Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

14 mei 2015 18:32 #161 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Fantastische foto is dat hierboven. Ding is vuil geworden van langs een modderpad staan of liggen. Of zou die tegenwoordig zonder bestuurder testritten maken, er heeft in iedere geval  niemand op het zadel gezeten toen de modder erop kwam.


KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
14 mei 2015 18:51 #162 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Daar is wat voor Robert  ;)



TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
15 mei 2015 10:03 #163 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

er heeft in iedere geval  niemand op het zadel gezeten toen de modder erop kwam.

op de stepjes gestaan.....
de kleur van de modder op de fiets komt iig wel aardig overeen met de kleur van de grond.
Discussie gesloten.
15 mei 2015 10:10 - 15 mei 2015 10:13 #164 door kees
Nou, als je echt goed in de vettige bagger hebt gezeten is je kont een kluit modder en dat zadel ook. Die dikke blubber aan die bandjes komt niet uit een spuitbusje geloof me.

En ja ze zullen er wat tegenaan gespoten hebben. Die uitlaatbochten zijn schoon gewreven.

Nou en, het is toch ook maar een promo-pic? Een lekkermakertje dat aan de verbeelding wil appelleren.

Mijn volle aandacht heeft-ie..  :)
Discussie gesloten.
15 mei 2015 13:48 #165 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ben al begonnen met sparen  ;D
Discussie gesloten.
16 mei 2015 19:45 #166 door Albert
Beantwoord door Albert in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Australisch patentbureau lekt beeld Honda CRF1000L Africa Twin

HAARLEM
Discussie gesloten.
18 mei 2015 13:06 #167 door voorstad

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
18 mei 2015 14:44 #168 door PimW
Discussie gesloten.
18 mei 2015 15:59 #169 door jbm
Pim, lever jij de carterbeschermming? lijkt op jouw Alp creatie
Discussie gesloten.
18 mei 2015 16:21 #170 door PimW
Ze zullen het wel afgekeken hebben! Zo zijn ze immers ook begonnen ooit ;D
Discussie gesloten.
18 mei 2015 18:36 #171 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die uitlaat van dat viesgemaakte lekkermakertje er onder, dan lijkt het al een stuk beter. ;-)
Maar de prijs van rond de 15000 euro die voorspeld wordt vind ik wat te veel om de blubber in te rijden...
Ik schat dat ding rijklaar minimaal rond de 200 kilo en helaas zal er (voor de journalisten) ook wel minimaal 100 pk uitgepeuterd worden...
Dus weg lekker laagtoerige bottempower twin.
Maar zelfs bij dat mogelijke doemscenario is zo'n Honda nog altijd het beste wat momenteel te koop is als je ook echt off-road wilt gaan en lange afstanden wilt rijden.

Als je die reclamefoto's van die BMW's GS 1200 soms ziet kan het niet anders dan dat ze dat ding met een helikopter ergens in de prairie hebben laten zakken, van de weg af is zo'n ding een drama.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
18 mei 2015 20:11 #172 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nee, die foto van dat viesgemaakte lekkermakertje is realistisch Geert  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
18 mei 2015 23:26 #173 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Nee, die foto van dat viesgemaakte lekkermakertje is realistisch Geert  ;)


Die staat tenminste gewoon in een boomgaard vies te zijn !  ;D

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
20 mei 2015 06:57 #174 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Elders gevonden :

"Also die neue Africa Twin wird ein Neumodell für die Saison 2016, erhältlich wird sie ab
November/Dezember sein und auch zu diesem Zeitpunkt bei den Händlern stehen.
Die neue Africa Twin wird über einen ca. 19 Liter grossen Tank verfügen, weitere Daten:

Zweizylinder Reihenmotor mit Hubzapfenversatz
19 Liter Tank
Leistung ca. 85 – 95 PS
Optional erhältliches Doppelkupplungsgetriebe

So nun aber zu dem Teil der Zahl, auf die alle warten:

Die AT wird mit dem Doppelkupplungsgetriebe vollgetankt ca. 220-225 kg wiegen, so dass das
Bike mit Schaltgetriebe tatsächlich nur knapp über 200 kg wiegt.

Wir hoffen derzeit, dass die interne Vorstellung für die Händler irgendwann im September/Oktober sein wird,
bis dahin werden dann auch die restlichen Daten veröffentlicht werden, derzeit wird sie wohl eine
Kette (sonst wird das Gewicht nicht erreicht) haben, der Preis dürfte sich dann um die 12.000 Euro bewegen, je nach Ausstattung und Getriebe.

Eines ist jedenfalls sicher, sie wird kommen, seit geraumer Zeit ist die Crosstourer in der „Wanted Kampagne“ erhältlich, das ist ein sicheres Zeichen dafür, dass entweder die Crosstourer ausläuft (was wohl zu erwarten ist), oder die Crosstourer überarbeitet wird (eher unwahrscheinlich), weil das Ding einfach zu schwer ist."


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
20 mei 2015 08:09 #175 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Elders gevonden :


Bron?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
20 mei 2015 09:38 #176 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Bij onze duitse transalp vrienden iemand die honda bronnen heeft.... (was even niet mee gekomen in mijn vorige copy/paste ;)

Ich habe gestern von meinem Honda-Mann aktuelle Infos zu neuen AfricaTwin bekommen:


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
20 mei 2015 10:13 #177 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
12.000 euro in Duitsland is in Nederland inderdaad al snel 15.000 euro, NL regering pikt er zo ook een graantje in mee. En werk je bij de belasting is het maar de vraag of je jezelf er nog wel een kunt veroorloven.

Discussie gesloten.
20 mei 2015 12:52 #178 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik vind hem ook erg gaaf. Alleen die uitlaat die er standaard op zit  :-X....
Discussie gesloten.
21 mei 2015 23:07 #179 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die uitlaat kan er gelukkig zo afgeschroefd worden, uitlaten zitten vol met milieuzooi om aan de telkens strenger wordende eisen van Brussel te voldoen, zogenaamd om het "klimaat" te beïnvloeden. ??? ::) :P
Die uitlaat van die camouflage-twin, die hoort er gewoon op !  ;D

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
21 mei 2015 23:09 #180 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Het voorspatbord ben ik ook niet zo weg van, beetje te KT-emmeg.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden