Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

27 juli 2015 22:40 #261 door jbm

Hallo, wil iemand mij even uitleggen waarom sommigen van jullie het voorwiel willen kunnen blokkeren?
Bij voorbaat dank,
Marc.??


Daar ben ik ook benieuwd naar. Kan het ook niet helemaal volgen namelijk.

Gr Jan
Discussie gesloten.
27 juli 2015 23:00 - 27 juli 2015 23:14 #262 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Haha, nee, ABS op het voorwiel zou zelfs ik als Dinosaurus geen groot probleem vinden (als het niet 10 kilo weegt tenminste !).
En trouwens, als die ABS je niet bevalt, dan haal je het er toch gewoon af, simpel de remleidingen rechtstreeks doorverbinden van de rempomp naar de klauwen !  En vervolgens alle overbodige rommel er af halen, misschien even bij Gert langs om die zooi ook uit de boordcomputer te halen.
Dat moet toch als je er een normale uitlaat onder zet zonder katalysatoren en andere belachelijke obstakels die in die "Brussel-buis" zitten.  Kan het mengsel ook meteen fatsoenlijk worden afgesteld, zodat hij niet standaard veels te rijk staat (omdat de uitlaatgassen dan veel heter worden, voor de KAT), is hij meteen ook veel zuiniger !
Zolang slechts 300 zeeschepen, niet gehinderd door welke regel dan ook net zo veel ellende de lucht in braken als alle auto's en motoren in de hele wereld, dan heb ik daar geen moeite mee.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
28 juli 2015 08:04 #263 door GK

Haha, nee, ABS op het voorwiel zou zelfs ik als Dinosaurus geen groot probleem vinden (als het niet 10 kilo weegt tenminste !).
En trouwens, als die ABS je niet bevalt, dan haal je het er toch gewoon af, simpel de remleidingen rechtstreeks doorverbinden van de rempomp naar de klauwen !  En vervolgens alle overbodige rommel er af halen, misschien even bij Gert langs om die zooi ook uit de boordcomputer te halen.
Dat moet toch als je er een normale uitlaat onder zet zonder katalysatoren en andere belachelijke obstakels die in die "Brussel-buis" zitten.  Kan het mengsel ook meteen fatsoenlijk worden afgesteld, zodat hij niet standaard veels te rijk staat (omdat de uitlaatgassen dan veel heter worden, voor de KAT), is hij meteen ook veel zuiniger !
Zolang slechts 300 zeeschepen, niet gehinderd door welke regel dan ook net zo veel ellende de lucht in braken als alle auto's en motoren in de hele wereld, dan heb ik daar geen moeite mee.


helemaal eens
Discussie gesloten.
28 juli 2015 09:20 #264 door ta89
Ik vindt het een prachtig model, top gemaakt door Honda!
En de technische snufjes, ja we zitten in 2015 hè.
Hij zal echt wel fijn rijden, maar voor mij niet weggelegd, ik blijf maar bij mijn alpje, die rijdt ook prima 8)


Transalp pd 10 2000 50th anniversary model
Moto Guzzi California 3 met zijspan ‘89
Discussie gesloten.
28 juli 2015 20:38 - 28 juli 2015 20:42 #265 door jbm
Bijlagen:
Discussie gesloten.
28 juli 2015 21:42 #266 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

www.tenkatemotoren.nl/nieuws/item/213-ho...crf-1000-africa-twin


Ik hoop zo datie mijn 1.96 lange lichaam past...als dat zo is dan is het een hele serieuze kandidaat om naast de Varadero te komen staan...  8)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
29 juli 2015 08:37 #267 door GK
ook een zeer betaalbarte prijs voor zo'n motor!
Discussie gesloten.
29 juli 2015 08:49 #268 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Op dat filmpje met die witte en die rode zie je telkens die vent op die witte stoere dingen doen, zo nu en dan een wheely maken, de kont even laten uitbreken waardoor er vertraagde steentjes de lucht in vliegen en zo.
Die rode kan dat niet, want dat is zo'n automaat, wat zal die vent balen dat hij niet op die witte mocht !  ;D

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
29 juli 2015 11:11 #269 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Op dat filmpje met die witte en die rode zie je telkens die vent op die witte stoere dingen doen, zo nu en dan een wheely maken, de kont even laten uitbreken waardoor er vertraagde steentjes de lucht in vliegen en zo.
Die rode kan dat niet, want dat is zo'n automaat, wat zal die vent balen dat hij niet op die witte mocht !  ;D


Dus als het in het filmpje niet kan, is het onmogelijk??? Ook als ik een foto heb?  ::) :))


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
29 juli 2015 11:51 #270 door GK
ik dacht dat de AT alleen in automaat uitvoering kwam, dus dan zouden ze het toch sowieso allebei moeten kunnen
Discussie gesloten.
29 juli 2015 12:01 #271 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Even bij een delaer geinformeerd:

De CRF1000L gaat 12.890,- kosten, met DCT 13.890,-

Dat wordt sparen.  8)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
29 juli 2015 12:25 #272 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
scheelt alweer 1000 euro met de vorige beraming.
Discussie gesloten.
29 juli 2015 13:11 #273 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dat wordt dus zorgen als je die handbak wilt hebben die voor 2016 besteld hebt.
In 2016 is ABS op nieuwe motoren verplicht, en ABS zit alleen op de DCT versie. ::) 

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570
Discussie gesloten.
29 juli 2015 14:50 #274 door Joxer
Beantwoord door Joxer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Even bij een delaer geinformeerd:

De CRF1000L gaat 12.890,- kosten, met DCT 13.890,-

Dat wordt sparen.  8)

Hmmm....
Met dat soort prijzen wordt het wel erg aantrekkelijk.
Maarrr: eerst eens rijden op dat ding!

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)
Discussie gesloten.
29 juli 2015 14:59 #275 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik denk niet dat Honda zo achterlijk is om de gewone versie niet meer te leveren in 2016 !
Reken maar dat de gewone schakel-versie gewoon (met kostenverhoging) van ABS wordt voorzien om aan de nieuwste flutregeltjes van die Brusselse nono's te voldoen.
Als Honda de nieuwe AT in 2016 alleen maar met dat scooterblok verkoopt dan wordt het een financieel debakel, dat verkoopt natuurlijk voor geen meter !

Zouden ze ook al aan het ontwikkelen zijn met een automatisch sturende motor, voice-gestuurd via sattelietnavigatie ?
Kun je mooi op je motor boekje-lezend volautomatisch door de Alpen knallen, gelijk alles opnemen op je Gopro, en dan na de vakantie samen met je vrienden kijken waar je motor overal is geweest, met jou lezend achterop op de buddy ! ;D
Ja jongens, dat is de moderne tijd, daar ontkom je niet aan, dat willen we toch allemaal ?

;) :-X

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
29 juli 2015 23:31 #276 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

gelijk alles opnemen op je Gopro


Gopro...breek me de bek nie open.  8) :-X

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
30 juli 2015 08:15 #277 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik vind 'm zeer fraai! Die Zwarte uitvoering gaat 'm wel worden denk ik. En die automatische flipperdinges versnellingsbak? Hmm niet echt interesse maar ik wil het wel een keer een kans geven. Hoor

Is er al bekend wanneer in de showroom? Zijn er koffers leverbaar?

Wat me echt echt tegenvalt is die kleine tank. Waarom die gewoon weer 23 liter of liever nog 30 ofzo

18 liter.... gaat natuurlijk bij 16 al op reserve :(
Discussie gesloten.
30 juli 2015 09:19 #278 door GK
maar ja als je makkelijk 400 km kan afleggen maak ik mij daar niet zo druk over
Discussie gesloten.
30 juli 2015 10:24 #279 door colinstoltz
Beantwoord door colinstoltz in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin




;D
Discussie gesloten.
30 juli 2015 10:28 #280 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hoe dikwijls nog?  ;)
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden