Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

04 nov 2014 10:43 - 20 nov 2015 08:51 #1 door voorstad
(@mod: wellicht een nieuw hoofd topic openen? Honda Africa Twin CRF 1000 True Adventure?)

Na jaren van speculatie , heeft Honda op 4 november 2104 voor het eerst het prototype getoond van wat gezien mag worden als de opvolger van de XRV750.

Honda press release:

True Adventure Prototype
The second prototype on display is the True Adventure Prototype. Inspired by both Honda’s fantastic heritage in adventure motorcycling and our recent Dakar programme, the True Adventure Prototype captures the product direction as Honda seeks to expand its presence in the Adventure segment. This prototype has been developed to deliver outstanding off-road capability, and could provide the basis of a true round-the-world motorcycle. It’s flanked by the current Team HRC CRF450 Rally and, paying respect to Honda’s competition legacy, the 1989 Paris-Dakar winning NXR Africa Twin ridden by Gilles Lalay.

No further technical details or information on either the road going RC213V-S Prototype or True Adventure prototype are available at this time.

[flash=500,400] www.youtube.com/v/6xUewDN9lgY%26rel=1%26fs=1 [/flash]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
04 nov 2014 10:49 #2 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En nog een foto in de buitenlucht...

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
04 nov 2014 11:41 #3 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En de Honda reclamecampagne begint: True Adventure - Episode 1 / The Dream

[flash=500,400] www.youtube.com/v/M-gXpyjwGgg%26rel=1%26fs=1 [/flash]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
04 nov 2014 11:49 #4 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Tering, wat een gaaf filmpje.

We hebben nu dus wel een probleem,

AT=Africa Twin
TA=Transalp
TA= True Adventure

Zou toch wel graag TA-oud en TA-nieuw in de schuur zien staan....


KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
04 nov 2014 11:50 #5 door Danielb
Beantwoord door Danielb in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik ga alvast maar even sparen.
Discussie gesloten.
04 nov 2014 13:05 #6 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
super ding,
is het nu een vrij groot achterwiel?




Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
04 nov 2014 14:21 #7 door PimW
18 inch?
Kan de band niet goed aflezen ;D

Ik zie al dat er straks weer markt is voor carterbeschermbakjes  :))
Discussie gesloten.
04 nov 2014 14:25 #8 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ja Pim, dat wordt nog productie draaien

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
04 nov 2014 15:25 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
carterbeschermplaat zit er onder, alleen niet op dat stukje bij de uitlaten aan de linkerkant

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
04 nov 2014 15:33 #10 door PimW
Heb ik gezien ja, kan veel mooier ;D
Discussie gesloten.
04 nov 2014 16:21 #11 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Motorcyclenews.com:

[flash=500,400] www.youtube.com/v/MVrfwRa0gnY%26rel=1%26fs=1 [/flash]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
04 nov 2014 16:51 #12 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nog steeds maar een prototype.
Discussie gesloten.
04 nov 2014 17:09 #13 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Nog steeds maar een prototype.


Dan heb ik mooi de tijd om nog even te sparen.... ;-)
#hetglasishalfleegofhalfvol

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
04 nov 2014 18:38 #14 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Geen V Twin blok meer zo te zien,maar hij ziet er wel wreed uit zo.
Echt "TCN material "  :)
Discussie gesloten.
04 nov 2014 19:25 #15 door Timy
Ziet er gaaf uit zeg en ook nog herken ik de AT erin.Ik ben voor!!

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
04 nov 2014 20:08 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Mooie hé, Marketing

Enige wat de Africa Twin en Dakar winnaars met elkaar gemeen hebben is dat er een X en een R in de typenaam staan.
Als een XLV iets anders is dan een XRV dan is een NXR zeker iets anders als een XRV


Helemaal correct Danny!

Met dien verstande dat de XLV750R-HRC specifiek voor rally's als de Dakar werd ontwikkeld om tegenwicht te bieden tegen het geweld van de BMW R80GS Dakar.
Een succes werd het avontuur niet... We hebben er wel een mooie klassieker aan over gehouden.
Maar dat maakte Honda eind jaren '80 goed met de NXR; die net als de XLV750R specifiek voor de Dakar is ontwikkeld.
De Africa Twin was gewoon een derivaat en heeft niets met de Dakar of een rallyraid te maken, hoe zeer Africa Twin liefhebbers daar ook in blijven geloven.
De eerste Africa Twin XRV650 had een (licht) gemodificeerd Transalp XL600V frame en het motorblok van de NTV650 Revere. Das pas rally gericht ;)

Maar nu deze nieuwe CRF1000X. Die zal als toevoeging wel degelijk de naam 'Africa twin' meekrijgen, dus voor het clubmotorsortiment is dat enorm goed.
Denk voorzichtig dat deze motor ook een belangrijkere bijdrage voor het voortbestaan van de TCN gaat worden dan dat de Crosstourer of de Dominator ooit zullen worden.
Wellicht wel een reden om eindelijk eens na te denken of die naam 'Transalpclub' de lading nog wel denkt... Vindt 'Honda True Adventure Club Nederland' wel lekker bekken...  >:D

Vooraankondiging voor de ALV staat in de Transalper die vandaag in de bus is gevallen, dus be my guest. Heb in januari wat beters te doen... iets met een nieuwe dikke allroad met volledige 'adventure' accessoire- uitrusting  op een exotische plek...  :-*

Planning Honda:
Begin 2015 persintroductie met een pre-productie serie op een exotische locatie.
Medio juli 2015 start productie.
Medio september 2015: uitlevering eerste productiemodellen bij de Honda dealers.

Gewicht: rond 200kg (rijklaar), 70Kw/95PK, en... 100Nm koppel.
Er komt een volledig nieuw ABS systeem op die, uniek voor Honda, UITSCHAKELBAAR zal zijn.
En om de puristen helemaal blij te maken... 21"/ 17"

Insider heeft het over twee versies, een pure allroad versie, en een meer 'toer' georiënteerde versie. Dit is echter (nog) niet bevestigd.
Prijsindicatie: vergelijkbaar met de 'oude' Varadero, of de huidige DL1000V V-strom. Verwacht wordt een vanafprijs rond €12.000,- / 13.000,-

Op de stand lijkt 'ie naast een 'oude' NXR behoorlijk hoog, wat je van de Crosstourer niet kan zeggen.
Ik ben voorzichtig wel heel optimistisch, maar vooral ook nieuwsgierig naar hoe het blok zal bevallen. Die is immers geheel nieuw - geen afgeleide van de NC750 serie - maar gezien de ontzettend positieve testervaring van de langeduur NC700 in Motoplus (50.000 km) kán het haast niet misgaan... De tijd van een conventionele, degelijke Honda V-twin in een allroad lijken in ieder geval voltooid verleden tijd.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
04 nov 2014 20:10 - 04 nov 2014 20:32 #17 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Mooie hé, Marketing


Ja

[youtube] www.youtube.com/channel/UC2AZ6JaAKk9n5CjBOPUCh7A [/youtube]

[flash=320,180] www.youtube.com/channel/UC2AZ6JaAKk9n5CjBOPUCh7A [/flash]

jammer als de linkjes niet werken kopieer deze dan :
www.youtube.com/channel/UC2AZ6JaAKk9n5CjBOPUCh7A

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
04 nov 2014 21:15 #18 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Haha 2 plugs ,, dus honda heeft dus nooit met de xrv650 le dakar gereden....

greetsz
Discussie gesloten.
04 nov 2014 21:35 #19 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

HO! HRC heeft met de NXRs de Dakar gedomineerd.
Er hebben in 1989 wel een hele batterij Honda-France XRV650 meegedaan.
En uit mijn hoofd nog aardig gedaan ook...
Honda Marketing gooit het uiteraard allemaal op een mooie hoop voor de verkoop van nieuw speelgoed.



yep..    xrv650story.eu  dus related tot le dakar... kan er zo moe van worden als men de eerste twin een opgevoerd alpje noemen C:-)
Discussie gesloten.
04 nov 2014 21:43 #20 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dat wordt sparen, maar we hebben ruim een jaartje  :P
Even inzoomend op de foto's: Ik mis een schakelpedaal en koppelings hendel. Of het is een DCT versie of een niet werkende prototype die met modder spray is ingespoten.

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.228 seconden