Gered uit de rimboe

13 dec 2016 18:42 #61 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gered uit de rimboe
De kosten van originele boutjes en moertjes zitten voornamelijk in het logotje op het zakje hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 18:48 #62 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

zitten voornamelijk in het logotje op het zakje hoor.

Zakje gooi je toch maar weg, dus ik pak er eentje uit de meukberg Pim.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 18:54 #63 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gered uit de rimboe
Zou ik ook doen, of anders even langs de boutenboer in de buurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 18:54 #64 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gered uit de rimboe
te veel te vaak en te vast maw al waar te voor staat gaat uiteindelijk een keer fout.

hou vol marien .
maar als die schappen met spare parts leeg komen  , kom je maar langs
dan vullen we ze weer wat aan.\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 19:00 #65 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

maar als die schappen met spare parts leeg komen  , kom je maar langs
dan vullen we ze weer wat aan.\


Ja ik weet het Ad, ruimtegebrek heh.
Heb ik ook  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 19:52 #66 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Gered uit de rimboe
Wat is eigenlijk het verschil tussen een progesive achterveer en een normale achterveer ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 20:00 #67 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gered uit de rimboe
De veer karakteristiek is anders. Een lineaire veer heeft een lineaire stijfheid: als 1mm indrukking 10N vergt dan vergt 2mm 20N. F = k*x.

Een progressieve veer heeft een non-lineaire karakteristiek: naarmate de veer verder indrukt neemt de stijfheid toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 20:42 - 13 dec 2016 20:48 #68 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gered uit de rimboe

Weer productief dagje.

Rem voorzien van staal en gevuld en ontlucht.




Bambi heeft weer voorpootjes gekregen.

Voor en na





Ook de prolink en de progressieve achterveer geplaatst.



Bij het vastdraaien van een van de prolink bouten ineens......knap. En gewoon met de hand aangedraaid, en dus niet erg hard.
Blijkt deze bout al voor 90 % door te zijn gebroken.  Zak je mooi ineens naar de grond als hij tijdens het rijden afbreekt.
Er is waarschijnlijk iemand sterker  gewees dan ikt. >:D




Morgen maar weer verder.
Alle foto's kun je vinden via deze link.  myalbum.com/album/0EpOi2k6Kzub


Die onderste ketting geleider is helemaal versleten, nieuw is dat een massief rechthoekig blokje
ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-4...Products/52181MM9000

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 20:52 #69 door alain
Beantwoord door alain in topic Gered uit de rimboe

Zakje gooi je toch maar weg, dus ik pak er eentje uit de meukberg Pim.


Ik heb zelf ook bouten genoeg in voorraad, gedurende de laatste 45 jaar verzameld, en ik moet ze niet uit een berg gaan zoeken, maar mooi geklasseerd volgens soort.
Maar een en bout die op die plaats zit vervang ik toch liefst door één met de juiste specificaties want de ene bout is de andere niet, al zien ze er bijna gelijk uit: staal, ijzer, RVS, getrokken, gegoten, gesmeed... Mijn gemoedsrust vaart er wel bij want ik bereid mij voor op een rit van 30.000km.


XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 21:36 #70 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gered uit de rimboe
In dat geval fiets ik altijd even naar de boutenboer, haal je een fatsoenlijke bout waarvan je wéét wat de kwaliteit is. Kost je misschien een euro ofzo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 15:04 #71 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Gered uit de rimboe
Vraagje. Wat is nou het verschil tussen de standaard vering en de progersieve vering?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 15:16 #72 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gered uit de rimboe

De veer karakteristiek is anders. Een lineaire veer heeft een lineaire stijfheid: als 1mm indrukking 10N vergt dan vergt 2mm 20N. F = k*x.

Een progressieve veer heeft een non-lineaire karakteristiek: naarmate de veer verder indrukt neemt de stijfheid toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 18:07 #73 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Prima verwoord Pim.
Niks aan toe te voegen, behalve dat de hoeveelheid vorkolie, de dikte ervan en luchtkamer ook afwijken van het origineel

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 19:07 - 16 dec 2016 19:09 #74 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Vandaag een beginnetje gemaakt met de voorrem attributen.
Eerst geprobeerd om met perslucht de cups eruit te persen, maar de 8 bar was niet genoeg voor deze jongens.
Geen millimeter toegeven.
Dan maar het zwaardere werk erbij. Een originele rempomp moet toch iets meer druk kunnen leveren, dus deze maar voor de  dag gehaald en aangesloten op de klauw. Eerst weer ontluchten en dan maar persen.

De resultaten vallen 100% mee. Had verwacht dat ze cups behoorlijk geoxideerd zouden zijn maar dat valt heel erg mee.



Vooral de buitenste rand is niet aangetast van de cup cilinder. Vaak veroorzaakt door pekel en slecht onderhoud.
Het buitenste rubber ringetje is wel beschadigd.
Met wat liefde en commandant worden ze weer als nieuw.

Morgen dus de resultaten. Eerst nog ff revisie setjes bestellen.





PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 08:38 #75 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Gered uit de rimboe
De grootste verschillen zijn het mooist....
er komt natuurlijk een foto aan waarop alles zo glimt dat je je pc scherm helderheid moet aanpassen om de foto's te kunnen bekijken.....

Marien het word prachtig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 11:49 - 17 dec 2016 13:17 #76 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe


Zelfde klauw, uurtje later  ;D




Ook de blokjes maar eens vervangen lijkt me




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 20:33 #77 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Gered uit de rimboe
Ziet er prima uit !. Ik ben jaloers. Ik hoorde vandaag dat mijn oude ta (zie avatarfotootje) met een nwe voorkuip uitgerust is met een gewei van jou.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 21:04 #78 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

met een gewei van jou

behalve  gewei ook de koplamp en tellerunit.
Misschien zien we hem nog een keertje voorbijkomen hier.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 17:32 - 19 dec 2016 17:35 #79 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Zo, remmetjes weer gekuist zoals het hoort.
Ook de binnenkant van de klauw netjes gepolijst.  Wacht nog op de nieuwe rubbertjes en de brembootjes en dan kan de boel weer erop.



De sporen op de remschijven van de plek waar de blokjes zaten waren wat hardnekkig, maar uiteindelijk zien ze er weer netjes uit toch.
Meteen de controle op de scheurtjes. Schijven zijn van hetzelfde merk als achter die wel scheuren vertoonden.

Zoek zelf de verschillen maar.




Ook de wielen komen aan de beurt. Alvast een begin gemaakt en behalve wat roest op de spaken vallen de velgen mij reuze mee. Zit wel wat werk aan en uiteindelijk gaat dit ook wel goed komen.
Als de corrosie verwijdert is zie je pas dat het minder ernstig is als het lijkt.
Hier komt dus zinkspray op, nadat de boel netjes uitgevuld wordt met 2 componenten aluminium.
Nog even wachten dus op het eindresultaat.





PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 21:39 #80 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Gered uit de rimboe
hij lijkt wel een googelaar alles of bijna alles gaat bij die man weer glimmen  ;) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden