Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

09 dec 2015 10:14 #521 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hmmmm, lekker.

(Het zijn wel 2 dezelfde foto's.)
Discussie gesloten.
09 dec 2015 13:24 #522 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ja, en ik zie de juiste kleur er ook nog niet bij staan  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
09 dec 2015 22:08 #523 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
[youtube]blE6JxCemLg[/youtube]

Eindelijk een review die wij als "oosterlingen" kunnen verstaan :-). Gespreksstof voor morgenavond?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
10 dec 2015 12:08 - 10 dec 2015 13:44 #524 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En de eerste nederlandstalige review. We kruipen van zuid-afrikaanse naar italiaanse en franstalige en nu vlaamse reviews. Motome heeft ook een review aangekondigd.

http://www.motornieuws.be/nl/nieuws/primeurtest-honda-africa-twin-de-legende-is-terug-3540

"Niet goed wetend wat ik moet verwachten, duik ik het off road gedeelte in. Met de automatische modus ingeschakeld. Dit is indrukwekkend; het is alsof de DCT bak aanvoelt welke versnelling ik wil kiezen. We gaan over routes bezaaid met keien, stoffige pistes en venijnige hellingen. Het resultaat is verbluffend. De DCT bak schakelt alsof hij met je geest verbonden is. "

En nu ook in de Motoplus:

http://www.motoplus.nl/magazine/uitgaven/artikel/eerste-test-honda-crf1000f-africa-twin/

"De eerste tegenvaller komt in Zuid-Afrika – waar we de kans kregen om twee dagen met de nieuwe Africa Twin op pad te gaan – dan ook al na een paar kilometer. Op het eerste beste gravelpad blijkt die tractiecontrole zo subliem te werken, dat je in stand 1 het gas in elke bocht helemaal open kunt zetten, waarna je met een perfecte powerslide driftend de bocht uitkomt. Dertig jaar op geoefend en dan blijkt zo’n stukje elektronica het veel beter te kunnen. En bedankt Honda…"

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
10 dec 2015 16:17 #525 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Zit er eigenlijk progressieve vering op?

Prangende vraag ook: Wordt dit een clubmotor? >:D

Moet hier over gestemd worden op een leden vergadering of glijdt deze fiets geruisloos de club binnen?

Waardoor is er zo'n prijsverschil met België? De fiscus?
Discussie gesloten.
10 dec 2015 16:29 #526 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Prangende vraag ook: Wordt dit een clubmotor? >:D

De fabrikant zet er "Africa Twin" op en dat is volgens de statuten een clubmotor  ::)

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
10 dec 2015 16:45 #527 door Cas

Waardoor is er zo'n prijsverschil met België? De fiscus?


Inderdaad de Fiscus www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...p_auto_en_motor/bpm/

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
10 dec 2015 21:17 #528 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Net een stuk in de Moto73 gelezen, nog vóórdat ze er ook maar één meter op gereden hebben wordt eerst de oude Africa Twin tot de ventieldopjes toe afgezeikt ; "een opgevoerde transalp"... >:( :( :(
Daarna wordt de nieuwe Africa Twin nu al neergezet als een slappert die in de praktijk net als alle andere allroads alleen maar asfalt zal zien !!
Stelletje zeikstralen, die lui kunnen zo vreselijk goed rijden dat 95 pk in het terrein veels te weinig voor hen is !
Gelukkig ben ik al jaren geen lid meer van dat #@&**-boekje...
Ze moeten het figuur die dat zelfbedachte lulverhaaltje heeft geschreven meteen overplaatsen naar de "Viva" of de "Vriendin" !  ;D
Dat zal hem leren !

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
10 dec 2015 22:23 #529 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Daarna wordt de nieuwe Africa Twin nu al neergezet als een slappert die in de praktijk net als alle andere allroads alleen maar asfalt zal zien !!

In Drenthe kan je nog een flink stuk rijden zonder asfalt. Klinkers, kinderkopjes, modder.
Discussie gesloten.
11 dec 2015 09:15 #530 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ach ja, zo zullen er nog wel meer verslagen volgen die niet zo lovend zijn. Mag de pret voor mij niet drukken, uiteindelijk beslis ik toch zelf, beter gezegd, ik heb al besloten. Die nieuwe AT komt er, linksom of rechtsom..
Eerst ga ik er zondag in Eibergen eens even rustig op zitten en kijken oftie past. :)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
11 dec 2015 17:20 #531 door PimW
Er is wat tussen gekomen, ik ga niet naar de Twin kijken vanavond.

Luwe ff hier laten weten of t wat is :)
Discussie gesloten.
11 dec 2015 20:11 - 11 dec 2015 20:19 #532 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
@ Arjen: Ja maaaar het is geen twin maar een 2 cil. lijn en geen XRV, XLV, NX of een XL(600/650)V.
(VFR zet ik er expres niet bij want het besluit om die toe te laten tot de club was een armoede besluit welk nu teruggedraaid kan worden)

Een beetje gechargeerde manier wellicht om te zeggen dat er dit weekend vanwege de geboorte van een nieuwe club motor er een nieuw hoofdstuk toegevoegd moet worden aan het forum onder het kopje techniek.

De TCN heeft weer toekomst en dat doet mij deugd.
Zou het lang duren voor er een nieuwe Transalp komt? Met pak hem beet 750cc of zoiets... 8)
Discussie gesloten.
11 dec 2015 21:07 #533 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
@africaanse Twins: de CRF1000L is wel degelijk een twin. De cilinders staan echter naast elkaar, dus is het geen V-twin....

Wat mij betreft inderdaad een nieuw hoofdstuk voor de Transalpclub, en wat voor een!


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
11 dec 2015 21:41 #534 door sneekie
Beantwoord door sneekie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
In het echt is hij ook erg mooi,
Even gestart en het geluid is ook super.
Inpakken en onder de kerstboom :D
Bijlagen:
Discussie gesloten.
11 dec 2015 21:44 #535 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
hallo.....
Ben erg benieuwd.......ga hem dinsdag avond live bekijken.
Een collega heeft me nog op de uitnodigingslijst van een africa twin vip avond kunnen wurmen.
Proefritten blijken zegt men, helaas niet mogelijk.
Als er nieuws is laat ik het horen.

groet,

Herman
Discussie gesloten.
11 dec 2015 21:50 #536 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Waar staat die L eigenlijk voor? in CRF1000L
Discussie gesloten.
11 dec 2015 22:40 #537 door luwe
afkorting van luwe  ;)
Discussie gesloten.
11 dec 2015 22:50 - 11 dec 2015 23:20 #538 door luwe
zijn op dit moment maar twee twins in Nederland werd mij verteld bij motor oost
het was alleen kijken  en het geluid was goed  :)
voor de proef rit word wel januari 
ik vin hem zitten en balans voelt  zeer licht aan
maar hij is voor mij te hoog tenen aan de grond maar komt goed  ;)
kreeg wel een beetje kriebels van de rode  8)
Discussie gesloten.
11 dec 2015 22:54 #539 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Waar staat die L eigenlijk voor? in CRF1000L

www.autoevolution.com/news/motorcycle-na...explained-81377.html
Ik houd het op Land.

Honda alfabet:
A = ABS
CB = city bike / cross beam
R=  race?
RR = racing replica
V = v-twin
X  =cross  / extra
Discussie gesloten.
11 dec 2015 22:58 #540 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die L staat voor lijnmotor, was het een V twin geweest had er een V gestaan

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden