Een BMW GS (de rijdende bouwsteiger) zou wel de laatste motor zijn die ik weer zou kopen, het hele merk BMW hangt van marketing in elkaar, zich vasthoudend aan het oude imago dat het "degelijk" zou zijn.
Nou vergeet het maar, het zijn flutdingen, praat maar eens met iemand die er, net als ik, een hoop kilometers mee heeft gereden, die heeft minimaal één versnellingsbak (of heel blok) naar de haaien gereden.
En als je zo'n rijdende steiger om laat vallen (zelfs stilstaand), dan is dat hele stangetjes-bouwwerk ontwricht waarbij de schade meteen in de vele duizenden euro's gaat lopen, en je de buurman moet gaan halen om hem weer rechtop te zetten !
En waarom zou je een motor kopen die er uit ziet alsof je er zo de wereld offroad mee rondrijdt, terwijl in werkelijkheid je alle zeilen bij moet zetten zodra je het asfalt verlaat. (tenzij je Erik Verhoef heet)
Mijn Hayabusa rijdt beter offroad, echt waar !
Nooit van mijn leven koop ik weer zo'n ding, dan hou ik me wel stil in de kroeg, terwijl anderen opscheppen over hun rolsteiger-BMW, terwijl ze wel beter weten. Het is jammer dat die dingen WEL fijn rijden (op de weg), na een proefrit gaan mensen daarom vaak over stag en kopen zo'n ding, om dan vervolgens achter de ware aard er van te komen, maar zich er vaak voor schamen om er voor uit te komen dat ze voor veels te veel geld een miskoop hebben gedaan.
Sorry, ik liet me even gaan... (de frustraties zitten diep...)
hopelijk heeft de nieuwe AT een mooi stukje minder dan 100 pk !
De oude AT heeft er 60, en dat is eigenlijk helemaal O.K.
Daarom gaat dat oude AT-blok namelijk bij goed onderhoud eeuwig mee en is nooit stuk, en kan hij zonder revisie rustig 250.000 km lopen, en dat red je niet met een 1000cc twin van 100+ pk's.
En wat heb je aan al die PK’s in het terrein, ik weet het, je hebt er LAST van, meer wielspin en minder controle.
Rij een stukje op een oude AT (bijv. de wereld rond) en je kunt er over meepraten, zo hoort een allroad motor te rijden.
Lekker bruikbaar koppel onderin de toeren en goed aan het gas hangend, zo perfect vind je ze niet veel, echt één van de beste motoren ooit gemaakt van de beste motorenbouwer ter wereld.
Geen wonder dat er al zo lang op een opvolger gewacht wordt.
750 cc en 60 pk geeft 1000 cc en 80 pk, precies goed !
De rest is stoer gelul voor in de kroeg.