Pim's brummert

07 juli 2010 17:19 #41 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Pim's brummert
Goed bezig Pim !

al zou ik bijna zeggen koop een oude RD04 en knap die lekker op. :) Maar is misschien minder "leuk/apart" 
Sofar ziet het er goed uit !

Ben bezig om voorvork verleng bussen te (mogelijk laten) maken voor de Varadero meende dat deze niet op een Alp passen, maar kan ze mogelijk wel tegelijker tijd mee laten lopen in de serie.

( zal pas wanneer e.e.a. doorgang vind pas na de vakantie gereed zijn we zitten midden in een fusie van twee productie units met allerlei aanverwante ( machine ) verhuizingen  ) 

Wie geeft me de juiste maten voor een Alp ?  Lengte / Draad soort /  dia meter

Succes !



Na een opmerking van Paul geconstateerd dat de vork te kort is  :angel: . Het voorspatbord raakt de kuip als ik wat ver in de vering duik...
Dus maar even wat harder zoeken naar een adresje om bussen te laten maken ::)


Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2010 17:30 #42 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Jaja dat heb ik nou wel vaker gehoord ;D

MAAR die rd04 is dan alweer een tik ouder dan deze Alp en Twins worden helemaal niet meer gemaakt. Ik ben wel iemand die zijn motor gebruikt voor waar hij is (of kan zijn). Ik weet niet hoe dat in de praktijk zal gaan maar ik hoop dat er over een paar jaar nog wat meer alpdeeltjes rondzwerven die ik kan gebruiken als ik wat stuk maak ;D
Ook dit kan ik niet met feiten en meetgegevens onderbouwen maar een Alp weegt minder dan een Twin. Dus als ik mijn best doe hem niet veel zwaarder te maken met aanpassen moet ik toch iets kunnen winnen op die twins...
Maar als ik wél een Twin had gekocht had ik die alsnog omgebouwd denk ik. Ik vind het veels te leuk!

Maar even over die bussen:
Ik draai er zo een dop uit om op te meten, maar wat moet ik precies meten? Poot diameter is logisch, maar wat moet ik meten aan het draad?
Weet niet of ik zolang kan wachten maar die maten moeten toch een keer gemeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2010 18:57 #43 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Vanmorgen bij de Brezan gevraagd om kleine knipperlichtjes en die hadden ze ;D



Ik heb ook een rvs bewerkingsbedrijf gevonden in de stad dus maandag even langs om te vragen naar die bussen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2010 21:08 #44 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Pim's brummert


Maar even over die bussen:
Ik draai er zo een dop uit om op te meten, maar wat moet ik precies meten? Poot diameter is logisch, maar wat moet ik meten aan het draad?
Weet niet of ik zolang kan wachten maar die maten moeten toch een keer gemeten worden.


Pim handig om te weten is :
Diameter van de bussen = dia gaten in kroonplaat
Draad diameter en spoed
lengte van de draad
draaduitloop op einde draad ( zit een O-ring )
Totale lengte van de bus ( incl / excl draad )

Bovenop de bussen maak ik een zeskant om e.e.a. makkelijker te bevestigen.
Andere mogelijkheid is om een echte bus te maken met aan de ene lant een buiten draad en aan de anderekant een binnen draad waar je dan de orginele dop weer in kan draaien.

Ben benieuwt naar je bevindingen bij je rvs bedrijfje

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2010 22:22 #45 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

Bovenop de bussen maak ik een zeskant om e.e.a. makkelijker te bevestigen.
Andere mogelijkheid is om een echte bus te maken met aan de ene lant een buiten draad en aan de anderekant een binnen draad waar je dan de orginele dop weer in kan draaien.


Niko,

Als je het zó zou maken, dan zijn ze een factor 10 beter dan die overpriced prullen van AQ! Want die zijn wat betreft onderhoud aan de vork gewoon f*k bedacht!

Grtz, Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2010 18:55 #46 door alex
Beantwoord door alex in topic Pim's brummert
Lees net van die bussen...
Hier staat een tekeningetje met maten voor de Alp.
Heb je daar iets aan?
http://www.transalp.org/phpbb2/viewtopic.php?t=3490

Heb ook interesse daarin trouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2010 19:34 #47 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Die tekening ken ik en zal ik naast mijn eigen meten houden. Ik vertrouw niet blind op andermans werk  :angel:

Belangrijker is een bedrijf vinden dat dit korte termijn kan maken. Dat is niet zo heel makkelijk  :-X Morgen weer een dag en weer tijd wat rond te zoeken.
Ik hoop ook nog wat kleine dingetjes te kunne fiksen aan de motor en misschien zelfs de kappen spuitklaar te maken (optimistisch  :)) )
Suggesties voor kleuren zijn nog altijd welkom btw!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2010 19:50 #48 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Pim,

Ik heb die Twin-bussen op de werkbank staan. Moeten dan wel nog naar Alp-maten worden afgedraaid. Je mag ze tegen materiaalkosten overnemen als je wil.

Grtz, Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2010 22:49 #49 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Pim's brummert

Die tekening ken ik en zal ik naast mijn eigen meten houden. Ik vertrouw niet blind op andermans werk  :angel:

Belangrijker is een bedrijf vinden dat dit korte termijn kan maken. Dat is niet zo heel makkelijk  :-X Morgen weer een dag en weer tijd wat rond te zoeken.
Ik hoop ook nog wat kleine dingetjes te kunne fiksen aan de motor en misschien zelfs de kappen spuitklaar te maken (optimistisch  :)) )
Suggesties voor kleuren zijn nog altijd welkom btw!


Hoor graag of deze maten kloppen, het vervaardigen is verder niet zo'n probleem Je moet alleen geen haast hebben :)
Ik maak er dan wel een zeskant bovenop.

@brombeer :  Zijn de Twinbussen dezelfde afmetingen als de Varadero ??

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2010 23:24 #50 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

@brombeer :  Zijn de Twinbussen dezelfde afmetingen als de Varadero ??


Geen idee. Ze zijn door een Varadero-rijdend clublid gemaakt en aan me verkocht maar de draad past niet op mijn Twin. Dus ik ben ermee blijven zitten.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2010 08:33 #51 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Pim's brummert

@Nikotech: De Varadero en de @Twin hebben dezelfde maat, de Transalp is afwijkend. Volgens mij 43 vs 41 mm. Mijn bussen pasten niet op de Alp van Ralf en zijn uiteindelijk weer doorverkocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2010 12:02 #52 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Ik heb ze (als het goed is) van de maker gekocht. Deze reactie om ongewenste verwarring te voorkomen.

Grtz, Brom


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2010 12:52 #53 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Alp is inderdaad 41mm.
Ik ga vanmiddag/vanavond die dop even opmeten, zet ik hier wel neer dan.

Dan weten we dat in ieder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2010 16:12 #54 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Carburateurs zitten er weer op, dus even de vorkdop eraf gedraaid om die eens nader te bekijken.

Voor zover ik kan zien komen de maten van mijn dop overeen met die bouwtekening hierboven gepost. Vorkpoot is 41mm in diameter, de bovenste rand van mijn dop is 40mm, maar dat is logisch aangezien je deze nog enigszins los moet kunnen draaien als deze in de kroonstukken zit.

Dan si het enige verschilpuntje de binnendiameter van mijn dop en die getekende verhoger. Maar volgens mij maakt dat eigenlijk geen drol uit aangezien de veer op de buitenrand van de dop steunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2010 19:32 #55 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik kreeg een setje bussen binnen van onze grote brommende beer:



Die als het goed is door een kleine werkplaats hier om de hoek aangepast gaan worden voor de Alp (Bedankt voor de tip/het adres Rob!  8) ).

Afgelopen dinsdag ook even goed in de weer geweest met mijn valbeugels. Leek me wel verstandig na mijn vliegen van maandag en een kwartiertje stoeien tussen de stenen  :angel:
Ze raakten de kuip en de pomp dus doorgeslepen, gebogen aangepast en weer in elkaar gemaakt. O wat  fijn om ze gewoon zo erop te kunnen zetten en af te halen zonder ook maar 1 scheldwoord (nou goed vooruit een kleintje  ;D )
Resultaat (moet nog in de lak en wat afgewerkt):







Kleuren ben ik ook druk mee bezig maar dat blijft nog even geheim  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2010 17:34 #56 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Daar was ik weer.

Bussen terug van de BMW specialist C:-) En die passen perfect. De achterkant moet ik even mee langs komen dan kijken we even hoe we die omhoog gaan schoppen.
Vanmorgen ook meteen maar even bij Remkaflex langsgereden om een langeren (en staalomvlochten) remleiding op te halen.
:)



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2010 21:05 #57 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

..De achterkant moet ik even mee langs komen dan kijken we even hoe we die omhoog gaan schoppen..


..Next job in line: jiffy meeverlengen.. :P :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2010 22:45 #58 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Jep en de middenbok.

We blijven bezig ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2010 23:59 #59 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Ja nou, die bok heb ik er toen maar afgehaald.. moest niet te gek worden.

Bovendien (bij een Twin althans) scheelt dat ding bijna 4cm grondspeling. Aan de andere kant: hij fungeert, onbedoeld, ook weer als 'onderbumper'.

Alleen, nu hij bokloos is, heb ik, om de ketting te smeren, zo'n beetje 5 meter wegdek nodig..

:-\








Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2010 00:46 #60 door soundive
Beantwoord door soundive in topic Pim's brummert
Ken het probleem maar een tweede geimproviseerde jiffy rechts gaat ook best goed ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden