Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

03 dec 2015 14:30 #481 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En nog meer:








Bron

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
03 dec 2015 14:33 #482 door voorstad

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
03 dec 2015 15:15 #483 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Sprak een jongen van motoport die proefgereden had.
DCT vergeet je op een gegeven moment, 1000 cc is wat weinig en verrassend goede stuur eigenschappen was zijn resumé.
Hij verwachte hem eind volgende week in de showroom.
Discussie gesloten.
03 dec 2015 15:20 #484 door luwe
[color=rgb(20, 24, 35)]Vrijdag 11 december van 16.00 tot 21.00 uur de Honda Africa Twin als eerste bij ons in de showroom [/color][color=rgb(20, 24, 35)]De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg  8) 8) 8) 8)
[/color]
motor oost
Discussie gesloten.
03 dec 2015 15:29 #485 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

]De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg  8) 8) 8) 8) [/size][/font][/color]
motor oost


Luwe, die kriebels had ik als topistarter al op 4 november 2014 . Alleen al daarom verdien ik een van die Africa Twin kalenders! :angel:  ;D  :P

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
03 dec 2015 15:56 #486 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Vrijdag 11 december van 16.00 tot 21.00 uur de Honda Africa Twin als eerste bij ons in de showroom De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg  8) 8) 8) 8)
motor oost


Amsterdam oost?
Discussie gesloten.
03 dec 2015 16:11 #487 door PimW
Dat is in Rijssen toch? Hmmmm niet zo ver van huis ;D
Discussie gesloten.
03 dec 2015 16:41 - 03 dec 2015 17:03 #488 door Cas

En verder....

Zie http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=184379.msg3426957#msg3426957


Mooie plaatjes en bij mij weer een brandende vraag:
Bij de Varadero liggen de big end lagers op de krukas op gelijke hoogte (naast elkaar). Vond ik al vreemd want als deze tegenover elkaar staan (de ene zuiger bovenin en de andere zuiger onderin) krijg je toch een mooiere motorloop of zie ik dat verkeerd? Ik heb altijd gedacht dat het iets te maken had met de hoek van de cilinders t.o.v. elkaar.
Bij deze twin liggen de cilinders in lijn en nu kiezen ze weer voor een andere hoek van de big end lagers.
Wie kan mij uitleggen hoe en waarom?

Misschien een beetje onbalans creëren voor het ultieme twingevoel?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
03 dec 2015 16:47 #489 door luwe
zal kijken of ik kalenders kan bemachtigen  ;)
das in Rijssen pim 
Discussie gesloten.
03 dec 2015 20:20 - 03 dec 2015 20:23 #490 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Wie kan mij uitleggen hoe en waarom?

Misschien een beetje onbalans creëren voor het ultieme twingevoel?


Zie hier de vraag en zijn antwoord.
Niet helemaal, onbalans is niet het juiste woord, dan hadden ze die balansas er niet in hoeven bouwen, ze hebben de kruktappen 90 graden ten opzichte van elkaar gezet en creëren zo op onregelmatige tijden een arbeidsslag, dit geeft een "V-motor-gevoel".
Door de kruktappen ten opzichte van elkaar te verdraaien, en ook nog de mogelijkheid hebben om de arbeidslagen van de cilinders te kunnen bepalen (vlak na elkaar of juist niet), kan een fabrikant in principe elk "gevoel" en geluid uit een lijnmotor halen die hij wil.
Hij voelt dan aan en klinkt als een V-twin met een bepaalde blokhoek.
Een viercilinder kun je nog meer variëren, die kun je in principe laten klinken en lopen als een 1 cilinder, of als stermotor, als twin, V-twin, V4 en alles er tussenin..

Dat "Honda koppel controle systeem" is, net als die onzinnige automaat, weer een mooi stukje onzin waar niemand op zit te wachten, een perfecte oplossing voor een niet bestaand probleem.
Al het geld wat is die onzinnige techniek is gestopt hadden ze wat mij betreft liever in betere vering of lichtere materialen mogen stoppen. 
Hoezo kunnen motorrijders nu ineens niet meer zelf in de hand houden hoeveel gas ze moeten geven als ze optrekken. 
Als je als een dolle gas geeft op een ondergrond die dat niet toelaat, dan moet je wielspin hebben, daar leer je motorrijden van.

Het idiote is dat motorfabrikanten dit soort motoren maken met telkens meer vermogen, omdat ze denken dat de klant dat wil.
Vaak wil die klant dat ook, maar alleen aangezet door die mallotige motorboekjes (en programma's), die in vergelijkingstests motoren met meer vermogen daar pluspunten voor geven.
Dit terwijl een BMW GS of een KTM met 100+ pk's juist zwaar bekritiseerd zouden moeten worden omdat er in het terrein door het te grote vermogen en koppel (en gewicht) praktisch niet mee te rijden is door de gewone sterveling.  En daardoor die ondingen vol met begrenzende zooi zitten omdat anders iedereen er mee verongelukt zodra ze de verharde weg verlaten.

Jammer dat Honda hier toch een beetje in is meegegaan, ondanks dat ze wel de ballen hebben gehad om "slechts" een 1000cc met "slechts" 95 pk op de markt te brengen.
Ik had liever een 1000cc gehad met 75 pk, en het volle koppel al heel laag in de toeren, en daarbij mooi rustig draaiend bij wat hogere snelheden, die DUS daarmee ook zuinig en betrouwbaar is en automatisch lang meegaat.
De nieuwe CRF is een hoogtoerig ding (ik hoorde ergens max 10000 toeren ?), dat is jammer, want dat verschil had hem juist weer opnieuw iconisch kunnen maken.  De oude AT loopt lekker rustig en vind hoge toeren merkbaar niet fijn, daarmee rijdt hij ook zo heerlijk ontspannen en ga je niet snel te hard, dat fijne karakter maakt hem zo geweldig.
Dat zou bij deze nieuwe wel eens anders kunnen zijn.


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
03 dec 2015 20:57 - 03 dec 2015 21:06 #491 door luwe
vroeger ging men ook met paart en wagen op vakantie het is nu 2015
je moet met de tijd mee gaan anders hoor je de niet meer bij  ;) 

Discussie gesloten.
03 dec 2015 21:09 #492 door PimW
Ik zet het in de agenda misschien heb ik spontaan zin en tijd :)
Discussie gesloten.
03 dec 2015 21:11 #493 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En anno 2015 schrijven ze paard met een "d" ;D

Maar OK, het gaat hier nu over motoren.

En ik wil er liever niet bij horen.
Ik wil hem het liefst zo basic-en licht mogelijk.
We hebben nu al zoveel info gehoord en gelezen dat we er toch al wel een beeld van kunnen vormen, maar een uitgebreide test zal het duidelijk moeten maken of hij het gaat worden of niet.
Discussie gesloten.
03 dec 2015 21:29 #494 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ja hoor, ik begrijp je.

En na je laatste bericht 3 keer gelezen te hebben begrijp ik het ook in grote lijnen.
Vroeger kon je een tekst gewoon in 1 keer lezen. Nu gaat dat bij de meesten niet meer.

Maar weer terug on-topic.
Discussie gesloten.
03 dec 2015 22:18 #495 door Cas

Zie hier de vraag en zijn antwoord.
Niet helemaal, onbalans is niet het juiste woord, dan hadden ze die balansas er niet in hoeven bouwen, ze hebben de kruktappen 90 graden ten opzichte van elkaar gezet en creëren zo op onregelmatige tijden een arbeidsslag, dit geeft een "V-motor-gevoel".
Door de kruktappen ten opzichte van elkaar te verdraaien, en ook nog de mogelijkheid hebben om de arbeidslagen van de cilinders te kunnen bepalen (vlak na elkaar of juist niet), kan een fabrikant in principe elk "gevoel" en geluid uit een lijnmotor halen die hij wil.
Hij voelt dan aan en klinkt als een V-twin met een bepaalde blokhoek.
Een viercilinder kun je nog meer variëren, die kun je in principe laten klinken en lopen als een 1 cilinder, of als stermotor, als twin, V-twin, V4 en alles er tussenin..


Ok, bedankt. Het is dus gedaan om de karakteristieke eigenschappen van het V-twin blok te behouden, dat is ook zo'n beetje wat ik bedoelde.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
03 dec 2015 22:51 #496 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

vroeger ging men ook met paart en wagen op vakantie het is nu 2015
je moet met de tijd mee gaan anders hoor je de niet meer bij  ;)


Ik hoef er ook helemaal niet bij horen, waar is dat voor nodig ?  Ik kies het liefst mijn eigen weg.
En met een paard en wagen op vakantie gaan zou best leuk kunnen zijn, al heeft het zo op het eerste gezicht niet mijn voorkeur.  ???

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
03 dec 2015 22:54 #497 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Maar even wat anders; Wat zou die enorme uitlaat van de nieuwe CRF wegen, door die aan te pakken kun je hem waarschijnlijk op een simpele manier een stuk lichter maken, en waarschijnlijk ook wel wat zuiniger en krachtiger ! (en mooier:))

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
03 dec 2015 22:54 #498 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
@Geert: keurig verhaal over de verzette kruktappen ?

En verder: Wat Luwe zegt, later is al lang begonnen Geert  ;). Stap eens een x uit je comfortzone  :) Misschien moet je eerst eens een proefritje maken met een DCT uitvoering met alle toeters en bellen er op voordat je er een oordeel over hebt ouwe dinosaurus  ;D

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
03 dec 2015 23:07 #499 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb 30 jaar motorrij-ervaring over de hele wereld, bezit o.a. ook een motor met ABS en 200 pk, sleutel altijd zelf, heb op heel veel verschillende motoren en dikke scooters en op een nieuwe Honda automaat gereden. (gehuurd in Engeland)
Bovendien woon niet onder een steen en ben ik nog geen fossiel (geloof ik  ;D)
Ik heb er gewoon een mening (oordeel) over, ik hou van pure motoren, zonder "ingebouwde betuttelingen".
Waarmee je gewoon op je bek gaat als je te hard remt, te hard door een bocht gaat of te hard optrekt.
Ik ben verscheidene keren op motoren op mijn bek gegaan en ik ben die motoren er dankbaar voor, het heeft mij een goede motorrijder gemaakt vind ik zelf.  8)


1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
03 dec 2015 23:24 #500 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Op zaterdag 12 december is de HONDA CRF1000L Africa Twin te zien bij:
Arie Molenaar Motors
Einsteinweg 4
IJsselstein
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden