Gered uit de rimboe

06 dec 2016 20:56 #41 door kees
Beantwoord door kees in topic Gered uit de rimboe

..overigens voel je altijd wat ruimte  in omhoog en omlaag(dit is normaal en heeft van doen met de schokdemper die  dan vrij van spanning is

Er staat toch voorspanning op de veer Ad, waar zit die speling dan?


Psies.

Voorop gesteld dat alles nog deugelijk vast zit, als je de brug met het wiel van de grond wat op en neer kunt bewegen, zit er speling in het pro-link gedeelte.

In feite cre-eert dat een stukje extra ongeveerde en ongedempte negatieve veerweg en is in dat hele kleine bereik van minieme veerbewegingen, nadeling voor het weggedrag.


Mooi klusje weer, Oldie  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2016 21:35 - 06 dec 2016 21:38 #42 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Ik voel geen enkele radiale of axiale speling op de ongemonteerde prolink zelf. ( als hij in elkaar zit dan)
Misschien als hij straks weer gemonteerd onder het frame is wil ik wel een poging wagen.

Als er dus al speling in zou zitten dan is dat zeker niet op de bussen en lagers.
Ik verwacht dat dan eerder in de bouten of in de ophang ogen te vinden.

Tja, en hoeveel mag dat zijn ???
Als het echt gaat rammelen zou ik me pas zorgen maken  >:D

Ga je nog wat met het blok doen?


Jazeker.
het gaat deels open voor een algemene check, waarbij je moet denken aan kleppen, nokkenas ketting/ spanners, koppelingsplaten waterpomp en overige controleerbare delen.
Ik wil de cilinders en zuigers even laten voor wat het is. Wel een visuele inspectie voordat de boel wordt gestart.
Ben er bijna van overtuigd dat de stilstand geen nadelige gevolgen heeft gehad voor het inwendige. ( kijk even met een scope )
Wel met verstand de eerste keer rond starten uiteraard.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2016 21:54 - 06 dec 2016 21:56 #43 door kees
Beantwoord door kees in topic Gered uit de rimboe

..Voorop gesteld dat alles nog deugdelijk vast zit..

Als er dus al speling in zou zitten dan is dat zeker niet op de bussen en lagers.
Ik verwacht dat dan eerder in de bouten of in de ophang ogen te vinden.


De bouten klemmen de bussen vast tussen de ophangpunten. De lagers zitten in de behuizing geperst. Het enig bewegend deel zijn de rolletjes zelf. Als er dan nog speling bestaat, is dat tussen lager(rolletjes) en bus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2016 15:21 - 22 jan 2017 09:13 #44 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
De eerste tegenvaller vandaag.
De remschijf achter is nog wel ruim 5 mm maar er zitten scheuren in. Gaat hem niet worden dus.
Vreemd dat het ook gebeurt bij een schijf die niet versleten is.



Dan de meevaller

Miquel heeft zich uitgesloofd op de middenbok.
Uiteindelijk is de massieve as eruit gekomen, maar vraag niet hoe.
De beelden spreken voor zich.




En de  nieuwe as erin.
No worry. Ik vet hem stevig in. 8)



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2016 08:30 #45 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Gered uit de rimboe


Dan de meevaller

Miquel heeft zich uitgesloofd op de middenbok.
Uiteindelijk is de massieve as eruit gekomen, maar vraag niet hoe.
De beelden spreken voor zich.

Ik weet wel hoe, met bloed zweet en tranen  :D ;)
Kom vandaag nog wat moois brengen.


Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2016 15:39 - 22 jan 2017 09:15 #46 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Regenachtige dag, kater van gisteren en dus een prima gelegenheid om wat vertier te zoeken.

Altijd leuk om te zien hoe het was en hoe het is geworden.`


Voor:



En na een oldtimer behandeling.



Moet er wel bij vertellen dat het straalwerk aan het koffer rekje van Miquel af komt. Strak werk dus.

Ik vond ook nog een paar leuke knippertjes.



En zo heb je een extreem verlaagde Alp.
Maar de schokbreker zit er nog niet onder dus dat komt ook wel weer goed.
Voor en na





Morgen de achterkant inclusief de remmerij maar eens onderhanden nemen.
Altijd weer een verrassing. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2016 19:21 #47 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Gered uit de rimboe
dat wordt hartstikke mooi!

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2016 20:03 #48 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Gered uit de rimboe
Respect hoor!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 01:10 #49 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Gered uit de rimboe
Weer een schitterend project Marien!  :D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 09:55 #50 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gered uit de rimboe
hee die Cas, hoe is het dan met jouw 6 pitter project

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 15:09 #51 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Vandaag de remmerij van de achterkant onderhanden genomen.




Eerst de cilinder eruit persen wat heel gemakkelijk gaat met mijn zelf ontworpen tooltje op perslucht.

Werkt perfect.  In no time is de cilinder eruit.



De cilinder blijkt niet aangetast dus weer een meevallertje vandaag. Netjes even polijsten en is weer als nieuw.



Ook de rubbers vervangen voor een perfecte werking.



Dan nog even de nieuwe brembo's erin en de boel kan er weer op worden gezet.
Wel even de geleide pen gepolijst voor het schuiven van de blokken.



Ook meteen stalen remleiding gemonteerd. Moest er toch een keer van komen.



Straks het veertje er nog in en dan de remvloeistof erin en dan weer een stapje verder naar de wedergeboorte van deze Alp.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 16:20 #52 door Longl1
Beantwoord door Longl1 in topic Gered uit de rimboe
Leuk en leerzaam om te zien Marien Ik zou er bijna ook een Transalp bij gaan nemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 18:02 #53 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Gered uit de rimboe
Mooi! Met dat wiel ben je ook nog niet klaar zie ik ;)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 18:59 #54 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Gered uit de rimboe

hee die Cas, hoe is het dan met jouw 6 pitter project

Een enorme klus Arthur maar ik ben hem weer in elkaar aan het zetten en heb een hoop verborgen gebreken opgelost.
Het verhaal kun je hier lezen als je interesse hebt want dit is het verkeerde forum voor de Gold Wing.
www.goldwingforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=13623

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 21:07 #55 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gered uit de rimboe
ik heb je hele verhaal gelezen Cas, wat een klus bij zo'n motor, respect hoor. Veel plezier ermee.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2016 22:54 #56 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Gered uit de rimboe

ik heb je hele verhaal gelezen Cas, wat een klus bij zo'n motor, respect hoor. Veel plezier ermee.

Dit doe ik niet nog een keer Arthur, als je er een keer mee wilt rijden, je zegt het maar.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 05:29 #57 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gered uit de rimboe

Dit doe ik niet nog een keer Arthur, als je er een keer mee wilt rijden, je zegt het maar.


Kijk dat lijkt me een keertje leuk, ik contact je in het voorjaar een keer.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 09:36 #58 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe

Met dat wiel ben je ook nog niet klaar zie ik


Neu, wie zegt er dan dat ik klaar ben  :-* :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 17:46 #59 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Gered uit de rimboe
Weer productief dagje.

Rem voorzien van staal en gevuld en ontlucht.




Bambi heeft weer voorpootjes gekregen.

Voor en na





Ook de prolink en de progressieve achterveer geplaatst.



Bij het vastdraaien van een van de prolink bouten ineens......knap. En gewoon met de hand aangedraaid, en dus niet erg hard.
Blijkt deze bout al voor 90 % door te zijn gebroken.  Zak je mooi ineens naar de grond als hij tijdens het rijden afbreekt.
Er is waarschijnlijk iemand sterker  gewees dan ikt. >:D




Morgen maar weer verder.
Alle foto's kun je vinden via deze link.  myalbum.com/album/0EpOi2k6Kzub




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2016 18:29 #60 door alain
Beantwoord door alain in topic Gered uit de rimboe
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt vorig jaar: bij het vastzetten met de momentsleutel begaf de draad van een prolink-bout het, niettegenstaande ik nog niet aan het vereiste moment zat. Oorzaak? Vermoedelijk te vette bout. Daarna alles opnieuw vastgezet met droge boutuiteinden en moeren. Het is niet voor niets dat olie gebruikt worden bij het boren en draad trekken.

Die dure bouten (één kostte bijna 20Euro) zijn dan toch niet zó sterk.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden