- Berichten: 54
maar ja als je makkelijk 400 km kan afleggen maak ik mij daar niet zo druk over
We zullen zien, ik mag hopen dat hij zuiniger is dan 1 op 22 als je gewoon snelweg rijdt, mij lijkt 1:24 niet onrealistisch. Maar het hangt natuurlijk altijd af van je rechterhand.
Als er 30 liter in de tank had gepast ........................... d iedereen wil weer net wat anders, gewoon zelf even mee aan de slag jongens !
[..]Dan lijkt het best mogelijk om met een moderne parallel twin 1 : 24 te halen.
Ander ding; heeft iemand van jullie wel eens met zo'n DCT bak gereden? Lijkt dat nog een beetje op motorrrijden (laat staan allroad!) of word het dan echt scootah rijden?
Even bij een delaer geinformeerd:
De CRF1000L gaat 12.890,- kosten, met DCT 13.890,-
Dat wordt sparen.
Ben het helemaal met je eens, je rijdt motor en schakelt gewoon of niet.Een automaat op een motor, aaarg, de naam Africa Twin wordt door het slijk gehaald !
Ik rij nog liever op een GS met 3 snavels.
Natuurlijk zijn die jongens van het Honda-automaatjeforum positief, die hebben gekozen voor een automaat, en Honda heeft een automaat gemaakt die niet stuk gaat, dus het hele forum blij !
Een automaat schakelt wanneer de "computer" zegt dat dat moet, ook als je net op een bocht af komt rijden en wilt remmen (dat weet die computer nog niet en schakelt op), ook als je in een bocht zit schakelt hij op of terug.
Als je even wilt inhalen en dat bijv. in z'n 3 wil doen, gaat die automaat toch schakelen, en zo kan ik nog wel 100 redenen bedenken waarom een automaat shit is, het is voor luie mensen, bejaarden, invaliden, mensen zonder gevoel voor machines, praatpakken, etc.
Natuurlijk werkt dat schakelsysteem wel zoals Honda dat bedacht heeft, zeker de eerste 10 jaar wel, maar waarom dan niet meteen een CVT in zo'n blok zetten, dat is een stap verder in de ontwikkeling als een gerobotiseerde handbak !
Geen 6 stappen, maar continu variabel, dat is een veel betere automaat.
Maak maar een AT met een CVT (=scooterblok) er onder, daar zijn ze vast nog enthousiaster over op het crosstourer (die naam alleen al) forum, kunnen ze meteen fuseren met de Vespa en Lambretta-club. (gelijk een blauwe plaat er op en geen helmplicht !)
Iemand met een automaat is geen motorrijder.
Ik ben vreselijk tegen (maar dat was al duidelijk denk ik... ;D)