- Berichten: 1934
De Franse website http://www.moto-station.com heeft de CRF1000L Africa Twin getest en een vergelijk gemaakt met 2 concurrenten.
Op 6 januari met de Yamaha XT1200ZE Super Tenere. Zie http://www.moto-station.com/article17416-comparatif-africa-twin-vs-super-tenere-duel-de-legendes.html
Op 8 januari met de BMW R1200GS. Zie http://www.moto-station.com/article17417-comparatif-honda-africa-twin-vs-bmw-r1200gs-le-boxer-au-tapis.html
Nu spreek ik geen woord Frans, maar in de staatjes van de conclusies valt me wel iets op.
In het vergelijk met de Yamaha krijgt de Africa Twin 52 punten, en is daarmee de 'winnaar' in het vergelijk.
In het vergelijk met de BMW krijgt de Africa Twin ineens 51 punten, en is daarmee de 'verliezer' in het vergelijk.
De verschillen zijn minimaal, maar toch. Heeft deze site het niet zo met Japanners en een voorkeur voor BMW of ... ??
... zit er ook erg veel plastic aan als "afscherming" ....
BMW wint
* 95 PK is offroad beter dan 100+ (GS/tenere)
wat jij wilt zien Daan komt toch vanzelf als dat ding eens bij klanten terecht komt, ff geduld
Hoe zit dat met DCT en, eh, niet-DCT? Word het blok er breder van? Vroeg me af of dat een in/aanbouwsel is of echt een ander blok (heb me er niet echt op ingelezen).
Blok wordt van een DCT NIET breder, heb dat eerder in de documentatie van Honda gelezen.
Ja klopt, op het rechter carterdeksel (koppelingkant) zit een extra uitstulping, niet heel breed, centimeter of 3 a 4 schat ik.
Was vanmiddag bij Motoport Den Bosch en daar waren ze net afgeleverd! 4 stuks, géén DCT exemplaar er bij :-\
Ze wisten het nog niet zeker, maar wsl is er 1 van die 4 bedoeld als demo