Misschien deug ik wel niet hoor, maar ik heb er geen last van
)
Volgens mij rijden er volgende week een paar vrachtwagens vol CRF 1000's door Nederland en worden ze afgeleverd bij elke dealer, hier in de buurt is hij 12 december op verschillende adressen aangekondigd. Ik denk dat elke Honda dealer er zeker 1 krijgt.
Hopelijk meer, zodat er één voor de show binnen kan staan en één voor proefritten. (wedden dat dat automaten zijn !)
Het blok komt idd. bij 8000 toeren in het rood, niet bij 10.000, wat ik op een internetsite las.
Bij de oude AT 750 en TA 650 is dit 8250, dus dat valt gelukkig mee.
Ook komt het max vermogen bij 7500 toeren vrij bij zowel de oude als de nieuwe AT, niet geheel toevallig waarschijnlijk.
Ik ken trouwens geen enkele motor waar zo'n enorme marketing campagne achter hangt als bij deze.
Alles is geregisseerd van de eerste "spionage"-foto's via allerlei prachtig in scene gezette filmpjes tot het uitdelen van de motoren aan de dealers op dezelfde datum. En geen journalisten die vooraf op een exotisch eiland het ding mogen afkraken omdat hij niet 100+ pk's heeft (net goed !! ;D)
De mensen mogen hem dus zelf eerst proberen, en pas dan komen de verhalen in de boekjes ! Een heel slimme set van Honda denk ik ! De pers vist achter het net en kan nu niet vooraf in een vergelijkingstest met die eeuwige snavel-GS en KTM de zaak afzeiken, wat ze zeker gaan doen, ze gaan zeggen dat de CRF te weinig PK's heeft (de nono's).
Het is Honda er duidelijk veel aan gelegen om de nieuwe AT netjes zijn oude legendarische jasje aan te trekken, en dat doen ze goed !