zoooo ontzettend benieuwd naar je auto
Wat ik me nog steeds afvraag; Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
1) vroeger hadden ze ze ook, dat was ook al een financieel debakel, niemand wilde ze. (niets van geleerd zeker)
2) Ook nu ken ik geen enkele motorrijder die dat als wens had, en waarvoor ze het ontwikkeld zouden kunnen hebben (zou een goede reden kunnen zijn)
3) Ze maken reclame voor een "dubbele koppeling", wat boeit dat nou, één was altijd genoeg, waarom nu ineens twee, het wordt er alleen maar zwaarder van, en er kan meer kapot (waarschijnlijk wilden ze de "snelle" DSG-bak van Volkswagen imiteren, ook al zo'n rampzalige ontwikkeling, een drama is het als ze wat ouder worden...)
4) Een echte adventure-motor moet simpel overal te repareren zijn en zeer betrouwbaar zijn, elke elektronische of mechanische toevoeging maakt het concept ingewikkelder, dus zwakker, net als bij moderne auto's gaat altijd de elektronica het eerst stuk. Zonde voor zo'n waarschijnlijk erg betrouwbaar Honda-blok.
5) wat is er mis met de continu variabele transmissie als je dan toch een scooterblok wilt maken, dat had heel wat ontwikkelingskosten uitgespaard.
Misschien is het omdat ze de jeugd die met scooters is opgegroeid en niet kan schakelen tegemoet willen komen ? :-\
Of juist de vergrijzende "echte motorrijders" die de koppeling niet meer in kunnen knijpen willen helpen ? ???
Of de DSG-leasebakken-brigade op de motor willen krijgen ?
We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar ik hoop toch echt heel erg dat ze nooit echt een voet aan de grond krijgen met die automaten, stel je voor dat er aantrekkelijke motoren in de toekomst worden gemaakt die alleen nog maar leverbaar zijn als
automaat. Dat zou ik echt heel erg vinden...
Wat ik me nog steeds afvraag; Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
zoooo ontzettend benieuwd naar je auto
Maar op de Honda Goldwing zie ik een automaatblok wel zitten
Lekker lui rond toeren
Vraag en aanbod. De markt bestaat niet uit puristen zoals jij. Innovatie is bedenken wat je klant nog niet weet wat hij wil.
Honda doet een poging.
Fisher Fury Spider le Mans