Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

24 jan 2016 17:58 #881 door Cas
Als je op YouTube kijkt naar filmpjes van de AT dan valt op dat deze maar 1 dim- en 1 grootlicht heeft. Je ziet tegenwoordig wel meer motorfietsen rijden met deze uitrusting.
Jammer eigenlijk want als op een donkere weg dat dimlicht de geest geeft zit je dus in het donker en verder vind ik het symmetrisch ook niet zo mooi. Volgens het Reglement Voertuigen mag een motorfiets 2 dim- en 2 grote lichten hebben dus waarom kiezen fabrikanten hiervoor.
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...;topicseen#msg130772

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
24 jan 2016 21:05 #882 door True Adventure
Beantwoord door True Adventure in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik denk omdat één koplamp/reflector kan worden geoptimaliseerd voor dimlicht, de andere voor groot licht. Het combineren van beide in één lamp is altijd een compromis, zeker als de koplamp zo klein is. Bij auto's zie je ook vaak dat groot licht een aparte reflector heeft.
Discussie gesloten.
24 jan 2016 21:17 #883 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hé kingcoder, waar zijn die foto's van je nieuwe AT? :P

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
24 jan 2016 23:14 #884 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Hé kingcoder, waar zijn die foto's van je nieuwe AT? :P

yes yes Hij is dus zaterdag afgeleverd en ik ben gelijk wat gaan rijden. de eerste 200 zit er alweer op. Ik denk dat ik er morgen mee naar m'n werk rij. Essen (DE) dus ook meteen lekker stukkie. Benieuwd hoe ene saai stuk snelweg gaat bevallen.

Die trip computer zit er nog niet op; die word kennelijk nageleverd. "doen we bij de 1000 beurt wel". Ja eeh dat is dus volgende week :)
.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
24 jan 2016 23:18 #885 door Cas
Gaaf Kingcoder, mooie kleur!
Oppassen voor pekel!!!!!!!!!!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
24 jan 2016 23:43 #886 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mooi man! Toch een gave fiets zo in het mat zwart... Gefeliciteerd.  :D

Discussie gesloten.
24 jan 2016 23:44 #887 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Gaaf Kingcoder, mooie kleur!
Oppassen voor pekel!!!!!!!!!!

ja pekel.... ik heb wel getwijfeld hoor want ondanks de regen ligt er echt nog wel pekel.... maar ik wil graag rijden en het is uiteindelijke een gebruiksvoorwerp toch?
Discussie gesloten.
24 jan 2016 23:52 #888 door Cas

het is uiteindelijke een gebruiksvoorwerp toch?

Nee, het is een luxeartikel waar je een kapitaal voor neertelt en wat je zo lang mogelijk mooi wilt houden.
Goed en langdurig afspoelen met koud water en flink met de zachte borstel erover, vooral in de kleine hoekjes ???

Discussie gesloten.
24 jan 2016 23:54 #889 door delange33
Zo is het, gas op die lolly! Heb met de Varadero ook 4 winters door de sneeuw geploeterd, word'ie hard van. ;D
Goed met water afspoelen, afdrogen en inspuiten met siliconen.
Veel plezier! :)

Discussie gesloten.
25 jan 2016 04:24 #890 door Acy
Mooie fiets Kingcoder , gefeliciteerd , en veel mooie kilometers toegewenst.
Weet je ook welk nummer tripcomputer jij gaat krijgen ?
Ik hoorde dat er ook nog een boek bij zat over de geschiedenis van de Africa Twin en de ontwikkeling van de nieuwe.
Ben benieuwd , vrijdag wordt de mijne afgeleverd 8)

Grace under Persure
Discussie gesloten.
25 jan 2016 09:23 #891 door Kingcoder
ik heb hier wat geschreven over mijn eerste ritjes: www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13481.msg130795

Want een modje zei me dat het hier wellicht op slot ging. Dus.
Discussie gesloten.
25 jan 2016 10:25 #892 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Want een modje zei me dat het hier wellicht op slot ging. Dus.

Die mod... ben ik  C:-)

Dit topic was ooit in 2014 ooit begonnen met de geruchten...
inmiddels zijn we 1 1/2 jaar verder en is de AT-cfr uit de hoge hoed gekomen.
Om te voorkomen dat er hele verhaal-lijnen door elkaar lopen, is het de mod z'n taak om dat een beetje te sturen  ;)

Heb je er zelf een aangekocht en wil je daar een eigen topic voor aan maken...
www.transalpclub.nl/forum/index.php?board=14.0

Heb je een keer een proefrit gemaakt of is een eigen topic niet nodig
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13479.0

Misschienniet echt nodig maar doe het toch voor de leesbaarheid.. deze op slot.....
mocht er behoefte zijn voor andere varianten kan er altijd een deel II aangemaakt worden
Discussie gesloten.
25 jan 2016 10:26 #893 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Een slotje? Op een van de populairste topics op het Transalp forum van de afgelopen maaanden? Ben benieuwd waar je dat vandaan hebt. Voor de rest ben ik heeeeelemaaaal niet jaloers op je Kingcoder. Echt niet. Not.

Maar on topic. Er is een discussie op het ADV forum over de standaard koffers-beugels...

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden