Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

02 jan 2016 16:41 #681 door sneekie
Beantwoord door sneekie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
voor de motor  ;D
Maar eerst even zelf proberen, ruil een 1200gs adventure in die qua handeling en stabiliteit wel erg goed is.
Ik begrijp dat de nieuwe twin een lichtere motor is, maar in de testen lees ik dat de rechtuit stabiliteit en de wendbaarheid van de nieuwe twin wel erg goed zijn.
Ben benieuwd naar het algehele gevoel.
Discussie gesloten.
02 jan 2016 16:46 #682 door Cas

maar in de testen lees ik dat de rechtuit stabiliteit en de wendbaarheid van de nieuwe twin wel erg goed zijn.


Ik neem toch aan dat die bij de GS ook erg goed zijn?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
02 jan 2016 17:07 #683 door sneekie
Beantwoord door sneekie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
zeker erg goed zelfs. Heb er dit jaar 11500km op gereden in de vakantie naar Corsica en daarna nog een week met vrienden de Alpen en de Dolomieten in. De BMW blijft een heerlijke reismotor.
Maar de Honda wordt ik gewoon blij van en dat is ook belangfrijk bij de keuze van een motor  ;D
Discussie gesloten.
02 jan 2016 21:51 - 02 jan 2016 22:01 #684 door Cas
Ik heb in 2013 een testrit gemaakt op de Crosstourer, supersoepel en supersnel. Ik vind hem echter niet erg mooi en zeker niet comfortabeler dan de Dero en met een gemiddeld verbruik van 1:14 geen aanrader.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
02 jan 2016 21:52 #685 door Cas

Ben stiekem al een beetje aan kijken voor de opvolger van de Dero.


Er is geen opvolger voor de Dero ;D ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
02 jan 2016 21:54 #686 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Waarom zou je de Dero verkopen?
Discussie gesloten.
02 jan 2016 22:08 #687 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
OK, zeer duidelijk. Ik begrijp je volledig.
Een 4 in lijn rijdt natuurlijk helemaal anders, erg soepel.
Discussie gesloten.
02 jan 2016 22:18 #688 door Cas
Als de Dero naast de nieuwe AT zet dan zie je een motorfiets die vroeger een mooi fris meisje was maar nu echt een oud vrouwtje is geworden en aan de andere kant science fiction. Het model van de Varadero verouderd.
Dat is nu het mooie aan de GS 1200 (sorry), niet alleen een geweldige motorfiets maar ook een tijdloos model.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
03 jan 2016 00:25 #689 door Cas
Versys 1000 is inderdaad een mooie zware toerfiets maar daar heeft Kawasaki er meer van. Met de Africa Twin zit je in een heel andere categorie, allroad.
Ik denk dat ik jouw keuze al weet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
03 jan 2016 10:01 #690 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hotelmike, als je wat meer funfactor uit je Dero wilt dan helpen andere uitlaten en 15 tanden op het voortandwieltje. ga je nog verder, strakke vering en plakbanden, en je kan op gs jacht  ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
03 jan 2016 14:05 #691 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En zo beleeft ieder et op zijn/haar eigen manier. Ik vind het rijden met de Varadero juist wel het beleven van motorrijden. Het is een heerlijke reismotor, maar je bent wel echt met motorrijden bezig. De Crosstourer bijv. is geweldig, supersnel, stuurt scherp, voor ij een goede zit. Maar het allemaal zo netjes, er zit weinig beleving in.
De nieuwe Africa Twin lijkt me helemaal geweldig, alhoewel die voor mij misschien iets te offroad is. Ik rij wel eens een zand- of  gravelpad, maar heel veel verder ga ik niet.

Een GS.... één keer een proefrit gemaakt en dat was het dan, nooit (meer) een BMW. Sowieso word ik vaak onpasselijk van hoe de BMW rijders met hand en tand het merk verdedigen en in het zelfde gesprek vele mankementen noemen. Er is in hun ogen werkelijk niets beters, en als je vraagt of ze wel eens serieus wat anders gereden hebben blijft het vaak stil.

Stel ik kan nu een andere motor kopen, dan zou ik op dit moment twijfelen tussen een Africa Twin (nog geen proefrit gemaakt) en een Super Ténéré (Worldcrosser), waar ik wel al enkele proefritten op gemaakt heb.
Tot die tijd geniet ik van mijn Varadero. Inderdaad wat gedateerd, but stil going strong with a big :) om my face.         

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser
Discussie gesloten.
03 jan 2016 14:25 #692 door Cas

En zo beleeft ieder et op zijn/haar eigen manier. Ik vind het rijden met de Varadero juist wel het beleven van motorrijden.


Ik ben ook dik tevreden met mijn Dero en ik zal wel moeten want ik heb er zoveel geld en tijd ingestopt dat ik hem nooit meer kan verkopen. Voor minder dan € 10.000,- gaat ie niet weg ;D
Ik doe wel mijn best om hem een beetje een moderne look te geven.


Sowieso word ik vaak onpasselijk van hoe de BMW rijders met hand en tand het merk verdedigen en in het zelfde gesprek vele mankementen noemen. Er is in hun ogen werkelijk niets beters, en als je vraagt of ze wel eens serieus wat anders gereden hebben blijft het vaak stil.       


Klinkt bekend, wat dacht je van Honda rijders :angel:

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
03 jan 2016 16:06 - 03 jan 2016 16:09 #693 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ik ben heel blij met mijn versys ;D

okee geen echt off roaf beest maar niets zo mooi als het gezoem van een 4 cyl

zeker voor de aankoopprijs krijg je heel veel
en ja ik heb ook op een bmw gezeten en hoe je dit ook draait of keert

het rijdt gewoon fantastisch en is  compleet zonder  dat je allerlei zaken aan moet gaan pakken
iets wat bij iedere Honda  (of ander merk Japans) gewoon aan vast zit
en ze zijn beslist zuinig, ook iets waar het bij de Honda's nog aan snort
en geen powercommandersnodig om er iets van te maken
en vanuit technisch oogpunt erg vooruitstrevend (haast exclusief)

en we kunnen we ook niet om heen dat het merk waarvan er gewoon de meeste van verkocht worden er ook meer problemen te horen zijn.
maar zeker in de garantie wordt alles opgelost en terug acties worden je keurig mede gedeeld zelfs na vele jaren
het komt er op neer dat iedereen een bepaalde voorkeur heeft van wat hij of zij zoekt
en als je deze mensen spreekt hebben ze allemaal hun verhaal

echte ducanisten krijg je ook niet van hun geloof af
maar we moeten er over eens zijn
als je de lijnen ziet van menig italiaans raspaardje ga je toch kwijlen..  maar een ware hel om soms aan te werken
Honda gaat bijna altijd voor safe, vertrouwd en bekend

als je inderdaad eens op een Honda hebt gereden zitten alle modellen als zeer vertrouwd en rij je er zo mee weg
maar dat doe je ook op een v strom en op een versys 650 etc

kunnen we hopen dat de nieuwe twin een kas kraker word en de lang verwachte GS killer?

beslist niet. het bmw en HD publiek zijn het meest merk trouw

voor de kostpris is er genoeg keus en de motorfiets is misschien iets te specifiek voor een groot publiek maar we wachten af.
Discussie gesloten.
03 jan 2016 18:54 #694 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Dit is idd een optie. Maar om nou een kleine 1000 euro te investeren in een fiets van 6 jaar oud. Ik investeer het dan liever in een nieuwe fiets. Vwb GS jacht, heb een paar keer op een GS1150 en 1200 gereden, was nou niet wild van het vermogen. Vond het eerlijk gezegd ook maar een suffe fiets.


1000 euro investeren in een 6 jaar oude motor vind ik niet gek hoor, een dero kan vier ton lopen, dus je kan nog jaren lang plezier hebben van je investering, ik heb laatst mijn accessoires eens op zitten tellen, kom ik zo aan de 4000 euro, mijn motor is dus totaal onverkoopbaar geworden. dat doe ik dan ook maar niet meer, blijf er mee rijden tot ik zelf niet meer kan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
03 jan 2016 19:00 #695 door Cas
Mijn Dero is 16 jaar oud, ik heb hem in 2011 gekocht voor € 4500,- en er voor een HELE DIKKE € 6000,- in geïnvesteerd.
Idioot? JA!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
03 jan 2016 19:03 #696 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
als je motor rijd voor de lol moet je niet aan geld denken, zonde van de tijd

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
03 jan 2016 20:42 #697 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Beste wensen allemaal.

Cas, uw motor is toch van bouwjaar 2003? Dan istie pas 13 jaar oud, toch?

Anyway, verder niks te melden eigenlijk. Zou wel eens een proefrit willen maken... ;D

Gr. Marc

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
03 jan 2016 21:13 #698 door Cas

Dan istie pas 13 jaar oud, toch?


Inderdaad 13 jaar, is nog een adolescent ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
03 jan 2016 23:32 #699 door Cas
Het is inderdaad een beetje uit de hand gelopen, was oorspronkelijk niet de bedoeling. Maar ik heb nu wel een vriendin voor het leven, Dikke Deertje, een lekker wijf. Niet meer een van de jongsten maar dat ben ik ook niet meer. Tot nog toe heeft ze me niet laten vallen en als ze dat in de toekomst ook niet doet worden we samen oud ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
05 jan 2016 19:04 #700 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hahaha, Dikke Deertje, wat een leuke motornaam, ze klinkt zelfs betrouwbaar.  ;D

Dat verhaal over BMW GS'en, breek me de bek niet los over die rotdingen, ze hebben maar 1 voordeel, ze rijden op de weg erg lekker.
Hier vlakbij zit een heel grote motorsloper/onderdelenbedrijf waar ik regelmatig kom, als je ziet hoeveel GS-blokken hier in de container liggen en naar de schroothoop gaan !  Vraag een motorsloper maar eens iets over de betrouwbaarheid van de nieuwe BMW boxers, hij zal in lachen uitbarsten.
Vooral versnellingsbakken die vastlopen en blokken met een enorm olieverbruik, kleppen die onmogelijk te stellen zijn, etc.
Heb je ooit kleppen gesteld van een "moderne" GS ?  Dan weet je hoe fout die hele constructie in elkaar zit.  Genoeg er over...

Investeren in motoren doe je eigenlijk altijd voor jezelf, je krijgt de prijs voor alle verbeteringen er nooit voor terug, sommige mensen willen zelfs een motor liever helemaal origineel dan met allerlei verbeteringen !

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.234 seconden