Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

22 mei 2015 07:10 #181 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Die uitlaat van die camouflage-twin, die hoort er gewoon op !  ;D


Pcies. En dan nog hopen op een leuk diep geluidje
Discussie gesloten.
22 mei 2015 15:31 - 22 mei 2015 15:34 #182 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Een grote clifhanger maar

[True Adventure: www.youtube.com/playlist?list=PLwLwP6IIp...otnW6SXL6hsu85C5Gygj

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
26 mei 2015 21:11 #183 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb echt wel interesse! Vraag me alleen wel af of het blok wel dezelfde of vergelijkbare "feel" zal hebben. Ik ga vaak heerlijk pruttelend door de bossen en een grommende 1000(!) cc is dan ietwat overkill. Ik hoef er ook geen 200km/h mee te kunnen bijvoorbeeld. Nou ja tegen die tijd proefritten maken dan maar he :-)

Hij ziet er wel vet gaaf uit. Ik heb nu een RD7a en een zzr1400 (en een KLX450) en ik was eigenlijk aan het overwegen die samen in te ruilen op een leuke adventure model. Ik neig naar een GS1200.... maar dit kan ook een kanshebber zijn...... ff afwachten
Discussie gesloten.
27 mei 2015 09:48 #184 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Een BMW GS (de rijdende bouwsteiger) zou wel de laatste motor zijn die ik weer zou kopen, het hele merk BMW hangt van marketing in elkaar, zich vasthoudend aan het oude imago dat het "degelijk" zou zijn.
Nou vergeet het maar, het zijn flutdingen, praat maar eens met iemand die er, net als ik, een hoop kilometers mee heeft gereden, die heeft minimaal één versnellingsbak (of heel blok) naar de haaien gereden.
En als je zo'n rijdende steiger om laat vallen (zelfs stilstaand), dan is dat hele stangetjes-bouwwerk ontwricht waarbij de schade meteen in de vele duizenden euro's gaat lopen, en je de buurman moet gaan halen om hem weer rechtop te zetten !
En waarom zou je een motor kopen die er uit ziet alsof je er zo de wereld offroad mee rondrijdt, terwijl in werkelijkheid je alle zeilen bij moet zetten zodra je het asfalt verlaat. (tenzij je Erik Verhoef heet)
Mijn Hayabusa rijdt beter offroad, echt waar !
Nooit van mijn leven koop ik weer zo'n ding, dan hou ik me wel stil in de kroeg, terwijl anderen opscheppen over hun rolsteiger-BMW, terwijl ze wel beter weten.  Het is jammer dat die dingen WEL fijn rijden (op de weg), na een proefrit gaan mensen daarom vaak over stag en kopen zo'n ding, om dan vervolgens achter de ware aard er van te komen, maar zich er vaak voor schamen om er voor uit te komen dat ze voor veels te veel geld een miskoop hebben gedaan.

Sorry, ik liet me even gaan... (de frustraties zitten diep...)

hopelijk heeft de nieuwe AT een mooi stukje minder dan 100 pk !
De oude AT heeft er 60, en dat is eigenlijk helemaal O.K.
Daarom gaat dat oude AT-blok namelijk bij goed onderhoud eeuwig mee en is nooit stuk, en kan hij zonder revisie rustig 250.000 km lopen, en dat red je niet met een 1000cc twin van 100+ pk's.
En wat heb je aan al die PK’s in het terrein, ik weet het, je hebt er LAST van, meer wielspin en minder controle.
Rij een stukje op een oude AT (bijv. de wereld rond) en je kunt er over meepraten, zo hoort een allroad motor te rijden.
Lekker bruikbaar koppel onderin de toeren en goed aan het gas hangend, zo perfect vind je ze niet veel, echt één van de beste motoren ooit gemaakt van de beste motorenbouwer ter wereld.
Geen wonder dat er al zo lang op een opvolger gewacht wordt.
750 cc en 60 pk geeft 1000 cc en 80 pk, precies goed !
De rest is stoer gelul voor in de kroeg.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
27 mei 2015 14:36 #185 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Zomaar een ideetje hè.

Wat nou als de nieuwe AT meer iets is wat je moet zoeken in de hoek van de KTM  GS Multistrada? Daar zitten voor de motorfabrikanten wel de volumes tegenwoordig. Een AT zal geen hardloper zijn als deze vooral gericht is op gebruik in het onverharde. Honda zal er wel wat aan gelegen zijn om in het momenteel populairste deel van de markt weer een rol te spelen en heeft daar een beste cent voor over qua ontwikkeling en marketing.

De naam Africa Twin is magisch geworden de laatste jaren, niet alleen bij de Twin rijders maar ook bij anderen. Die naam is dus goud waard.

Zou het dan markertingtechnisch niet heel slim zijn om een motor op de markt te brengen die je plaatst in het segment waar grote volumes worden gedraaid?

Honda is al aan het hypen met die filmpjes, typische marketingtrucs gericht op GS-publiek.

Dan komt de AT straks op de markt, veel pk's, zwaar en veel elektronica, supermotor voor op de weg en redelijk voor in het onverhard.

Pers is enthousiast, "er is nu een echte een GS-killer opgestaan".

Woon-werk avonturiers met in de ene aluminium koffer een laptop en in de andere een broodtrommel met thermosfles helemaal blij, hebben nu iets anders dan een GS met een iconische naam, de Africa Twin.

Huidige AT rijders zijn teleurgesteld, de nieuwe AT is geen echte opvolger van hun trouwe "kan het allemaal maar is wel zwaar" lobbes.

Maar speciaal voor hun heeft Honda nog iets achter de hand, de Elsinore.

Machine met 650 cc parallel tweecilinder met 70 PK, afgeleid van de populaire 700 cc serie. Gewicht 185 kg, 21-17 spaakwielen, uitschakelbare abs en geen selecteerbare rijmodi, zo'n beetje de liefdesbaby van de NC700X en CFR 450.

Nogmaals, zomaar een ideetje........

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
28 mei 2015 01:41 #186 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
nou, dan maar eens beginnen met een 18 inch achtervelg i.p.v. 17 inch..... da's al een goede start! ;-)

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
29 mei 2015 11:33 #187 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Bijlage:


De eerste spionagefoto?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
29 mei 2015 11:55 #188 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
het lijkt allemaal wel veel op een foto die ik zag van een nieuwe Honda Bulldog die in Japan is geintroduceerd
ding ziet er niet uit in mat zwart met babyblauwe accenten en zonder kuip of dergelijke.
Discussie gesloten.
29 mei 2015 12:00 #189 door PimW
Ik denk dat je toe bent aan een bril met sterkere glazen  :-X
Discussie gesloten.
29 mei 2015 12:07 #190 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hee stadse Twentse vriend, binnenkort krijg ik wel nieuwe brillen maar ben niet kleurenblind en de Honda Bulldog die ik op een klein fotootje zag was echt zwart met lichtblauw op de foto zoals ik hem heb gezien en als het anders is laat ik mij graag met feiten overtuigen.
Discussie gesloten.
29 mei 2015 12:09 #191 door PimW
Ow ik keek naar de vorm en model ed :) Namelijk de kleurstelling van bovenstaande foto is vanwege het testrijden, daar keek ik even doorheen.

Inderdaad ze zijn bijna identiek.

;D
Discussie gesloten.
29 mei 2015 12:10 #192 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
hier nog even een foto opgezocht op het net
Bijlagen:
Discussie gesloten.
29 mei 2015 19:00 #193 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin


Maar speciaal voor hun heeft Honda nog iets achter de hand, de Elsinore.

Machine met 650 cc parallel tweecilinder met 70 PK, afgeleid van de populaire 700 cc serie. Gewicht 185 kg, 21-17 spaakwielen, uitschakelbare abs en geen selecteerbare rijmodi, zo'n beetje de liefdesbaby van de NC700X en CFR 450.

Nogmaals, zomaar een ideetje........


I love it !!
:P :P :P

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
30 juni 2015 16:51 #194 door Paul
Discussie gesloten.
30 juni 2015 16:53 #195 door Paul
Discussie gesloten.
30 juni 2015 17:01 #196 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mooi. buiten die uitlaatdemper dan.
Maar wat voor vork steekt daar nu in? Foutje van fotoshop?
Discussie gesloten.
30 juni 2015 18:52 #197 door kees

Maar wat voor vork steekt daar nu in? Foutje van fotoshop?


:)
Discussie gesloten.
30 juni 2015 22:25 #198 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Lijken wel poten van een telelever  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
01 juli 2015 12:08 #199 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
lijken wel de stangen van een stofzuiger
Discussie gesloten.
01 juli 2015 19:49 #200 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
design foutje  >:D vering vergeten  :o :angel:
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.155 seconden