Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

25 juli 2015 22:31 #241 door kees
208 leeg en 228 rijklaar.

Dat DCT is wel vet hoor: beetje semi-automaat, je schakelt op en neer met linker duim en wijsvinger. Zelfde als de rapid-shifters op ATB's.


Ik wil hem wel  ;D
Discussie gesloten.
26 juli 2015 10:23 #242 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Oh Brombeer, ik hoop toch dat jij één van de weinigen bent die dat mooi vind.  Straks zijn er tweedehands alleen van die knopje-scooters te koop  ;D)
Schakelen met knopjes, dat is toch voor scooterjongetjes !  En het maakt het ding ook meteen 16 kilo zwaarder !!  :o
En al die extra zooi (waar niemand om heeft gevraagd) kan alleen maar stuk gaan, en een oer betrouwbaar ding, dat is toch wat we willen !?

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
26 juli 2015 10:25 #243 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Heb je wel eens gereden met een DCT bak Geert?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
26 juli 2015 13:29 #244 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Het is een mooi ding, dat wel. Wat mij betreft toch te zwaar en het is jammer dat er allerlei technische snufjes opzitten maar de basic instelbare demping op de achterveer zijn ze vergeten  >:( . Ik hoop dat ze nog een 600 of 650 gaan maken voor de watjes zoals ik

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
26 juli 2015 17:19 #245 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die niet instelbare vering (als dat zo is?) heeft wel een beetje met de basisprijs te maken denk ik, die is relatief laag en dan kun je niet alles hebben. Maar bij Hyperpro en consorten zijn ze daar vast heel blij mee. En Lennert zo'n stoere Fries als jij knalt die 220kg toch zo naar Mongolie, die technische snufjes houden je overeind als je over de steppen blaast.

Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
26 juli 2015 17:26 #246 door GK
misschien gaan ze dan naast die african twin nog een transalp maken zonder DCT :-p
Discussie gesloten.
26 juli 2015 17:59 #247 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Jajaja een kleiner broertje onder de naam Transalp, back to basic etc. en dan hebben wij ook wat nieuws om op te rijden.
Discussie gesloten.
26 juli 2015 18:17 #248 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

En Lennert zo'n stoere Fries als jij knalt die 220kg toch zo naar Mongolie, die technische snufjes houden je overeind als je over de steppen blaast.

Bedankt, denk ik... En je hebt gelijk mocht hij voor mijn neus staan zou ik best op een nieuwe AT over de steppen in Mongolie willen rijden, ik zou het ook op een Varadero doen als die voor me stond.
Ik probeer alleen objectief te kijken naar een nieuw model motor en dan vallen mij bepaalde zaken op. De nieuwe AT is wat mij betreft wel een mooie aanvulling op het allroad segment en ik ben blij dat Honda er geen wegmotor met avontuurlijk uitstraling van heeft gemaakt.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
26 juli 2015 19:29 #249 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Als ik de kans zou hebben zou ik hem zo kopen, 50 kg minder dan mijn varadero maar wel hetzelfde vermogen, altijd goed natuurlijk. maar eerst maar eens een paar jaar wachten tot de kinderziekten eruit zijn want die gaan ongetwijfeld komen, alhoewel er met de crosstourer ook weinig mis schijnt te gaan

Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
26 juli 2015 19:46 #250 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Honda en kinderziektes?  :o. Nog nooit van gehoord  ;D
Het is geen BMW  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
26 juli 2015 19:51 #251 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
cdi bij alp, cdi plus benzinepomp bij africa twin, nokkenasketting spanners bij varadero... natuurlijk niet dezelfde ellende als bij iedere bmw, rijd die van jou nog? ;)

Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
26 juli 2015 19:55 #252 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Maar dat zijn geen kinderziektes. Die problemen zijn er altijd in blijven zitten.
Discussie gesloten.
26 juli 2015 20:10 #253 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
cdi bij alp en twin is opgelost, benzine pomp niet. nokkenas kettingspanners bij dero is ook opgelost.

Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
26 juli 2015 20:28 #254 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

rijd die van jou nog? ;)


Uiteraard! Heb juist bewust voor het laatste bouwjaar van de luchtkoelers, dus uitontwikkeld model, gekozen  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
26 juli 2015 21:04 #255 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb nog nooit op zo'n knopje-scooter gereden, dat wil ik namelijk niet.  Ik wil helemaal motorrijden, niet dat de helft er van wordt "afgepakt".
Ik gruwel ook van auto's met automatische versnellingbakken, hoe "perfect" ook, brrrr, vreselijk.
(heb wel in de nieuwe BMW 8bak-automaten gereden, geweldig man  ::), verscheidene bedrijven leven er van, van het reviseren van die troep.  lease-rijders boeit dat niet, die hebben een geweldige babbel er over na vergaderingen....)
Ik wil zo simpel mogelijk schakelen, zelf de schakelgaffels via het pookje met mijn teen omduwen, niet met sensoren, draadjes, knopjes en andere zooi die die functie van mijn voet (en koppeling-hand) overnemen.

Daarom ben ik juist zo blij dat Honda de standaard uitvoering zonder automaatbak, zonder allerlei rij-modussen en zonder ABS levert !
Gewoon puur, efficiënt, 16 kilo lichter dan die geamputeerde automaat-stakker, en nog de goedkoopste ook !

Als er alleen een automaat-versie leverbaar was, zou ik er gratis niet op willen rijden.
Als de standaard versie 1000 euro duurder was, zou ik die kopen, zeker weten !

Met een gewone uitlaat gaat er wel een kilo of 5 af denk ik, een setje geweldige Heidenau Scout's er onder, en rijden maar ! lijkt me geweldig !  :)


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
26 juli 2015 21:14 #256 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Haha, je bent een dinosaurus Geert  ;D

Maar ieder zijn meug, wél fijn idd dat hij ook in een basisuitvoering leverbaar wordt! Ik wil 'm zelf zéker ook in de DCT uitvoering een keer proberen  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
27 juli 2015 14:53 #257 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik ben alleen bang dat de basis uitvoering in europa wel degelijk voorzien gaat zijn van ABS.
En wat ik van de ABS lees, is dat alleen die aan de achterkant uit te zetten zou zijn !!

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
27 juli 2015 15:33 #258 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Ik ben alleen bang dat de basis uitvoering in europa wel degelijk voorzien gaat zijn van ABS.
En wat ik van de ABS lees, is dat alleen die aan de achterkant uit te zetten zou zijn !!

Correct! Dat vermoed de ANWB ook. Alle brommers boven 125cc moeten ABS hebben schijnt. Geen stoppies dus ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
27 juli 2015 19:39 #259 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dat is weeral een zeer spijtige zaak.
Maar ja, het had weer te mooi geweest om waar te zijn. En dat kan niet meer in deze tijd.
Laten we toch nog een beetje hopen dat dat achterlijk volk het toch niet gaat verplichten.
Discussie gesloten.
27 juli 2015 21:17 #260 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hallo, wil iemand mij even uitleggen waarom sommigen van jullie het voorwiel willen kunnen blokkeren?
Bij voorbaat dank,
Marc.??

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden