Gered uit de rimboe

12 jan 2017 09:47 #141 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gered uit de rimboe
beste marien,

heb je ook de zekering van de ontsteking  daadwerkelijk door gemeten (een haar scheur is genoeg)

doormeten van de pick up spoel kan met een een snelle voltmeter (ca 1-2 volt) terwijl je tracht te starten
deze spanning geeft de cdi een signaal voor het maken  van de startvonk via de bobine

koppelings schakelaar ?
zitten de diode blokjes ook juist in de kabelboom en werken ze ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 10:08 #142 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
doormeten van de pick up spoel kan met een een snelle voltmeter (ca 1-2 volt) terwijl je tracht te starten
deze spanning geeft de cdi een signaal voor het maken  van de startvonk via de bobine

Hoe meet je die ????  Op een van de spoeluiteinden naar massa of tussen de spoeleinden.

Diodes moet ik nog doormeten, maar er is niets veranderd in de kabelboom zelf.
Bij vrijstand heeft de koppelingsschakelaar toch geen invloed ????

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 11:29 #143 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gered uit de rimboe
Over de 2 draden van de pu zelf , het is niets anders dan een inductie spoel,
en ja normaal heeft de koppelings schakelaar geen invloed bij neutraal stand

maar de motorfiets is ook niet lopend meegenomen dus je hebt totaal  geen basis om iets niet uit te sluiten of juist wel.
anders dan alles opnieuw tegen het licht te houden wat mogelijk van invloed kan zijn.

zitten de juiste  plus en min correct op de bobines,
zijn de bougie  zelf doppen door gemeten(wat ik wel denk.

gaan de dashbord lampjes wel branden zoals olie etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 11:43 - 12 jan 2017 11:51 #144 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Dat is juist het vreemde van het verhaal.
Alle lampjes werken, zekeringen in orde ( spanning er over gemeten ) aansluitingen van bobines gecheckt.
Alle onderbrekingselementen zoals zij standaard, neutraal indicator enz werken zoals het hoort.
Ga nog even het contactslot nalopen en uiteraard de bedrading.
Bougie doppen meet je mee met de secundaire meeting. Totaal weerstand over de spoel inclusief de dop.
Massa is overal perfect.

Het zoeken is nu naar de plek waar dus geen spanning komt.

p.s.
Voor de liefhebber heb ik deze digitaal en kun je dus net zo groot maken als je wilt.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 11:45 #145 door roland65
Beantwoord door roland65 in topic Gered uit de rimboe
Ach Marien, zie het als een uitdaging... ;)
Hij wordt wel heul mooi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 21:26 - 12 jan 2017 21:54 #146 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Gered uit de rimboe

Kilswitch werk, dwz als hij uitgeschakeld is start de motor ook niet rond.


Klopt dat wel??
Killswitch onderbreekt alleen de plus naar de ontsteking. Startmotor moet dan wel rond gaan.

Misschien de draad van de killswitch even meten naar massa.

Groet, Jan

Edit:

Niet goed in het schema gekeken, plus naar startmotor zit bij dit type na de killswitch...

Je kunt de zwart/witte draad op de cdi meten op spanning nadat het kontakt aan staat
Zelfde bij de ontstekingspoelen.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 22:56 #147 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Gered uit de rimboe
Toch weer een uitdaging voor je Kleine,om dit te vinden. Het gaat jou lukken,weet ik zeker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2017 23:00 - 13 jan 2017 17:40 #148 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

voor je Kleine,om dit te vinden.


Tja, groot heeft niks met lengte te maken pffffff  ;)

Maar geen zorg.
Ik kom er wel uit.
Hou wel van een beetje puzzelen, maar eerst nog wat andere dingen.

Je kunt de zwart/witte draad op de cdi meten op spanning nadat het kontakt aan staat
Zelfde bij de ontstekingspoelen


Edit:

Oorzaak gevonden vandaag 13 januari 2017.( Dank Jan  :-* :-* )

De voedingsspanning naar de CDI was onderbroken. Heeft afgekneld gezeten en daarom geen spanning op de CDI.
Probleem dus opgelost.
Heb wel de meetwaarden voor zover ik die had allemaal in het schema verwerkt. Alleen nog fatsoeneren en dan plaats ik hem wel.
Zijn gecontroleerd met Haynes.
Is wel eens goed om een dergelijke procedure helemaal te volgen, zodat je de volgende keer precies weet waar en hoe je moet meten.

In elk geval opgelost dus. Met dank voor het meedenken.

Een bitmap bestand bijgevoegd, lukt helaas niet.
Systeem maakt er een jpg  van zodat je ook kunt aanpassen naar eigen bevindingen.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 18:30 #149 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Gered uit de rimboe

...... de volgende keer ......


Je denkt nú al weer aan je volgende project?  :o

Goed bezig ouwe  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 19:10 #150 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

Je denkt nú al weer aan je volgende project?


Niet echt Rene, maar zulke dingen komen vaker voor zoals je weet.
Ga dan maar eens zoeken.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 20:11 #151 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic Gered uit de rimboe
Nogmaals, mooi werk zeg! En je gaat nog rap ook, ik lig aardig achter  :angel: ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2017 17:52 #152 door dhgout
Beantwoord door dhgout in topic Gered uit de rimboe
Gisteren op de ALV (beregezellig overigens) met Marien over zijn project gepraat. Hoorde er voor het eerst over en heb met rode oortjes en glimmende oogjes alle zes pagina's vanmiddag doorgelezen.

WOW!!! Geweldig! Ik zoek naar woorden, maar kom even adem en inspiratie tekort.

Wat een goed idee om ons allemaal te laten genieten van de vorderingen. Dankjewel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 10:11 #153 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Zo, gisteren even tussendoor de startproef uitgevoerd.
Resultaten zie je hier :

myalbum.com/album/2P20C2JWuu5s

Laatste 2 filmpjes

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 10:42 #154 door roland65
Beantwoord door roland65 in topic Gered uit de rimboe
Knap dat je het gevonden hebt!
Stap voor stap uitsluiten, dikke duim omhoog!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 13:38 #155 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Gered uit de rimboe
geen woorden voor  8) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 20:25 #156 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Gered uit de rimboe
Zoo dat klinkt weer goed!!! Volgens mijn vrouw "the beast became a beauty"...

Maar in dat tweede filmpje, wat is die rook/ damp nou die tussen de cilinders vandaan komt? Nattigheid die verdampt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2017 15:20 #157 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

wat is die rook/ damp


Die rook is gewoon wat olie die bij het vullen op de uitlaat terecht is gekomen.
Verder ook wat koelvloeistof geknoeid bij het vullen.

Geen zorg hoor, na 1 a 2 minuten rookt er helemaal niks meer.  8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 16:06 #158 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Weer wat hobby uurtjes en vandaag gezellig samen met Herbert.
Tja, tis winter heh en geen weer om de buitenboel te doen.
Kacheltje snort in de werkplaats en de koffie staat bruin.
Het reserve blokje moest nog even op tijd gezet worden en Herbert is specialist in dit soort dingen.
Als je het goeie gereedschap maar hebt.



Hij kijkt erg serieus, maar dat is maar een moment opname  ;D
De gradenboog op de dopsleutel is bedoeld om de 232 graden punt te vinden om de boel op tijd te krijgen en de distributie ketting op de juiste tandjes te zetten.
Handig ding dus waar je dat mooi op kunt aflezen.

Dan de Rimboe alp,

We moesten nog de carburateurs synchroniseren.  Echte noodzaak was er niet, maar als je toch bezig bent.
De aanschaf van deze meter heeft dus zijn geld al weer opgebracht.
Ook meteen de klepjes even gecontroleerd en de compressie nagemeten.
Klaar dus voor vele gezonde kilometertjes.

Synchronisatie voor en na afstellen.




Nuttig dagje sleutelen dus met uiteraard de nodige lol.
Het definitieve afbouwen kan nu beginnen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 23:19 #159 door kees
Beantwoord door kees in topic Gered uit de rimboe

Over vriends gradenboog, op de nokkenas tandwielekes staan toch merktekens, i.c.m. bdp?  ::)

Die vacuumeter vind ik dan weer vreselijk lekker  :)


Ziet er puik uit, Ouwe!

Brom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 00:51 - 20 jan 2017 11:22 #160 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Gered uit de rimboe
Inderdaad Brombeer,merktekens staan er op ,maar als nokkenastandwiel los van nokkenas is,wil ik niet al te veel heen en weer
draaien omdat een helper(Marien in dit geval)de ketting handmatig op spanning moet houden tijdends draaien.
Tevens kan ik arbeidscyclus (232-128-232-128 ) wat rustiger controleren als alles gemonteerd is.  Je ziet de merktekens op rotor wat eerder aankomen tijdens ronddraaien.Het is een hulpmiddeltje, meer niet.
Op nokkenastandwielen staan alleen streepjes,die wanneer nokkenas in juiste positie is,in lijn moeten liggen met cilinderkop.
Gr. Herbert



http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden