Gered uit de rimboe

03 jan 2017 20:40 #121 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Gered uit de rimboe
Oldtimer

Handige sodemieter  ;)  ziet er goed uit !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2017 22:05 #122 door Longl1
Beantwoord door Longl1 in topic Gered uit de rimboe
Schitterend Marien een lust voor het werktuigbouwkundige technische oog en dat voor een bureauvonkentrekker naar ik me meen te herinneren POEH

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2017 13:28 #123 door arne
Beantwoord door arne in topic Gered uit de rimboe
Goed bezig weer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2017 19:03 #124 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

Die onderste ketting geleider is helemaal versleten, nieuw is dat een massief rechthoekig blokje


Had ik gezien Arthur.
Er zit nu een andere op. Groot verschil.



een bureauvonkentrekker

Ook jij kunt te ver gaan Leen. ;) ;)


Ik weet niet hoe het kan, maar de onderkant van de schakel as  is ingelopen door een ketting.
Raadsel hoe dat kan gebeuren, want de boel zit er ver genoeg vandaan. Ook met een veel te slappe ketting raakt hij de as niet.
Had het eerst niet gezien, maar bij het opzetten van de ketting kap voelde ik het.
Op deze foto is duidelijk te zien waar de as is ingesleten.  Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb het idee dat de ketting een keer naast het voortandwiel heeft gelopen. De slijtage zit erg ver tegen het blok aan.



De remleidingen voor zijn stahlflex geworden, maar dat brengt ook een bevestiging probleem met zich mee.
Normaal is bij de PD 10 een gedeelte wat onder het Tstuk zit van metaal leiding en gaat dan over in rubber.
De bevestiging moet nu dus worden aangepast en ik heb daar onderstaande oplossing voor. Een blokje kunststof ( 3d printer van Miquel ) met aluminium klemmetjes moet het nu doen. Nog geen praktijkervaring mee maar dat gaan we zien.
Het geheel wordt uiteraard nog afgewerkt.





Er was ook iemand, ben zijn naam even kwijt die vond de achteras er maar beroerd uitzien.
Hebben we ook meteen opgelost.



En om nog meer ellende te voorkomen ook de andere kant, ja, de moer dus ook meteen even gedaan.



De opmerkelijke lezer had al gezien dat Bambi ook nieuwe slofjes heeft gekregen.
De Trailmax wel te verstaan. Heb ik momenteel ook op mijn Alpje liggen en voldoen meer dan prima.

Omdat de brug en de werkplaats een poetsbeurt nodig had mocht Bambie even naar buiten vandaag.
Jammer dat de zon niet scheen. 8) 8)
Ik mis de klepdeksel pakking nog voor de voorste cilinder. Vandaar dat kale voorhoofd. ;D



Langzaam maar zeker begint het weer op een Transalp te lijken, maar we zijn er nog lang niet.
Een tegenvaller is dat ook het balhoofdlager niet lekker loopt.
Morgen dus eerst maar weer die boel openmaken. Had er eigenlijk wel al op gerekend.

Alle overige foto's vind je gewoon nog hier :
myalbum.com/album/2P20C2JWuu5s


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2017 19:14 #125 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Gered uit de rimboe
Ik buig diep voor wat jij allemaal voor elkaar krijgt, geweldig! Had ik maar 10% van jouw vakmanschap  :-[

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2017 19:17 #126 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

Had ik maar 10%


Het meeste is TIJD Wim. Daar heb ik veel van.
En als je dit al 6 keer eerder hebt gedaan gaat het met de vingers  ( oh nee, daar zit meestal olie aan ) ..................

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2017 12:24 #127 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Vanmorgen de balhoofdlagers aangepakt.
Draait ook weer zoals het hoort.
Met alles gedemonteerd is dat een klusje van niks.
Ook meten het gewei er op gezet en de kabeltjes naar hun uiteindelijke plaats gelegd.


En ja echt, er staat maar 41929 km op de teller en dat is de originele stand.



Hoop dat morgen de pakkingen binnenkomen, dan kan het deksel aan de voorkant er ook op.
Vandaag nog eventueel de carburateur er op zetten.  De rubbers zitten er in elk geval al op.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2017 18:47 #128 door Tonchi
Beantwoord door Tonchi in topic Gered uit de rimboe
Gaat lekker Marien, net klaar voor de ALV.....:-)

CRF1000 Africa Twin tricolor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2017 17:46 #129 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

Gaat lekker Marien, net klaar voor de ALV.....:-)


Gaat hem niet worden Ton.In dat geval zou ik overuren moeten maken en nog meer snipperdagen inleveren.  ;D

Maar vandaag de carburateur er maar weer opgezet.Uiteraard met nieuwe verse rubbers.
Net zoals de zij standaard en nog wat ander geneuzel.
Kleine dingen die behoorlijk veel tijd kosten







Ik heb nog geen mooie oplossing voor de stahflex voorremmen. Voorlopig maar even de oude er weer opgezet.
Vernieuwen kan altijd nog.
Probleem is het draaien van het stuur waarbij de leidingen tegen de kappen aan komen en zo de boel beschadigen.

De pakkingen helaas nog niet binnen. Nou ja, het is ook nog geen zomer.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2017 02:26 #130 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Gered uit de rimboe
8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2017 20:10 #131 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Gered uit de rimboe
Deze motor gaat een toekomstige berijder ontzettend gelukkig maken... wat een juweeltje word dit!

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2017 21:21 #132 door niet actief
Beantwoord door niet actief in topic Gered uit de rimboe
Ik wist al dat ik mijn motor van een ervaren sleutelaar had gekocht, maar wat ik in dit topic zie had ik niet durven verwachten, wat een tof project, zeker gezien de voorgeschiedenis van de alp!

Diegene die op deze motor komt te rijden zal moeite hebben te geloven dat deze alp letterlijk uit de rimboe gered is 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2017 18:29 #133 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Haha die Wouter.
Jou motor zag er vooraf ook niet uit.
Maar dat wist je.

Leuk al die reacties.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2017 11:29 #134 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Gered uit de rimboe
Ziet er nu al stukken beter uit, Ouwe. Keep up the good works !!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2017 18:47 #135 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Vandaag het kabelwerk aangesloten, radiatoren geplaatst, en alle losse eindjes weer daar gezet waar ze horen.
Het elektrische systeem even nagelopen en het blijkt dat de start/stop switch niet van alle types hetzelfde is.
Dat is trouwens met meer dingen het geval. Juist omdat ik van zowel PD06 als PD10 onderdelen heb komen ze nogal eens door elkaar.

Deze switch had andere connectors, dus eerste probleempje opgelost.



De koelvloeistof erin en de boel op lekkage gecontroleerd.
Olie meteen afgevuld, accu geplaatst en de motor rond gestart zonder benzine toevoer en ontsteking.
Draait mooi soepel en goeie compressie.

Bougietje erbij en de vonk even controleren.
Noppes, nada helemaal niks. Geen vonk, op geen van de 4 cilinders.
Centraal probleem dus.

Beginnen met controle op de bobines. Primair en secundaire meting prima in orde.
opname spoel weerstand is perfect.
Bedrading spoel tot CDI. geen probleem.
CDI vervangen....no result
Motor start dus wel rond, alles zit correct aangesloten, alleen geen vonk dus.
Zij-standaard controle werkt zoals het hoort.
Neutraal switch controle lamp brand en gaat uit.
De aansluitingen op de bobines zitten correct, dus niet omgewisseld.

Omdat de boel niet verder open is geweest kan het ontstekingstijdstip dus ook niet veranderd zijn.

Morgen verder zoeken.
Ik vermoed dat het in een van de connectors moet zitten.

Suggesties ????  Ik hoor het graag.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2017 19:40 #136 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Gered uit de rimboe
Killswitch?
Toch geen goed contact bij stekkertjes op bobine?

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2017 19:59 #137 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Kilswitch werk, dwz als hij uitgeschakeld is start de motor ook niet rond.
Contactjes op de bobines was een van de eerste dingen die ik checkte.,
En 4 bougies geen vonk duid veel meer op een centraal probleem.
In het ontsteking circuit zitten een aantal connectors en schakelaars die allemaal verdacht kunnen zijn.
De hoofdoorzaken, zoals kapotte cdi of bobines heb ik al geëlimineerd.
Ik pak uiteraard het elektrisch schema erbij en neem de meetwaarden over uit Haynes.
Voor zover ik nu ben kloppen die allemaal.
Volgende stap is kabelboom nalopen en connectoren.

Je zult straks zien dat het een of ander lullig dingetje is.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2017 22:49 #138 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Gered uit de rimboe

Je zult straks zien dat het een of ander lullig dingetje is.


Ja zoals de man die er aan sleu........ laat maar..... Goed bezig ouwe!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 03:21 #139 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gered uit de rimboe
Heb je ook de zekering al nagekeken (ontsteking) dat is dus niet de startmotor) en daarna gecontroleerd of er ook een signaal van de pick up spoel afkomt (draad zit er toch wel aan) stekker 2 draden die naar  stekker gata bij de thermostaat ?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 09:27 #140 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
De zekering (10A) op het stuur is in orde. Zekering bij startrelais natuurlijk ook. Anders heb je nergens spanning.
Hoe meet je signaal vanuit de PU spoel. ????  In elk geval klopt de weerstandswaarde ervan op de steker.  Heb deze ook helemaal gevolgd tot en met de CDI. Geel en geel witte draad.  Dacht eerst aan een onderbreking ervan onderweg.
Ik zoek vandaag nog even door

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden