Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

09 jan 2016 16:08 #741 door Cas

Dan hebben wij vast ongeveer dezelfde, ik betaalde dacht ik €5,20 incl. verzendkosten uit China.  :)
Geweldige zichtbaarheid, niet verblindend en ook gekocht bij Aliexpress.com Zoeken op: eagle eye led
Rechtstreeks op het stadslicht aangesloten, wel met een SW-motech (bij Louis €12,99) waterdichte schakelaar er tussen. Het beugeltje heb ik zelf gemaakt van een stripje aluminium.
Kosten alles bij elkaar nog geen € 20,-

Wat is ie mooi he, die Dero als je hem zo ziet staan ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
09 jan 2016 17:20 #742 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Of deze, ook uit China voor niks.(kan alleen de website niet meer vinden..)
Rechtstreeks op het stadslicht.( ook led)
Ik heb deze aan de zijkanten van de topkuip bevestigd, via de inbusboutjes die daar zitten.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Bijlagen:
Discussie gesloten.
09 jan 2016 18:34 #743 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Gister even wezen passen bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Eerste indruk is dat de standaard uitvoering niet echt hoog is. Hij voelt lager aan dan mijn RD04 met Hyperpro achterveer en Technoflex voorveren. Om hetzelfde gevoel en kniehoek te krijgen als wat ik met mijn RD07A heb zal er dus echt een hoger zadel op moeten komen. Dus in die zin is het potentieel aan rijders wat met een AT kan gaan rijden groter geworden zeker als je nog eens, voor een redelijke prijs, een lager zadel kunt plaatsen.
Vrijdag 15/1 ga ik een rondje rijden ben erg benieuwd  :P Binnenlandse Zaken heeft al fijntjes opgemerkt dat er geen drie AT's in de garage kunnen. Volgens mij wel dus dat zal nog wel een discussie worden...................................

Als de nieuwe er is.... Dan kom ik kijken!!!! ??

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Discussie gesloten.
09 jan 2016 19:54 #744 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

...
Vrijdag 15/1 ga ik een rondje rijden ben erg benieuwd  :P
...

Ik ben gewoon 'op de zaak' vrijdag ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
09 jan 2016 20:08 - 09 jan 2016 20:11 #745 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Dat is ook een goed idee... Kom ik daarheen... Biertje  en hapje  ik zeg rond half vier....
Wanneer gaan wij ze bestellen Rob? Januari 2017?  Ik neem een rode...

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Discussie gesloten.
09 jan 2016 21:00 #746 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Had al plannen  >:D
Discussie gesloten.
09 jan 2016 23:19 #747 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum. Ze probeerden me nog te bellen maar twee cijfertjes in mij telefoonnummer omgewisseld dus kansloos. Shit.

Afwachten maar weer.

damn wat ben ik een kleuter in dit soort dingen :-)
Discussie gesloten.
09 jan 2016 23:34 #748 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hmmm, balen Kingcoder  :(

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
10 jan 2016 10:23 #749 door True Adventure
Beantwoord door True Adventure in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum.

Afgelopen week, vanaf 6 januari zijn de eerste uitleveringen gedaan. De zgn "Honda exclusive dealers" hebben voorrang en krijgen als eerste de nieuwe motoren uitgeleverd. Tot nu toe is zeker dat Motoport Goes, Motoport Breda en Pols motoren de eerste Twins binnen hebben. Volgende week volgen ook de overige dealers. Mijn dealer verwacht ze komende woensdag 14 januari.
Discussie gesloten.
10 jan 2016 10:32 #750 door Timy

enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum. Ze probeerden me nog te bellen maar twee cijfertjes in mij telefoonnummer omgewisseld dus kansloos. Shit.

Niet veel verder, in Bodegraven, heeft Goedhart een witte schakelversie staan als demo (voor serieus geïnteresseerden.. lees je mot centen hebben  :-\)
Die stond gistermiddag ongebruikt te schitteren! Dus misschien even met hen contact opnemen?

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
10 jan 2016 17:54 #751 door Paul

Afgelopen week, vanaf 6 januari zijn de eerste uitleveringen gedaan. De zgn "Honda exclusive dealers" hebben voorrang en krijgen als eerste de nieuwe motoren uitgeleverd. Tot nu toe is zeker dat Motoport Goes, Motoport Breda en Pols motoren de eerste Twins binnen hebben. Volgende week volgen ook de overige dealers. Mijn dealer verwacht ze komende woensdag 14 januari.

motoport Zelhem staat er ook al één een paar weken !
Discussie gesloten.
10 jan 2016 21:21 #752 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mijn lampjes zijn iets anders, maar het Chinese prijskaartje ongeveer hetzelfde.  :)
Als je pech hebt pakt de douane jou pakketje er tussen uit (ze doen steekproeven) en moet je belasting betalen.
Anders is het belastingvrij !  :))

@ Pim;  de carterpan-plaat is denk ik wel aluminium, ik durfde er echter niet met m'n zakmes even overheen te schrapen om hem te testen... ::) ;D
De "bescherming" voor de uitlaatbochten is echter flinterdun staal (RVS vermoed ik), dat is echt 100% voor de show. :(
Vergeleken met mijn AT of TA zit er ook erg veel plastic aan als "afscherming", zelfs voor de uitlaat e.d., maar dat zie je op modernere motoren toch veel meer als op onze oude paardjes.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
10 jan 2016 22:41 #753 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
vanavond even voor de etalage van motoport Goes staan kijken, daar staan er zomaar drie, ook de dct versie, wat me opviel is dat die constructie zo ver naar buiten steekt, trouwens het hele blok wel naar de rechterkant (linkerkant kon ik niet zien) als je daar mee onderuit gaat op de keien heb je de gaten in je blok lijkt me

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 jan 2016 22:46 #754 door PimW
Ben ook wel benieuwd wanneer de catalogus van Touratech uitkomt, die hebben hun spul ook al klaar.

Hoe zit dat met DCT en, eh, niet-DCT? Word het blok er breder van?
Vroeg me af of dat een in/aanbouwsel is of echt een ander blok (heb me er niet echt op ingelezen).
Discussie gesloten.
10 jan 2016 22:56 #755 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
blok is rechtsvoor zeker breder,dct is echt een heel ding wat er tegenaan geplakt zit, of het ook echt een ander motorblok is weet ik eigenlijk ook niet

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 jan 2016 22:58 #756 door xrvtuur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 jan 2016 22:59 #757 door xrvtuur
zit dus bij touratech al een beugeltje voor onder bij het blok

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
10 jan 2016 23:12 #758 door True Adventure
Beantwoord door True Adventure in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
@ Pim

Discussie gesloten.
11 jan 2016 09:46 #759 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

zocht je dit Pim,  www.touratech-usa.com/Adventure/Blog/vRi...-Africa-Twin-is-Here

Eigenlijk is dat Touratech spul veel mooier en waarschijnlijk soliderderder.... misschien toch maar kaal bestellen en daarna Tourtech zooi kopen?
Discussie gesloten.
11 jan 2016 13:20 #760 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
De Franse website http://www.moto-station.com heeft de CRF1000L Africa Twin getest en een vergelijk gemaakt met 2 concurrenten.
Op 6 januari met de Yamaha XT1200ZE Super Tenere. Zie http://www.moto-station.com/article17416-comparatif-africa-twin-vs-super-tenere-duel-de-legendes.html
Op 8 januari met de BMW R1200GS. Zie http://www.moto-station.com/article17417-comparatif-honda-africa-twin-vs-bmw-r1200gs-le-boxer-au-tapis.html

Nu spreek ik geen woord Frans, maar in de staatjes van de conclusies valt me wel iets op.

In het vergelijk met de Yamaha krijgt de Africa Twin 52 punten, en is daarmee de 'winnaar' in het vergelijk.
In het vergelijk met de BMW krijgt de Africa Twin ineens 51 punten, en is daarmee de 'verliezer' in het vergelijk.

De verschillen zijn minimaal, maar toch. Heeft deze site het niet zo met Japanners en een voorkeur voor BMW of ... ??

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden