Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

22 dec 2015 21:02 #641 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik ken dat effect wel van ABS, bij onze MAN bussen ratelen er relais in het dashboard en voel je het
rempedaal trillen. Maar bij de Dero actie heeft de adrenaline het overgenomen van mijn verstand heb
echt geen idee of het wiel geslipt heeft of dat de remmen getrild hebben. Het jochie ging er als een
haas vandoor dus ik ben maar weer verder gereden alleen ging ik er ook snel van rijden de adrenaline
was dus nog niet mijn lijf uit.
Rij op de bus en meestal in Amsterdam dus ik ben wel close rem actie,s gewend maar met de motor is
toch anders dan komt toch je lijf in gevaar en ga je in de nood modes.
Discussie gesloten.
22 dec 2015 21:12 #642 door Cas
Gelukkig allemaal goed afgelopen, het houdt je scherp.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
23 dec 2015 13:35 #643 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
23 dec 2015 13:49 #644 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin


Yup, repost van een pagina terug  http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=11784.msg129426#msg129426   :)) :angel:

Maar wel gaaf en nu dus te embedden in het forum omdat het op youtube staat:

[youtube]lbeS4uaxzLM[/youtube]

En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn  :D ;D

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
23 dec 2015 14:15 #645 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn  :D ;D


? nee volgens mij de geschakelde versie, maar idd wel grappig. Had ff niet gezien dat het filmpje er al op stond sorry.?

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
23 dec 2015 15:33 - 23 dec 2015 15:35 #646 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn  :D ;D


Hahaha, dat soort stunten kan je schudden met een automaat, daar heb je echt koppelingdosering voor nodig.  En ook een rijder met ballen trouwens !  :D

De Suzuki V-strom is echt een wegmotor hoor, ik moet er niet aan denken om daar mee onverhard door Afrika of Oost Europa te moeten rijden.  Het is een prima motor, maar de geringe bodemspeling, de bizarre plek van het oliefilter en de uitlaat, en het te kleine en te brede voorwiel maken die motor echt ongeschikt voor het echte offroad-werk.
Je zou er een dikke bodemkuip a la AT 750 op moeten zetten, en de vóór- en achtervork en wielen van een DRZ450... Wie gaat de uitdaging aan !?  ;D

Vanmiddag gaan m'n broer en ik ook even CRF1000-kijken !  M'n broer wil één kopen en z'n Yamaha XT1200Z Super Tenere inruilen.
De Yamaha loopt erg rauw en is echt vreselijk zwaar, echt 100% gemaakt om marktaandeel van de GS af te pikken, gewicht speelde geen rol in de ontwikkeling...

Nog een ding wat ik zo ongelofelijk COOL vind van Honda;  Het ontbreken van die stomme GS-snavel !
Als hij die wel had gehad ging daar bij mij absoluut de zaag in !  Maar dat hoeft gelukkig niet.

Ruitje met turbulentie( Is traditie van Honda altijd slecht dus.


Als je de testers mag geloven is dat ruitje juist heel goed, ontwikkeld in de windtunnel, daar kan ik me wat bij voorstellen, het vacuüm achter het ruitje wordt voorkomen door alle luchttoevoer vanuit het gat in het midden en de weggezaagde kanten.

Lelijke uitlaat              ( oer lelijk zelfs, maar vooral veel te plomp vergeleken met de (te) ranke tank)


De kans voor een mooi licht carbon-uitlaatje, weer een kilootje of 5 minder ! ;D

Ben ik nu "DE azijn zeikerd " van 2015 & 2016 ????  ( oordeel zelf en ventileer)!  >:D


Ja, dat ben je !  ;D hahaha !  Welnee man, je zegt hoe jij er over denkt, dat mag toch !

Heb net MotoPlus (24) gehaald met een test van de At erin, dat wordt weer kwijlen. :P


Kwijl bij de plaatjes, en vorm je mening zelf, niet door die napraters uit de boekjes...  :angel:

               





[/quote]

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
24 dec 2015 00:31 #647 door kees
Sja weet je..

Ferrari heeft heel de jaren 90  het wereldkampioenschap F1 laten liggen om hun eigen uitvinding, de semi-automatische 'floppy pedals' versnellingsbak te vervolmaken terwijl niemand anders er in geloofde.

Kijk nu es?

Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is! Alleen, je zult alleen een beetje opnieuw moeten leren rijden.

Honda trekt je uit je comfort-zone, Geert  :)
Discussie gesloten.
24 dec 2015 09:58 - 24 dec 2015 10:01 #648 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is! Alleen, je zult alleen een beetje opnieuw moeten leren rijden.

Honda trekt je uit je comfort-zone, Geert  :)


Sja, weet je Brombeer;

Geert is klant, dus koning, en als je de klant, (en vooral Geert  ;D), iets door de strot probeert te duwen wat hij niet wil, dan gaat hij dwars liggen.  En wel zo dwars dat Honda dat niet gaat veranderen, vooral dat "opnieuw moeten leren rijden" gaat niet gebeuren.  Die hele flipper-zooi is gewoon een modegrilletje, je gelooft toch niet echt dat dat beter is ?  Die supersnel schakelende bakken zijn een drama, ik kan je precies uitleggen waarom, maar dat doe ik niet, koop er maar één, dan weet je het ook binnen een paar jaar...  (anders wordt ik weer als negatief figuur gezien, en dat ben ik helemaal niet)

Ik heb gisteren op de nieuwe CRF1000L gezeten (niet de scooter-versie ;)), heb hem zeer grondig bekeken, horen lopen, zelf zelfs even gas gegeven, en ik kan je zeggen, ik vind hem geweldig !
Het is heel lang geleden dat ik een nieuwe Honda heb gezien die ik echt mooi vind, maar deze, vooral de rode met die gekleurde buddy, ik vind het een prachtige machine. 

Het geluid wat hij maakt is bijna gelijk aan onze AT of TA, prachtig, hij klinkt echt als een V-twin !  Dashboard is ook mooi, met erg veel info, lichte aanduidingen met donkere achtergrond, perfect !
De led koplampen geven ook erg veel licht, en ondanks dat ik 2 meter lang ben, pas ik er toch perfect op.
Als je echt offroad wil dan zal je denk ik wel een betere carterbescherming moeten hebben, deze omhult namelijk niet de uitlaatbochten, hier zit alleen een heel blikkerig stukje plaat voorlangs.
Voor degene die ook niet zo gecharmeerd zijn van die dikke Brussel-schoorsteen, er zijn verschillende mogelijkheden om daar wat aan te doen.  Het is alsof ze het er speciaal voor gemaakt hebben, de uitlaat bestaat uit drie delen, één, de bochten, dan komt een klemverbinding naar twee, het katalysatordeel (afgedekt door een groot stuk zwart plastic), dan weer een klem, en dan komt als derde de demper, die ik persoonlijk het lelijkste deel van de motor vind.

Je kunt dus echt heel simpel de demper er af halen en vervangen door een andere, de katalysator (met lambdasonde) kun je gewoon laten zitten.  Voor de milieubarbaren ( ;D) onder ons kun je ook heel simpel een stapje verder gaan, je draait de klem achter de bochten los en haalt de katalysator en de demper er af en vervangt deze door iets naar jou smaak.  Dit was ook bij de eerste camouflageversie die we zagen van de nieuwe CRF gedaan, dat vond ik een mooie passende uitlaat.  Maar die was natuurlijk niet "Brussel-proof"  :(.

Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is!


Helemaal mee eens, het is een echte killer;  Hierbij alvast een ernstige waarschuwing voor de liefhebbers van deze DCT/TC/ABS/AOW-scooter-uitvoering;  Deze "motor" heeft op de plaats van waar bij echte motoren de koppeling zit, WEL een hendel (die er ook uitziet als een koppelingshendel), maar dit is de handrem !?.
Het "even wennen" aan je nieuwe aanwinst moet je dus wel heeeel voorzichtig doen, want als je per ongeluk even vergeten was dat je je echte motor had ingeruild voor een CRF-scooter, dan zou het wel eens een behoorlijke crash kunnen opleveren als je per ongeluk de "koppeling" dacht in te knijpen...  Je gaat dan dus vol in de ankers !  Daar helpt zelfs geen ABS wat aan als je net fijn een bochtje aan het nemen was  ??? :o :(
Echt levensgevaarlijk als je het mij vraagt, sowieso een handrem op zo'n motor slaat al nergens op, maar dan ook nog op die manier te bedienen !!?

Mijn broer gaat één kopen (één zonder fratsen, want m'n broer is ook een echte kerel  ;D 8) ;)), eerste leveringen zijn waarschijnlijk ergens in februari zoals het nu lijkt.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
24 dec 2015 10:40 #649 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hahaha die Geert , ik zie dat je toch al wel je grenzen verlegd, want je noemt de nieuwe AT al een motor zonder fratsen.... echte kerels kopen natuurlijk een XT 500 uit 1975 en rijden daarmee naar Timboektoe. Nog een paar jaar en je wilt niks anders meer dan de DCT omdat dat zo lekker offroad rijd.

Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
24 dec 2015 16:14 #650 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik moest ook effe 2x kijken voor ik door had dat die hendel links aan het stuur de parkeerrem is  ::) Dacht al: wat zit dat koppelingshendel ver weg  ;D

Heb er verder niet zo goed op gelet moet ik zeggen, dus ik weet ook niet precies hoe die parkeerrem werkt, maar het zou me verbazen als je die er 'per ongeluk' tijdens het rijden op kunt zetten! Daar zal best 1 of andere beveiliging in verwerkt zijn. Er zit iig ook nog een vergrendel pal oid, maar nogmaals weet ik zo uit het hoofd niet precies hoe het werkt  :-\

Zal eens effe rondvragen  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
25 dec 2015 12:31 #651 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

echte kerels kopen natuurlijk een XT 500 uit 1975 en rijden daarmee naar Timboektoe.


Te gek man, ik zou het zo doen !  ;D (dat is "real adventure")

Nog een paar jaar en je wilt niks anders meer dan de DCT omdat dat zo lekker offroad rijd.


Bij deze geef ik iedereen die dit (zwart op wit) leest € 13.380 cash in het handje als dat gebeurd ! 8)

ik zo uit het hoofd niet precies hoe het werkt  :-\


Die handrem is bij de CRF een extra remblok wat tegen de schijf wordt geknepen, kabel bediend (dus niet op ABS aangesloten lijkt mij).
Hij is bedoeld voor de "zich alleen maar op het offroadrijden concentrerende" scooter-rijder die niet weet dat, als hij op een helling stopt, zijn voet op de rem moet zetten.  Scooterrijders hebben remmen aan beide stuurhelften en op de linker hendel zit een soort mechaniek zoals bij de handrem van een auto, zodat de rem er op blijft staan.  ???
Ik heb hem (heel langzaam rijdend) ingeknepen en hij werkte prima, stond meteen weer stil !  ???

Maar het is echt een pracht-motor, eigenlijk bijna zonde om vies te maken... :))


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
25 dec 2015 17:07 #652 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die extra remklauw hangt dan wel weer aan de onderzijde van de achtervork (beetje kwestbaar bij serieus off road werk)

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.
Discussie gesloten.
25 dec 2015 18:22 #653 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Ik heb hem (heel langzaam rijdend) ingeknepen en hij werkte prima, stond meteen weer stil !  ???


Heb jij er al op gereden? (Lucky b*stard!) Maaruhh, was het idee achter die hendel niet om hem zo ver mogelijk naar achteren te verstoppen, zodat je hem niet per ongeluk in kan knijpen?
Met andere woorden, je zou er onder het rijden niet bij moeten kunnen komen met je vingers.. ???

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
25 dec 2015 23:06 #654 door kees
Sja..

Als je motor rijdt zoals je lappen tekst schrijft..  ???

Van puristen verwacht ik one-liners. Kort van stof. Je kwam iemand in de modder tegen, was aangenaam verrast. Maar je had zijn naam niet meegekregen.  :)

Ik vind die mannen mooi in de promo-filmpjes. De een is journalist, de ander Dakarrijder. Ze zeggen niet veel, daar zit weinig amusement. Ze rijden gewoon met dat ding, met of zonder DCT. En, rijden kunnen ze stuk voor stuk!


Brom bromt :))
Discussie gesloten.
25 dec 2015 23:54 #655 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
het is zoiets van niet lullen maar rijden

mooi .. heel mooi 8)
Discussie gesloten.
26 dec 2015 14:42 #656 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik weet wel zeker dat ABS verschil maakt bij noodstop op nat wegdek.
Discussie gesloten.
26 dec 2015 19:00 #657 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En wát is dat verschil dan?  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
26 dec 2015 19:55 #658 door kees

Bij droog wegdek ook. Toch?  ???
Discussie gesloten.
26 dec 2015 22:51 - 29 dec 2015 10:15 #659 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

En wát is dat verschil dan?  :)

Bij mijn vorige motortraining was het verschil dat je met ABS niet onderuit gaat.
Zelf zo ervaren op motoren met en zonder ABS.
Discussie gesloten.
26 dec 2015 22:53 #660 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb nog niet op de CRF gereden hoor, alleen buiten even aan het gas gedraaid met draaiende motor (rijden mocht niet  :()en binnen even wat heen en weer geduwd. (eigenlijk heb ik er dan toch wel op gereden hè  ::))

@ Brombeer, Ik ben geen purist hoor, misschien voldoe ik daarom niet aan je one-liner-verwachtingen.  ;)
Moet ik kortere stukjes typen ?
Dat van die man in de modder begrijp ik niet trouwens.

Sommige hier worden een beetje boos als ik zeg dat automaten voor mietjes, bejaarden of scooter-kinderen zijn, maar dat is gewoon mijn "domme" mening jongens, trek je er niets van aan hoor, ik ben zelf ook wel eens met een automaat op pad geweest hoor.
Het geeft mij een beetje het kaptein mobylette-gevoel, beetje saai in mijn ogen.

Iemand die echt goed met een motor overweg kan remt sneller en beter zonder ABS. (kijk maar naar racemotoren, die hebben het meestal niet)  Voor de meesten van ons, voor mij misschien ook wel, sta je mét ABS sneller stil.

Kort genoeg ?  8)


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden