M'n transalp leren kennen. Xl600 1994

13 nov 2016 19:09 #201 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Kijk, da's misschien net zo handig. Ik neem aan plus op het blokje en min op de accu ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2016 08:40 #202 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Ik heb op het punt waar het gewei vastzit aan het frame een centraal massapunt gemaakt.
Wel ff goed schoon krabben.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2016 10:42 #203 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Is een massapunt op je frame beter dan de minpool op je accu?

En het aanmaken van een massapunt doe je m.b.v. solderen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2016 11:02 #204 door PimW
Beantwoord door PimW in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
De min van de accu moet ook aan aarde liggen en dat is je motorblok/frame.

Een massapunt is gewoon een stuk kaal of in ieder geval goed geleidend metaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2016 11:06 #205 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994

Is een massapunt op je frame beter dan de minpool op je accu?


Dat niet, maar is gewoon een langere draad die weggewerkt moet worden, terwijl de massa van de accu ook rechtstreeks op het blok en frame zit. Het is maar wat je gemakkelijk vind. Let wel, hoe dikker de draad hoe beter de massa.

En het aanmaken van een massapunt doe je m.b.v. solderen?


Hangt er vanaf waar je dat wilt doen.
Wanneer je een soldeer aansluiting maakt ( bijvoorbeeld een oog soldeert) hou er dan rekening mee dat de kabel wanneer hij beweegt vaak afbreekt op het overgangspunt van soldering. Wanneer de kabel vast wordt bevestigd heb je dat probleem natuurlijk niet.

Een kabel toevoegen aan een bestaande massakabel ( of + ) soldeer ik nagenoeg altijd. Daarna gewoon isoleren uiteraard.

Hou altijd rekening met het vermogen wat je gaat afnemen via de kabel die je monteert.
Hoe meer vermogen ( watt ) hoe dikker de kabel moet zijn.
Ik gebruik meestal 2,5 kwadraat gevlochten.

suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2016 19:48 #206 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Zeer mooie bandjes.
Welke zijn dat als ik vragen mag?

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2016 22:28 #207 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Achterband Anakee en voor Dunlop trailmax tr91  :)
Super fijne bandjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2016 10:23 #208 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Heel mooi.
Komen op mijn verlanglijstje.
Begint al een behoorlijk lijstje te worden.
Heb zo'n forum toch nog nadelen.  >:(
Etalage voor een speelgoedwinkel.  ;D ;D ;D

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2016 18:53 #209 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Ja nou Steffie, vertel mij wat....
Paar stevige goeie motorlaarzen, ja dan ook een gore tex broek en ook een jas. Enduro helm, goeie handschoenen zomer en winter paar. Handvat verwarming, usb poort, navigatie, kofferset, verstralers. Andere handkapjes, voorvork, noem maar op...
En dan moet ook heel je bike nog onderhouden worden haha.. pffff... maar goed. Gelukkig zijn het sterke betrouwbare motoren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2016 10:37 #210 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Raymond.... heb jij stiekum op mijn lijstje gekeken?

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2016 16:11 #211 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994

Wanneer de kabel vast wordt bevestigd heb je dat probleem natuurlijk niet.


Marien, wat bedoel je precies met dat de kabel vast wordt bevestigd, anders dan solderen?

Een kabel toevoegen aan een bestaande massakabel ( of + ) soldeer ik nagenoeg altijd. Daarna gewoon isoleren uiteraard.


Betekent dat dat je achter je contact het omhulsel van één van de kabels eraf haalt (bijv. van je dimlicht), vervolgens  de + kabel van de voltmeter daar aan vast soldeert en vervolgens de boel weer met krimpkous isoleert?

Merk dat ik echt een noob ben op dit gebied  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2016 17:30 #212 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Wat ik bedoel is dat wanneer een kabel beweegt, het soldeerpunt kan afbreken. Dat stukje is niet flexibel meer.
Als de kabel na de soldering ergens wordt vastgezet, zodat de boel niet meer beweegt is het prima.

Achter de topkuip rechts zit een rode stekker verbinding waar 3 draden zitten.
2 ervan voeren spanning, waarvan 1 constant.
de andere heeft spanning als het contact wordt aangezet.
Deze is ideaal om een voltmeter of andere accessoires op aan te sluiten.
Contact uit = altijd de boel spanningsvrij toch.
Scheelt je weer een lege accu. ;)

Ik maak idd een stukje kabel vrij en isoleer dat daarna weer.
Krimpkous voldoet prima. Ik gebruik vaak zelf vulkaniserende rubber tape.
Niet goedkoop maar wel waterdicht.


Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2016 12:13 #213 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Duidelijk, dankjewel weer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2016 21:01 #214 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Top

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2017 22:43 #215 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Kleine klusjes, zodat m'n Alp er weer netjes bij staat.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2017 22:46 #216 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
:)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2017 22:48 #217 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Top Alp
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2017 22:50 #218 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Misschien toch eens een groot scherm aanschaffen, zodat ik iets meer uit de wind kan zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2017 14:17 #219 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Na eerdere posts over voorste tandwiel, heb ik ook het kapje maar even verwijderd. Ik denk dat het er goed uitziet masr zijn er bijzonderheden om nu extra op te letten ?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2017 14:18 #220 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic M'n transalp leren kennen. Xl600 1994
Extra.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden