nog  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2011 16:15 #126 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Pim's brummert
Lekker bezig Pim  8)

Op het ITT Texel stond een Alp met Boano kuip. Ik heb daar 's effe goed naar staan kijken en ook weer wat ideeen opgedaan  :D
Of het er ooit van komt zoiets (na) te bouwen voor mijn kuipje weet ik niet, maar goed, ik weet nu iig hoe ik het ongeveer zou doen.
Komt aardig overeen met wat jij aan het doen bent  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2011 16:57 #127 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Dan moet dit wel DE manier zijn ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2011 20:53 #128 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert


Die komt straks boven de digi teller te hangen. Links twee ledjes voor het brandstof niveau (groen en geel). Vervolgens oliedruk (rood), grootlicht(geel) en neutraal (groen).
Helemaal rechts mijn nieuwe contactslot.

Als het gelast is denk ik dat ik het het kastje straal en wit lak. Er komen dan nog wat gekleurde vlakken om de lampjes wat duidelijker te maken denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2011 22:20 #129 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Waar kan ik hier de Sahara-tankjes bestellen?? ;D 8) 8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2011 22:50 #130 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nog even geduld, heb nog geen werkbank om de TIG onder te schuiven  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2012 13:17 #131 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik denk dat de beste foto's hier gewoon tussen staan. "Door omstandigheden" (klinkt dat?) wel begonnen aan een lampenpartij, tellers en ander mooi pretspul maar het is allemaal niet af...

Grootste probleem is nu dat ik zonder de moto niet op mijn werk kom en ik op straat niet zoveel kan doen eran...

Heb voor de winter eigenlijk alleen prolink lagers vervangen nog en de wielen/achtervork gelakt in de hoop dat deze een beetje knap de winter door komen.
Maar als je iets wilt weten/zien dan moet je roepen. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2012 15:35 #132 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Pim's brummert
Pim , ik zag dat je een african twin tank had gemonteerd.

Hoe heb jij dat opgelost met de 2 helften aan elkaar te verbinden ? Want heb nu een brandstofslang tussen de 2 cilinders doorliggen naar mijn brandstofpomp.

Helaas begint mijn brandstof op een gegeven moment te "koken" in de leidingen waardoor de motor slecht begint te lopen

Bedankt alvast !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2012 18:42 #133 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Volgens mij loopt die leiding origineel voor het motorblok langs. Bij mij loopt die leiding ook gewoon tussen de cilinders door.
Ik heb een tijdje alleen op de rechte r kraan gereden en ondervond weinig problemen.

Waar zit jouw brandstof pomp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 10:35 #134 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Pim's brummert
Op dezelfde plek als jou , dus bij de startmotor.

Ik vermoed dat er een leiding warmte oppikt bij 1 van de cilinders.

Zal binnenkort wel even een foto plaatsen.

Maar als je alleen op 1 kraan reed , houd je dan niet het linkerdeel over ? ( c.q. je trekt je tank maar half leeg )

Bedankt voor de reactie tot zover

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 12:02 #135 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Pim's brummert
origineel loopt die leiding voor de voorste cilinder langs maar wel door een metalen spiraal, moet daar erg oppassen dat hij niet tegen de uitlaatbocht aankomt, dat heeft mij al een lekke slang bezorgd. Bij de varadero loopt de slang tussen de twee cilinders door, maar wel met een kunststof bescherming er rond, maar door de grotere cilinderhoek is het daar misschien iets minder warm als bij de AT

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 13:29 #136 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Mantelbuisje er omheen? Of alu tape voor rookafvoerkanalen (CV) om wikkelen?

(of gewoon een beetje zilverfolie..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 18:29 #137 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik wilde juist weten hoeveel km's ik op een volle tank kon en bij gebrek aan een reserve stand op de kranen hield ik 1 kraantje dicht.
Overigens viel het me vies tegen hoeveel je overhoud ;D Kwam er net aan mee thuis en redde vervolgens de pomp niet meer :(

Origineel loopt de leiding voorlangs maar dat vond ik eng ivm de uitlaat en eventuele stenen/rommel die met het crossen allemaal omhoog gegooid word.

Bij mij geen problemen, ook niet in de zomer bij langzaam rijdend verkeer (sommige mensen krijgen dan last van vapor lock met hun vacuum pompje).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 18:44 #138 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

..(sommige mensen krijgen dan size=4pt]iets over n vacuum pompje[/size)..


Oh nou, gelukkig hoor ik bij die Andere Mensen.. ;D :P ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2012 20:23 #139 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Pim's brummert
bij een rd04 sneller last van vaporlock, de tank loopt verder door naar beneden, de warmte blijft daar zo net boven de dynamo veel meer hangen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2012 20:12 #140 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert


Mijn nog onvoltooide gooi naar rox risers  :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden