Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

17 dec 2015 18:36 #601 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
2016 is voor nieuwe typegoedkeuringen, wat er al is mag nog wat langer zonder. Snap alleen niet zo goed waarom je geen abs zo willen. Ik heb met auto's zo'n twee miljoen kilometer gereden met abs en nog nooit storing mee gehad, en op mijn varadero ook foutloos. Verder gewoon aanwezig als vangnet.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
17 dec 2015 19:47 #602 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ook mijn visie,

en zeker verkeerde zuinigheid

maar Onwetendheid is de moeder der hoogmoed.
Discussie gesloten.
17 dec 2015 23:37 #603 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb drie keer de ABS kapot gehad bij verschillende van mijn auto's , wel allemaal van de VAG-groep.
ABS kan wel een nuttige accessoire zijn, maar ik heb een auto of motor liever puur, zonder welke hulpzooi dan ook.

Wat ik me nog steeds afvraag;  Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
1) vroeger hadden ze ze ook, dat was ook al een financieel debakel, niemand wilde ze.  (niets van geleerd zeker)
2) Ook nu ken ik geen enkele motorrijder die dat als wens had, en waarvoor ze het ontwikkeld zouden kunnen hebben (zou een goede reden kunnen zijn)
3) Ze maken reclame voor een "dubbele koppeling", wat boeit dat nou, één was altijd genoeg, waarom nu ineens twee, het wordt er alleen maar zwaarder van, en er kan meer kapot (waarschijnlijk wilden ze de "snelle" DSG-bak van Volkswagen imiteren, ook al zo'n rampzalige ontwikkeling, een drama is het als ze wat ouder worden...)
4) Een echte adventure-motor moet simpel overal te repareren zijn en zeer betrouwbaar zijn, elke elektronische of mechanische  toevoeging maakt het concept ingewikkelder, dus zwakker, net als bij moderne auto's gaat altijd de elektronica het eerst stuk.  Zonde voor zo'n waarschijnlijk erg betrouwbaar Honda-blok.
5) wat is er mis met de continu variabele transmissie als je dan toch een scooterblok wilt maken, dat had heel wat ontwikkelingskosten uitgespaard.

Misschien is het omdat ze de jeugd die met scooters is opgegroeid en niet kan schakelen tegemoet willen komen ? :-\
Of juist de vergrijzende "echte motorrijders" die de koppeling niet meer in kunnen knijpen willen helpen ? ???
Of de DSG-leasebakken-brigade op de motor willen krijgen ? :o

We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar ik hoop toch echt heel erg dat ze nooit echt een voet aan de grond krijgen met die automaten, stel je voor dat er aantrekkelijke motoren in de toekomst worden gemaakt die alleen nog maar leverbaar zijn als
automaat.  Dat zou ik echt heel erg vinden...

Bij bepaalde automerken wordt het al "normaal" gevonden om een automaat te bestellen (BMW, Porsche, Audi). :'(
Gelukkig heb ik nog een echte handgeschakelde auto, zonder stuurbekrachtiging, katalysator, rembekrachtiging, ABS of welke afkorting dan ook, maar toch licht, zuinig en sneller dan elke leasebak, met een wegligging beter dan elke elektronische stabiliteits-controle bak, een auto voor echte mannen  ;D 8)

Laat dit a.u.b. voor motoren ook leverbaar blijven !  :)


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
17 dec 2015 23:54 #604 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
zoooo ontzettend benieuwd naar je auto

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
18 dec 2015 00:07 #605 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Wel erg off topic maar het zal zo een Franse luchtgeveerde zijn?

zoooo ontzettend benieuwd naar je auto


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
18 dec 2015 00:15 #606 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nee joh, das toch niet snel en die franse dingen zitten vol met snufjes die kapot gaan, ik gok meer op een manta 400 ofzo. Maar echt nog meer offtopic kan ik het ook niet krijgen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
18 dec 2015 08:03 #607 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Opel ascona?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
18 dec 2015 08:24 #608 door loel
Maar op de Honda Goldwing zie ik een automaatblok wel zitten
Lekker lui rond toeren
Discussie gesloten.
18 dec 2015 08:56 #609 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mooi filmpje met de AT!

[facebook] www.facebook.com/HondaSembeniniRivaDelGa...eos/960947350641973/ [/facebook]


@mods: kunnen jullie het embedden van facebook toevoegen aan het forum? Zie: http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=538070.0

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
18 dec 2015 09:07 #610 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Wat ik me nog steeds afvraag;  Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
1) vroeger hadden ze ze ook, dat was ook al een financieel debakel, niemand wilde ze.  (niets van geleerd zeker)
2) Ook nu ken ik geen enkele motorrijder die dat als wens had, en waarvoor ze het ontwikkeld zouden kunnen hebben (zou een goede reden kunnen zijn)
3) Ze maken reclame voor een "dubbele koppeling", wat boeit dat nou, één was altijd genoeg, waarom nu ineens twee, het wordt er alleen maar zwaarder van, en er kan meer kapot (waarschijnlijk wilden ze de "snelle" DSG-bak van Volkswagen imiteren, ook al zo'n rampzalige ontwikkeling, een drama is het als ze wat ouder worden...)
4) Een echte adventure-motor moet simpel overal te repareren zijn en zeer betrouwbaar zijn, elke elektronische of mechanische  toevoeging maakt het concept ingewikkelder, dus zwakker, net als bij moderne auto's gaat altijd de elektronica het eerst stuk.  Zonde voor zo'n waarschijnlijk erg betrouwbaar Honda-blok.
5) wat is er mis met de continu variabele transmissie als je dan toch een scooterblok wilt maken, dat had heel wat ontwikkelingskosten uitgespaard.

Misschien is het omdat ze de jeugd die met scooters is opgegroeid en niet kan schakelen tegemoet willen komen ? :-\
Of juist de vergrijzende "echte motorrijders" die de koppeling niet meer in kunnen knijpen willen helpen ? ???
Of de DSG-leasebakken-brigade op de motor willen krijgen ? :o

We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar ik hoop toch echt heel erg dat ze nooit echt een voet aan de grond krijgen met die automaten, stel je voor dat er aantrekkelijke motoren in de toekomst worden gemaakt die alleen nog maar leverbaar zijn als
automaat.  Dat zou ik echt heel erg vinden...


"I like stuff the traditional way"
"I like the control that a clutch gives"
"I am a little old school, I like to participate with the bike"
"I don't see the the point, when I want to ride a scooter, I buy a scooter"

[youtube]DvQxq5rMMFE[/youtube]

En wel de hele 4:20 bekijken  :))

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
18 dec 2015 11:14 #611 door PimW



Wat ik me nog steeds afvraag;  Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?


Vraag en aanbod. De markt bestaat niet uit puristen zoals jij. Innovatie is bedenken wat je klant nog niet weet wat hij wil.

Honda doet een poging.
Discussie gesloten.
18 dec 2015 11:29 #612 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
www.africatwin.org/threads/first-review.360/

Voormalige BMW liefhebber is om. :D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
18 dec 2015 13:55 #613 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

zoooo ontzettend benieuwd naar je auto


Fisher Fury Spider le Mans, zelf gemaakt jaren geleden, precies zoals ik dacht dat een auto moest zijn ! :angel:

Maar op de Honda Goldwing zie ik een automaatblok wel zitten
Lekker lui rond toeren


Helemaal mee eens, maar dat is ook nauwelijks een motor te noemen, zet er twee extra (steun-)wielen onder en een dak en je hebt een Honda Civic.  :-*

Vraag en aanbod. De markt bestaat niet uit puristen zoals jij. Innovatie is bedenken wat je klant nog niet weet wat hij wil.
Honda doet een poging.


O.K., zal wel nieuwe marketing zijn, ik gun Honda veel goeds, want ze maken fantastisch spul, maar ik hoop dat dit een dood spoor wordt.

Dat filmpje van Voorstad is (hoewel het waarschijnlijk wel in scene is gezet) ook gewoon de waarheid, de DCT-motoren rijden best goed, een beetje als een eh...Yamaha T-max !  Die rijdt ook verassend goed.
Laat Japanners maar zoiets bouwen, sensoren overal, een boordcomputer met een polsdikke kabelboom er naar toe, reken maar dat het de perfectie behoorlijk benaderd.

Ik wil echter zelf de regie hebben wanneer ik terugschakel, opschakel, de koppeling even laat slippen of juist niet, een wheelie wil maken (als ik dat zou willen), met een beetje koppelingslip net tussen een paar bomen/rotsen door manouvreren, langs een afgrond rijdend op de col de la bombarde...  of gewoon lekker schakelen !
Dat soort dingen ga je (een tijdje na die leuke "aparte" proefrit op "iets heel nieuws") absoluut missen, had ik wel tenminste !
Als je je vrienden verbaast met de "innovatieve" DCT- techniek van je nieuwe motor ben je het middelpunt van de belangstelling, leuk !
Maar als iedereen het heeft gezien wordt het gewoon en mis je een hoop vrijheid, jou keuze van hoe je de krachtbron koppelt met het achterwiel.  Jou brein stuurt alles aan, jij doet wat je wilt, zonder beperkingen, beveiligingen, rijmodussen of wat dan ook, dat is in mijn ogen de volle vrijheid op een motor ! Ons brein is ook veel efficiënter, dynamischer, robuuster en veiliger dan de zwaar beperkte DTC.  Nee, niet sneller, maar wil je sneller kunnen ?

En wat als je met je Africa Twin-DTC besluit naar (zuid-)Afrika te rijden, en bij een oversteek van de Zambesi-rivier in Angola flikker je per ongeluk om en ga je met motor en al kopje onder...  De G-sensor krijgt daardoor de chip-hik en "denkt" continu op een steile helling te rijden, de motor schakelt daardoor pas door (in de beveiligde-) toerenbegrenzer. :o  Of wat te denken van een (niet denkbeeldig) draadbreukje in die (te) dikke kabelboom, ergens in de Sahara, werken ineens je schakelknopjes niet meer en blijft hij in z'n zes staan :(

Dat wordt je dood.  >:D

Laat mij maar een dynosaurus zijn.  ;D



1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
18 dec 2015 14:41 #614 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
beste geert alp 2 is niet om te krijgen zelfs niet met een bowlingbal,
maar wilen we dat wel
ik denk het niet!!

Nee, ook voor hem zal er genoeg ruimte zijn om te vinden datgene wat hij zoekt of wat er nog is
aansluiting vinden met het nieuwe is ook beangstigend
ik roep je op.... Nooit aan beginnen.

ofwel
Voorspoed en vooruitgang zitten in de dingen, die nog gemaakt moeten worden volgens henry ford
toch wel  de man die door zijn blik de wereld heeft veranderd.
Discussie gesloten.
18 dec 2015 15:35 #615 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Vooruitgang noemen ze het, de massa. Kijk om je heen. Mooi wat de mens bereikt heeft tot nu toe. Niet om trots op te zijn. Zelden zie ik iets positiefs in de evolutie. Het resultaat is bedroevend.
Maar beter weer meer on-topic.
ABS. Ik hou er niet van. Ik kan zelfs zeggen dat ik het haat. En ik spreek niet alleen over motorfietsen, dus ook over auto's.
Een servostuur, dat vond ik een positieve vooruitgang bij mijn Defender meer dan 20 jaar geleden. Bij een Defender was dat toen welkom.
Ik wil zelf zoveel mogelijk kunnen voelen, horen en zien. Eén zijn met het voertuig en alles zelf kunnen bepalen, alles zelf onder controle kunnen hebben. DAT vind IK heerlijk. Elk steentje en kuiltje voelen en weten waar je wielen zich net bevinden en dat ook voelen, enz ... Daar geniet ik van.
Gemakkelijk zelf te herstellen onderweg en wat je niet hebt kan niet kapot.
Zelfs mijn Worldtraveller-fiets van 2003 is de beste fiets die ik me kan voorstellen. Geen vering, V-brakes, zo basic en functioneel mogelijk, puur en eenvoudig. Van alles het beste en niets teveel eraan.
Ik begrijp dat de massa die evolutie wel heerlijk vind hoor.
En ik weet ook dat die hulpmiddelen ook zeer goed zijn voor mensen die niet goed kunnen rijden. Daar ben ik het volkomen mee eens. Het kan voor die mensen veiliger en gemakkelijker zijn. Maar mij straffen ze er wel mee. Maar dat kan niemand iets schelen uiteraard. En daar lig ik ook niet van wakker.
Daarom vind IK het goed dat er toch nog een nieuwe AT komt zonder ABS.  ;)

Nu gaat de computer alles overnemen. Is dat goed?
Discussie gesloten.
18 dec 2015 16:00 #616 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En het gaat nu over de DCT maar is honda niet een laatste merk waarvan je in 2016 nog een motor kunt kopen waar niet eens ABS opzit? Dus honda kwaliteit in een nieuw jasje met een goede naam. Geert2alp en de hele club zou dus van 1 type motor precies kunnen kopen wat hij of zij zoekt.

@Geert2alp Ik vind je verhaal over Afrika je eerste  overwogen post, wel een heldere beschrijving. In je vorige posts kwam je toch wel over als een purist

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
18 dec 2015 16:18 #617 door PimW
Geert hoeft niet om, ik ben het grotendeels met hem eens.


Ik had wel toeters en bellen verwacht want daar ontkom je tegenwoordig niet meer aan. Wat dat betreft vind ik dat ze er een mooie fiets van gemaakt hebben.
Je kunt je op heel de wereld in de meest penibele situaties bedenken, maar de realiteit is dat 80-90% (?) van de motorrijders gewoon dicht bij huis blijft en daar nooit last mee zal krijgen.

Je erover opwinden heeft geen zin want je bent een mier en de grote jongens zullen niet snel naar je luisteren. Zoek dan je heil in de kleinere projecten/merken die met heel leuke reis enduroos komen.

Of je pakt wat je wél wilt hebben en haalt weg wat je niet lust en dan maak je er zelf wat van.
Dat ga ik in ieder geval doen ;D
Discussie gesloten.
18 dec 2015 16:24 #618 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Je auto is leuk Geert, ik heb eens met een donkervoort met een cosworth motor mee mogen rijden, ik denk dat jij een beetje hetzelfde beleefd.  Wbt je bezwaren tegen de techniek van de AT, denk je echt aan kabelbreuk in de woestijn, ten eerste kom je daar niet echt vaak en dan nog de kans op pech... Tja heet dat misschien avontuur? 

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
18 dec 2015 17:38 #619 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die auto is erg mooi. En ik ben zelf ook blij met de oudealptechniek ik kan als gewoon snappen

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
18 dec 2015 18:18 #620 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Fisher Fury Spider le Mans


Ik moest effe Googelen, maar wát een mooi ding Geert  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden