Pim's brummert

05 aug 2010 22:49 #81 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Pim's brummert

Jaaaa.. bovendien rijdt Rob nu ook met een balhoofdpen die niet op die kroonplaat hoort. Dan geldt voor hem hetzelfde risicoverhaal.

Ik ben het 100% met Olaf's stelling (en zorg) eens. Maar vanuit die gedachte kun je zeker wel aanpassingen maken. In de top van de racerij worden zeer veel componenten met de hand vervaardigd.

(En soms moet je ook gewoon ophouden met kletsen en gewoon DOEN.)

Het geld voor Rob zijn balhoofd dus absoluut niet , dat is een gedraaide pen uit 1 stuk , een las is gewoon altijd een verzwakking tenzij je een verstevegings stuk aanbrengt .

Die laselectrode zo als die dingen heten ken ik ook  :angel:

Maar  gaat mij er om dat je  inderdaad goed bewust moet zijn van  de aanpassingen .
Maar succes met de bouw , blijft leuk om allemaal te volgen


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 00:55 #82 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert

..Het geld voor Rob zijn balhoofd dus absoluut niet , dat is een gedraaide pen uit 1 stuk..


Hoezo? Zit die pen dan met spuug vast in de kroonplaat?

Ik begrijp zeker -ook als leek- de metallurgische pro's en contra's. Voor Honda is een gietstuk ongetwijfeld het gewoon het makkelijkst. AQ levert, uiteraard om de discussie te vermijden, een nieuwe. Gelikt ding ook, mooi CNC gefreesd uit één stuk. Maar ook gewoon van simpel aluminium. De trekbelasting van alu is vrij hoog, maar lateraal kan het niet zoveel hebben. Maar dat geld, in dezelfde situatie, voor deze las toch ook?

Weten of dat ding goed is, is net zoiets als in het hoofd van je meisje kunnen kijken.. :P



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 08:59 #83 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Pim's brummert
Hee brombeer , bekijk die constructie van Rob maar eens goed dan zie je het wel . :-*

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 09:39 #84 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Pim's brummert
De as die bij mij is afgedraaid is er eigenlijk alleen maar voor om de kroonplaten te kunnen laten draaien over 1 punt.
Het zijn met name de lagers die de klappen op vangen. De balhoofdpen zelf heeft volgens mij verder weinig echte krachten te voorduren. De echte krachten komen op de kroonplaten bij de vorkpoten. 

Whoops..., zitten nu mijn verbouwing in Pim's topic te bespreken.....

Pim, keep up the good work... ben benieuwd hoe jij alles ervaart.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 09:41 #85 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Pim's brummert
Mooi onderwerp voor een nieuw topic ?      " modificaties en (verkeers)veiligheid"  ?   

@PimW  laat de updates met bijbehorende foto's maar komen.  Blijft heel leuk om je project te volgen.




 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 18:21 #86 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Het zijn nuttige discussies dus moet geen probleem zijn toch.

In principe zou je ook kunne zeggen dat het onderdeel dat ik nu aangepast heb ook niet de volle belasting krijgt te verduren. De klap word immers opgevangen door het wiel, achterbrug gaat via die driehoek de achterveer in en over naar het frame (en pim).
Dit aangepaste deel houd enkel die driehoek op een bepaalde afstand van het frame.

Zelfde als die pen de kroonstukken bij elkaar houd op een bepaalde afstand tot het frame/lagers. Het zijn de lagers en poten die het te verduren krijgen.

Maar ik kan er verder niet aan rekenen en ben het ook niet van plan. Ik weet wel dat er in Engeland iemand zo rondrijd en dat dat al een aantal jaren goed gaat. Naast het feit dat dit gemaakt is door een kenner denk ik dat de praktijk zal uitwijzen of dit wel of niet goed zit.

En als het nu even een beetje meezit met die kuip staat ze morgenavond in de kleur met een passende kuipruit en is mijn standaard ook op lengte :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 19:24 #87 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Giga stoflongen maar ik ben zover:


Dit is eigenlijk gewoon rood


De tank en het achterspatbord komen nog wel, dit is in ieder geval klaar nu. Er zitten nog wel dingetjes in die strakker hadden gekund maar god wat is dit een werk geweest ::) Met in het achterhoofd dat ik vast nog wel eens ga vallen vond ik dit goed genoeg :angel:
Ik heb ook al een beetje gespeeld met het idee een mal te maken van deze kuip om hem helemaal na te kunnen maken uit glasvezel (of carbon??). Dan kan ik hem nog iets strakker krijgen en heb je het geheel uit 1 materiaal. Ook voor eventueel reconstructiewerk in de toekomst misschien wel hendig :-X

Zijstandaard is nu ook langer, maar moet nog gelakt worden.

Verder weinig nieuws behalve dat ik niet kan wachten tot ik weer kan crossen ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 22:07 #88 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Pim's brummert
Ziet er ook alweer goed uit. En ja ik weet nu ook als geen ander hoe lastig het is om het echt super strak te krijgen.....
Maar zoals je zegt, met het doel waarvoor wij hem gebruiken hoeft dat ook eigenlijk niet.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 22:13 #89 door Eddy
Beantwoord door Eddy in topic Pim's brummert
Mooi werk!
ben zelf ook wat aan het googelen geweest betreft zelf maken van kuipdelen.
daarbij denk ik dan aan vacuumvormen, is wel het een en ander over te vinden.
Zeker in de modelbouw wereld. hiervoor zijn veel thermoplasten te gebruiken, zoals abs, ( nog niet gekeken, maar mogelijk is de huidige kuip daar ook van gemaakt. moet er ergens op staan aan de binnenkant ) scheuren repareren kun je doen door lassen, en op internet wordt ook gesproken over abs oplossen in aceton, de hierdoor gevormde boetseerklei, kan ook voor reparatie gebruikt worden. glad maken met behulp van plastic ( binnenzijde vuilniszak b.v.)er overheen doen en glad drukken.
vacuumvormen moet volgens mij redelijk te doen zijn. nodig: stofzuiger-verwarmingspiraal-en een bos hout

Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 22:54 #90 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
De kuip is inderdaad van ABS ;) Dat kun je lassen met oa LEGO als toevoegmateriaal (correct me als ik dat fout heb ;D)

Misschien toch eens dat praktijk boek kopen bij de poly boer hier in de stad. Ik heb er al rollen carbonfiber zien liggen en blokken schuim en ook spul voor dat vacuum gebeuren.
Eens kijken wat het makkelijkste te maken/repareren is en wat het doet bij stootjes... Misschien ook eens informeren bij de echte specialist.

Bedankt voor de complimenten ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2010 17:24 #91 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Goed het zit niet altijd mee, dus merkte ik vanmorgen dat de vlotters leeggelopen waren en bij nadere inspectie hield de accu er ook mee op :-\

Fijn.

Wel weer de noppen erom gegooid (dat ging gelukkig ook helemaal perfect ::) ) en de kuipdelen gemonteerd. Daarover weet ik nog niet of ik tevreden ben. Als je dichtbij staat zie je toch wel veel oneffenheden onder de lak (vind ik). Maar misschien heb ik gewoon al te lang niet gecrosst en valt het eigenlijk reuze mee :))

De zijstandaard doet het wel heul goed ;D





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2010 17:05 #92 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Inmiddels is ook de praktijk test uitgevoerd ;D

Vanmorgen vroeg weer naar IJmuiden geweest, heerlijk weertje en camera mee. Eerste wat opviel: Bij diep inveren raakt niets meer, dus behalve dat het misschien slecht is voor de vering geen worries.
Heb niet voorzichtig gedaan en het is nog steeds heel allemaal.

Tip: Als je een gereedschaps tasje oid zoals ik heb achterop bind, zorg dan dat de rits niet open kan tijdens het rijden  ::) Ze hebben het wel eens over spelden en hooibergen, maar een gereedschaps etui, schijfremslot etc in een zandbak is ook erg moeilijk terugvinden...
Overigens geen slechte oefening. Langzaam door mul zand rijden en proberen je spullen terug te vinden. Zie je tieripsrapsbindbundel kabel dingen liggen weet je dat je op het goede spoor zit ;D

[img]http://www.tomosforum.nl/uploads/Pim/Transalp/Motor 002.jpg

[img]http://www.tomosforum.nl/uploads/Pim/Transalp/Motor 019.jpg

[img]http://www.tomosforum.nl/uploads/Pim/Transalp/Motor 025.jpg
Ik begin de kleuren combo steeds mooier te vinden eerlijk gezegd  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2010 19:02 #93 door kees
Beantwoord door kees in topic Pim's brummert
Gááááf dat je weer ermee rijdt!

Mooi pak ook! Rij je nu ook met een brace?

Jammer dat ik er niet bij ben... ;)

Grtz, Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2010 19:10 #94 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Jaa, ik ben ook heel blij dat ik er weer mee kan scheuren ;D

Dat andere pak van me is gewoon veels te warm om in te crossen. Deze waait lekker door en zit lekker los. Protector vest eronder en die brace kreeg ik voor mijn verjaardag  :angel:
Vond het helemaal niet zon slecht idee ook ::)

Morgen ga ik naar die maat van me dus wie weet rijden we binnenkort wel weer samen? 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2010 14:07 #95 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Pim's brummert
Ooit deze foto's van engels forum afgehaald van Trans Twin / Africa Alp

gr, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2010 12:29 #96 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Pim's brummert
ik wil toch nog even terugkomen op de kleurencombinatie:
wat dacht je van wit met (lichtgevend)oranje strepen? Dan gaan de mensen vanzelf aan de kant en rustiger rijden  ;D
(Al dacht ik wel dat het politie uiterlijk een beschermd partoon is  C:-))

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2010 15:51 #97 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Nee het staat vast het word wit met rood ;D Wanneer ik daar zin voor heb maak ik de tank netjes wit en komen er ook stickers op etc.

Maar dat is eigenlijk niet belangrijk, vandaag dit weten te versieren:





:angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2010 12:25 #98 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Pim's brummert
Zo cool, gaaf met een hoog "dat-wil-ik-ook-hebben" gehalte. Als ik wist wat het was  ???
Het lijken wel de rubbers voor de carburateur. Is het de 25 KW uitvoering?  ;D

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2010 18:55 #99 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Ik zal het aan je uitleggen!  :))

Die linker is een 25kW rubber. Voor de weet die heeft een doorlaat van rond 19mm terwijl de Alp twee 34mm carburateurs heeft.
Dus toen de motor slechter begon te lopen en ik de boel aan wilde pakken ook maar besloten nieuwe inlaatrubbers te monteren. Goed als je die doorlaat ziet dan maar meteen normale  ::)

Besteld en toen bleek dat die niet te krijgen zijn bij Honda? Ze sturen gewoon weer 25kW dingen op  >:( Toen besloten ze zelf te maken.
Nouja ik ging informeren over die doorlaat want bij de garage zei die vent dat het er soepeler van ging lopen ( ??? ) en va het een kwam het ander en een dag later deze twee klaar.

Dat is dat dus  ;D Maximale doorlaat en veel mooier spul  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2010 13:07 - 14 okt 2010 13:23 #100 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Pim's brummert
Wisten jullie dat een f650 kroonplaat met bijna geen moeite op je Alp vork past en je stuur dan nog vast zit ook?!  :o

Dag wiebelend stuur en stomme niet-te-bestellen trillingsribbers ;D





Nu nog een brace tussen de buitenpoten en al dat overtollige gewicht eraf slopen/verplaatsen  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.251 seconden