Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

12 dec 2015 10:23 #541 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Gisteren de nieuwe Twin bekeken bij Motor Oost in Rijssen. Nog even met Luwe gesproken.
Ik vind het een mooi ding!
Hij voelt aan de hand een stuk lichter aan dan mijn eigen RD07a.
Iemand belang bij een RD07a van 2001? ;) ;)

O ja afspraak voor een testrit staat reeds (waarschijnlijk januari)

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.
Discussie gesloten.
12 dec 2015 12:24 - 12 dec 2015 15:21 #542 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ben vandaag even wezen kijken naar de Africa Twin. font=verdana][size=2]bij Arie Molenaar in Ijsselstein[/size][/font
Echter kijken alleen is dan net niet voldoende. Zo dacht de verkoper dat hij te hoog voor mij was om erop te komen. Maar het is gelukt en het zit heel lekker.
Hoop dat ik in de lente voldoende hersteld ben om een proefrit te gaan doen met de DCT versie. Ben ik echt benieuwd naar.
Discussie gesloten.
12 dec 2015 13:39 #543 door Timy
Nu bij Arie Molenaar in Ijsselstein.  Staat ie! Gaafffffg

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
12 dec 2015 13:40 - 13 dec 2015 02:21 #544 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
beste

proeven is altijd leuk maar  hij is gewoon erg prijzig in een markt waar veel keus
is,
zeker  voor de gemiddelde tcn lid niet direkt  tot de mogelijkheden  bij uitstek(te duur !)
wil je wat aapassingen )die we allemaal willen gaan we richting de 18.000
en dan gaan we lekker raggen....




hoe ik denk dat het gaat ?

ik noem als voorbeeld , de Varadero  die nu pas onder de tcn leden  echt populair begint te worden.
om dat ze betaalbaar  is als occasion
en mede door de huidige marktprijzen zien we ook de recentere modellen als de  crosstourer of nc 750 nog niet teveel
redenen laten zich raden

er zal zeker animo zijn voor de nieuwe africa twin maar dit zal tijd kosten

pak hem beet een jaar of 5 :))

Discussie gesloten.
12 dec 2015 13:44 #545 door PimW
Discussie gesloten.
12 dec 2015 15:12 #546 door Timy
Heb daar minstens 1 tcn lid gesproken die m heeft gekocht. Dus 1 is binnen!
Denk dat de africa twin meer markt trekt dan de varadero destijds. Maar ben t eensch dat de oude voorlopig nog de overhand zal hebben.

Sprak daar iemand die op n GS rijdt. Schijnt dat in die 'wereld' de twin ook roering veroorzaakt  ;D


Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
12 dec 2015 15:18 #547 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Is inderdaad zo.
Ik heb meerdere motors waarvan er 1 niet-Honda is, namelijk een GS. Ik kom op het BMW-forum en op GS-forum. Daar is een speciaal topic over de nieuwe AT. Maar dat zal bij de andere merken zoals Yamaha, KTM, enz ook wel zijn.
Discussie gesloten.
12 dec 2015 16:51 - 12 dec 2015 16:55 #548 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Is jouw nick op het GSforum ook Canis? Ik hang daar ook vaak rond  :)

Nét terug van Arie Molenaar om effe een kijkje te nemen. Hij ziet er in 't echie ook super uit  8) Er stond een rode schakelbak en een r/w/b met DCT en de kofferset er aan.

Vond de r/w/b versie tóch net wat minder mooi als ik gehoopt had. Het wit is mooi metallic/parelmoer, zoals ook mijn oer-Alpen zijn, maar het rood en blauw net een beetje te donker ?
De rode uitvoering is toch ook wel erg mooi!
Het ziet er allemaal prima uit, imposante fiets en tóch niet lomp, zoals bijv een Tenere die er in de buurt stond.
Dashboard en koplampen zijn zeer geslaagd.

Zithoogte is voor mij prima, stond dacht ik in de hoogste stand, maar we konden zo gauw niet vinden hoe je het zadel moet verstellen. Ook staand voelt hij goed aan

De originele kofferset is overigens prutspul, ik zou er liever een mooi setje Zega's aan hangen 8)

Ik stond even met Jeroen te praten die er ook al 1 besteld heeft  :)

Grtz.
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Bijlagen:
Discussie gesloten.
12 dec 2015 17:18 - 12 dec 2015 17:20 #549 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ben ik het toch niet helemaal met Waffie eens (mag toch?) de andere modellen die jij noemt komen en kwamen voor mij als Twin rijder niet eens in beeld, omdat dat volgens mij totaal andere motoren zijn.
Zo zie ik een Varadero en Crosstourer echt niet als alternatief voor een Twin.(te zwaar en bijvoorbeeld gietwielen in de verkeerde maat)
De nieuwe Twin is volgens mij de eerste die echt ook meer off-road gericht is, en daarom ook de eerste die in aanmerking komt als vervanger van de huidige twin. (als ik tenminste Honda wil blijven rijden). 
Dus ook al is de Varadero aantrekkelijk als occasion, voor mij is het geen alternatief.

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.
Discussie gesloten.
12 dec 2015 17:31 #550 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Op het GS-forum ben ik Nobilta ;)

Honda heeft nooit een vervanger voor de AT uitgebracht, tot nu dan.
Discussie gesloten.
12 dec 2015 17:32 #551 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Is dat zadel niet elektronisch verstelbaar? Gewoon op een knoppie drukken?
Discussie gesloten.
12 dec 2015 17:35 #552 door PimW
En toch klopt wat Adje oppert voor mij in  ieder geval wel. Ik vind het best een mooi ding maar ik kan hem pas over 5+jaren kopen, als ik mazzel heb. ;D

En ik zal heus de enige niet zijn :)
Discussie gesloten.
12 dec 2015 17:51 #553 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Is dat zadel niet elektronisch verstelbaar? Gewoon op een knoppie drukken?


Ah, dan weet ik je daar ook te vinden als nobilta  :)

Nope, niks geen elektrische poespas voor het zadel. Het zou a la GS dmv de steunpunten aan de onderkant moeten, maar wij kwamen er zo gauw niet uit  :-\
Het is toch wel een vrij basic fiets, met niet al te veel toestanden. Zo is de bediening van de koppeling ook gewoon met een kabel. Precies dat wat je wil op een lange verre reis  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
12 dec 2015 18:02 #554 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Ah, dan weet ik je daar ook te vinden als nobilta  :)


Yes.

En voor mij ook liefst zo basic-mogelijk.
Misschien ga ik morgen weleens kijken. En misschien een testrit vastleggen.
Discussie gesloten.
12 dec 2015 19:48 #555 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Yes.

En voor mij ook liefst zo basic-mogelijk.
Misschien ga ik morgen weleens kijken. En misschien een testrit vastleggen.


Voor mij ook (TZT), Je kunt die automaat gemakkelijk weer terugbouwen naar een echte schakelmotor heb ik gezien.
Dus als hij over een paar jaar wat betaalbaarder is maakt het niet uit welke ik tegen kom !  ;D
Heeft er al iemand behoefte aan een ombouwsetje om van zijn Africa Twin een scooter met leasbakgeluid te maken !
Die rode vind ik ook erg mooi, direct een paar Heidenau Scoutjes er om en gaan met dat ding !!
Ik verwacht dat hij rijdt als een oude AT, maar lichter aanvoelend en meer koppel, dus krachtiger en sneller.

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
12 dec 2015 20:03 #556 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

zeker  voor de gemiddelde tcn lid niet direkt de keuze  bij uitstek(te duur !)

Nou ja, stel dat je je oude AT goed kan verkopen.
Dat ABS lijkt me in de regen op de snelweg toch wel veilig.
Ik heb 1 keer ABS met de auto echt flink gebruikt in Duitsland....

Discussie gesloten.
13 dec 2015 02:29 #557 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Zo zie ik een Varadero en Crosstourer echt niet als alternatief voor een Twin.(te zwaar en bijvoorbeeld gietwielen in de verkeerde maat)
De nieuwe Twin is volgens mij de eerste die echt ook meer off-road gericht is, en daarom ook de eerste die in aanmerking komt als vervanger van de huidige twin. (als ik tenminste Honda wil blijven rijden). 
Dus ook al is de Varadero aantrekkelijk als occasion, voor mij is het geen alternatief.


ik probeer het anders

je hebt net even + 16.000 uit gegeven omdat je huidige twin het net niet meer trekt

hoeveel zullen het er werkelijk zijn die zich een dergelijke luxe kunnen permitteren

de nieuwe twin is een mooie fiets maar zal zich toch vooral op de verharde weg gaan manifesteren (net als met de BMW  GS gebeurt)
voor dat ruigere werk  zijn betere en zeker goedkopere oplossingen (CRF )
Discussie gesloten.
13 dec 2015 09:19 - 13 dec 2015 09:21 #558 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin


je hebt net even + 16.000 uit gegeven omdat je huidige twin het net niet meer trekt


Een nieuwe AT kost nog geen 14.000 hoor, als je meer dan 16 nodig hebt (automaat) ben je oud en heb je geld zat (hypotheek afbetaald)  :))


de nieuwe twin is een mooie fiets maar zal zich toch vooral op de verharde weg gaan manifesteren (net als met de BMW  GS gebeurt)
voor dat ruigere werk  zijn betere en zeker goedkopere oplossingen (CRF )


Ik zie het toch anders; de meeste GS-rijders zijn geen domme jongens, die weten ook wel dat hun motor 100 kilo te zwaar is om echt het terrein in te rijden.  Ze hebben die motor gekocht om "echt" op avontuur te gaan, de Alpen in, dwars door Noorwegen, soms zelfs nog wat verder, en soms zelfs een gravel pad of een (stevig) bospad voorzichtig inrijdend (staand, want dat hoort zo  ;D).  Ze hebben ontdekt dat hun dure, stoer uitziende GS goed op de weg rijdt, maar eigenlijk alleen daar goed in is, en dat daarnaast ook de betrouwbaar te wensen overlaat.
Die mensen zien ook de marketing-filmpjes die ons dol, eh, enthousiast, hebben gemaakt over de nieuwe AT.  behoorlijk wat GS-rijders hebben vroeger ook een AT gehad (of hebben er over gehoord), vonden dat ding geweldig omdat hij offroad ook goed te rijden was.  De AT 750 werd te oud, dus ze wilden weer wat nieuws, Honda had dat niet dus werd het BMW...    Nu jaren later Honda met een veelbelovend alternatief komt, wat niet de nadelen van een GS heeft (veel lichter(aanvoelend), veel goedkoper en waarschijnlijk veel betrouwbaarder), gaan ze die kopen en gaan echt op avontuur, ook van de weg af !  Onverharde passen rijden (= geweldig), naar de Noordkaap over gravelwegen, door Zweden, Finland, het oostblok, daar kun je je offroad nog heerlijk uitleven !
Je moet er over de weg heen, dat klopt, maar er is nog genoeg offroad te rijden hoor ! (ook in Nederland trouwens)
Ik heb nu al zin in onze tour door Scandinavië de komende zomer, er staat minstens 1000 km off-road al in de planning !
Als je het goed voorbereid zijn er duizenden bospaden en gravelwegen te berijden.  Alleen het plannen is al feest  :D

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
13 dec 2015 09:48 #559 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Zit wel wat in hoor wat Ad zegt: Een nieuwe Twin aanschaffen zal voor veel huidige TCN leden wat boven het budget zijn, dat denk ik ook  :-\

Maar er zijn genoeg allroad liefhebbers die het zich wél kunnen permitteren en ik denk dat een aantal daarvan de TCN de afgelopen 10-15 jaar verlaten hebben, domweg omdat er door Honda niks leuks geleverd werd  :(

Reken er maar op dat er onder de huidige GS, KTM, SuperTenere etc rijders serieuze belangstelling is voor de nieuwe Twin  8)
En een aantal daarvan zal ons ook best weer weten te vinden  :)

Ik voorspel een succes voor de nieuwe Twin  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
13 dec 2015 10:07 #560 door sneekie
Beantwoord door sneekie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb de TCN niet verlaten , heb wel een GS en ben van plan deze in te ruilen voor een nieuwe africa twin ( zonder DCT). Dus nog niet geheel bejaard.
Heb inderdaad een aantal jaren geleden bij mijn 94 er Africa Twin een tweedehands BMW gekocht omdat Honda op dat moment niet iets had waarvan ik warm werd.
Nu een aantal jaren later met de Nieuwe twin kom ik volledig terug naar Honda,
De inruil van de BMW zal het bedrag wat ik af moet tikken een stuk lager maken  ;)
Trouwens de verhalen over de betrouwbaarheid herken ik niet de afgelopen jaren geen enkel probleem gehad met de BMW.

Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden