Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

13 dec 2015 10:13 #561 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Kijk, dat bedoel ik  :). Leuke plannen heb je Sneekie  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
13 dec 2015 10:34 #562 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Inderdaad, hier net hetzelfde verhaal.
Discussie gesloten.
13 dec 2015 11:00 #563 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Wat Ad zegt, geldt voor elke nieuwe motor. Een nieuwe motor, of het nu een Twin, GS, of ander merk is, kost gewoon heel veel geld en dat heeft niet iedereen zomaar even ter beschikking.

Een motor kopen is voor het overgrote deel van de kopers een stuk emotie. Er zijn er maar weinigen die 10-tallen motoren gaan testrijden en dan van elke motor de positieve en negatieve zaken op papier zetten en dan gaan bepalen welke het meest positief uit de bus komt (eventueel nog met nieuwe testritjes op een paar overgebleven kandidaten). En laten we eerlijk zijn, elke nieuwe motorfiets waar je nu op gaat rijden zal heerlijk rijden ten opzichte van een motor van 10 jaar oud. Het zullen maar kleine details zijn die een koper over de streep zullen trekken, dus wordt de keuze veelal bepaald door emotie, waarbij je de, door 'tegenstanders' geopperde bezwaren weg wuift.

Iedereen heeft ook andere wensen/eisen ten aanzien van zitpositie, hoogte, etc etc.... om maar even te zwijgen over 'looks'.

Van wat ik nu om me heen hoor en lees, is de nieuwe AT echter nu al een succes. Er zijn er al besteld zonder ook maar een meter erop gereden te hebben !!
Ik heb al ex-leden gehoord die de twin hebben besteld !

Voor de club verwacht ik dus eigenlijk weer een nieuwe groep potentiele leden die nu geen lid zijn. En voor de huidige leden die nog even niet in staat zijn om een nieuwe aan te schaffen is het gewoon geduld hebben.

Ik ga even bewust niet 'life' kijken. Ben bang dat ik mezelf niet kan bedwingen om dan meteen te bestellen (zeker met een mooi verkochte inruil deal van de verkoper), en dat kan ook ik momenteel even niet trekken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
13 dec 2015 11:58 #564 door Cas
Met zijn strakke lijnen, afwerking tot in de kleinste details en voorzien van de laatste technologische ontwikkelingen is deze Africa Twin weer helemaal bij de tijd.
Zit je in het drukke verkeer dan lekker op de automaat, dan kun je je alle aandacht richten op het verkeer i.p.v. het schakelen.
Hoewel ik zelf denk dat als die automaat er dan toch op zit je die ook bijna altijd zult gebruiken.
Als ik op het papieren kenteken van mijn Varadero kijk staat daar "massa ledig voertuig 246 kg" als ik op mijn kentekenCard kijk staat daar "massa rijklaar 253 kg". Beiden kloppen volgens mij niet maar het gewicht van de Varadero zal niet veel afwijken van het gewicht van de Africa Twin.
Wat ik mij afvraag is welke van de 2 het meeste comfort zal bieden bij grote afstanden op het verharde, ik zou zelf denken de Varadero.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
13 dec 2015 13:44 - 13 dec 2015 15:32 #565 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mijn Varadero weegt trouwens 285kg rijklaar. DCT AT 242 kg rijklaar, volstrekt andere gewichtsverdeling ook.
Heb er net op, en aan gezeten. Puike afwerking, slank en errug moooooi! Beetje zoals m'n vriendin eigenlijk.. 8)
..en hij past, als er stuur verhogers opgezet worden perfect. (1.96m)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Bijlagen:
Discussie gesloten.
13 dec 2015 14:59 #566 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Cas op mijn papieren kenteken staat bij ledig gewicht ook 253 kg maar jij hebt geen abs dus het lijkt erop dat je papieren kenteken wel klopt maar je nieuwe kaart niet. Volgens mij is rijklaar gewicht met volle tank 275 kg voor de abs versie.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
13 dec 2015 15:38 #567 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Volgens mijn kentekenbewijs is het rijlaar gewicht van de Varadero ABS 2007  264 kg. Het rijklaar gewicht van de Afrika Twin ABS is volgens de folder 232 kg.

Ben net ook in Eibergen geweest en heb er aan en op gezeten  :D :D :D :D :D  :) :) :) :) :)  ;D ;D ;D ;D ;D  en ik overdrijf niet.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser
Discussie gesloten.
13 dec 2015 16:26 - 13 dec 2015 17:06 #568 door Cas
Goed, ook hier allemaal verschillende gewichten en de enige manier om het zeker te weten is de weegbrug bij de RDW.
Maar de Dero zal enkele 10 tallen kg zwaarder zijn dan de AT. Waarschijnlijk een goede motor voor lange avontuurlijke tochten waarbij je ook onverharde stukken tegenkomt. Maar om deze nieuwe Africa Twin te kopen om er moedwillig mee door de blubber te baggeren daarvoor lijkt hij mij veel te mooi :))

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:25 #569 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Weegbrug bij de RDW zegt 283 kg, dat heb ik voor het gemak afgerond naar 285. Die twee kg heb ik wel in de topkoffer. ;)
Mijn Vara is een Engelse brommer die ik zelf heb ingevoerd. 8) (2005 abs)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:32 #570 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dus volgetankt? En zonder topkoffer? Zelfs een lege topkoffer zal wel 2kg wegen.

Voor degenen die al op de nieuwe AT gezeten hebben en een oude AT hebben: hoe zit het met de zithoogte t.o.v. de oude?
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:33 #571 door Cas

Weegbrug bij de RDW zegt 283 kg, dat heb ik voor het gemak afgerond naar 285. Die twee kg heb ik wel in de topkoffer. ;)
Mijn Vara is een Engelse brommer die ik zelf heb ingevoerd. 8) (2005 abs)

Met of zonder koffers, originele uitlaten en valbeugels?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:36 #572 door sneekie
Beantwoord door sneekie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb een RD07 met Touratech vering thuis staan en de zithoogte van de nieuwe Africa Twin met buddy op de hoogste stand was voor mijn gevoel gelijk.
Buddy van de nieuwe is mooi smal aan de voorkant dus je zet de beentjes makkelijk aan de grond.
En met mijn 1.81 meter is dat best prettig  :)
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:41 #573 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dus jou RD07 is hoger dan de standaard?
En wil je nu zeggen dat je klein bent? Ik ben 1,68m ;)

Ik zal één van de dagen wel eens gaan kijken en erop plaatsnemen.
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:46 #574 door sneekie
Beantwoord door sneekie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Met de Touratech shock zakt hij iets minder in als je er op gaat zitten.
Mijn Showa ging dan een stuk verder inzakken.
Het is nu weer verings technisch een nieuwe  :)
Nee niet ect klein maar als je mensen zoals Menno hebt ontmoet voelt dat wel zo :o
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:49 #575 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Met of zonder koffers, originele uitlaten en valbeugels?


Met kofferset en valbeugels. Originele uitlaten, nu lichtere Leo Vince. :)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
13 dec 2015 17:52 #576 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Met de Touratech shock zakt hij iets minder in als je er op gaat zitten.
Mijn Showa ging dan een stuk verder inzakken.
Het is nu weer verings technisch een nieuwe  :)
Nee niet ect klein maar als je mensen zoals Menno hebt ontmoet voelt dat wel zo :o


OK, thanks.

Ja, dat is mijn wens voor het nieuwe jaar: dat ik nog een groeischeut krijg, en dan liefst in de hoogte uiteraard. Maar op mijn 48 over enkele maanden zal het alleen bij een wens blijven ;)
Discussie gesloten.
13 dec 2015 21:08 #577 door Timy

Voor degenen die al op de nieuwe AT gezeten hebben en een oude AT hebben: hoe zit het met de zithoogte t.o.v. de oude?


Heb n RD07 met standaard veren. Ik weet niet op welke hoogte de CRF stond maar ik kon gemakkelijk met mijn pootjes bij de grond. Ziet er hoger uit dat hij feitelijk is.  Ik ben ca 1.75.
Zou die wens voor n groeischeut niet doen zonde.. kan je voor de nieuw Twin gebruiken.  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
13 dec 2015 21:57 #578 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
vandaag de nieuwe AT in Eibergen in rood en wit mogen aanschouwen en het beschaafde uitlaat geluid mogen aanhoren. Mooie fiets om te zien en het zadel is in twee standen te zetten en ook kleinere lui kunnen er op rijden. naast foto's die we maakten kregen we ook een AT folder en een speciale AT kalender mee in een CD doosje mooie geste van Honda. als hij zo rijd als dat hij eruit ziet dan word het zeker een cultfiets.
Discussie gesloten.
14 dec 2015 00:51 #579 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Een nieuwe AT kost nog geen 14.000 hoor, als je meer dan 16 nodig hebt (automaat) ben je oud en heb je geld zat (hypotheek afbetaald)  :))


een nieuwe twin kost je gewoon 16.000 euri voordat hij  op je oprit klaar staat

14.000 + afleveringskosten + verzekering + wegen belasting en een beetje optie

je zelf rijk rekenen is niet moeilijk.. bel maar eens rond

Discussie gesloten.
14 dec 2015 07:28 #580 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hij kost 12.190 euro. Dan zal hij voor 12.190 euro op mijn oprit staan. Of voor minder.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden