Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

14 dec 2015 09:44 #581 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Dropken , watertandend gespot in Eibergen.
Rood wit lijkt hem wel wat na al dat blauw wit



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
14 dec 2015 11:17 - 14 dec 2015 11:22 #582 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik ben soms nog wel een beetje va de lijstjes en heb e.e.a. op een rijtje gezet.
Ben daarbij niet uitgegaan van originele accessoires, zoals bijv. originele koffers. Die leken me nl. niks (vooral rechts veel te klein).

Veel rekenplezier gewenst  ;)





En voor de liefhebbers, deze stond ook in Eibergen.


Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser
Discussie gesloten.
14 dec 2015 11:20 #583 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nou koopje, laten we er 600 bestellen voor de hele club, krijgen we misschien korting

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
14 dec 2015 18:55 #584 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

een nieuwe twin kost je gewoon 16.000 euri voordat hij  op je oprit klaar staat

14.000 + afleveringskosten + verzekering + wegen belasting en een beetje optie


Niet zo pessimistisch Waffie, € 14.288 kost'ie dus inclusief alles, geen cent meer.    Als je de verzekering en wegenbelasting er ook bij gaat optellen dan kun je de boodschappen en de alimentatie er ook wel bij doen  ;D  (maar nog altijd een hoop geld voor de meeste Jan de timmerman...)

Ik heb eens een nieuwe brommer in krat gekocht, zelf voorwiel en stuur monteren, en nog wat kleine dingen, nog leuk ook, kun je die € 359,- in je zak houden !  ::)  Maar ze zullen dan wel moeilijk gaan doen over garantie en zo  C:-)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
15 dec 2015 19:54 #585 door voorstad

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 dec 2015 13:37 #586 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Gisteren avond beide (tricolor en de rode) gezien in Waalwijk bij POLS Motoren :D
Hele mooie motorfiets, minpuntje voor mij persoonlijk de fors uitgevallen uitlaat.
De fiets (rode) voelt minder zwaar aan als mijn eigen transalp, de tank was
waarschijnlijk niet erg vol. Maar de motor rolde en voelde erg licht aan
persoonlijk was ik daar door positief verrast. We hebben de motor kort horen
lopen bij het binnen rijden, voor mezelf klonk dit prima, mijn voorkeur
is vooral beschaafd en niet lawaaiig  8) ;D
Er is ook een folder uitgereikt en de eerst primeur test in de motoplus.

Ook nog even geïnformeerd of er een kleinere variant komt a la Transalp !
Het voorzichtige antwoord was ja......er komt iets, het zou niet direct een transalp zijn
echter iets in die buurt....... :)

Ik kijk het nog even af, het spaarpootje loopt door, en Ja als opvolger voor mijn Transalp
zie ik deze nieuwe Africa Twin wel staan.....ondanks de uitlaat.....
Er op rijden mocht gisteren avond niet, maar die gelegenheid zie ik graag ergens tegemoet  :D

Waarvoor kun je sparen.....
De NON-ABS versie: € 13.890,-
De ABS versie: € 14.890,- (inclusief handkappen, carterbescherming, led-knipperlichten en traction control)
De ABS-DCT versie € 16.190,- (zelfde extra’s als de ABS versie).

Groet,

Herman
Bijlagen:
Discussie gesloten.
16 dec 2015 20:17 #588 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
De standaardversie zou geen ledpinkers (richtingaanwijzers) hebben lees ik. Niet dat dat een ramp is maar wat daar de reden voor is begrijp ik niet.
Ik ben toch ook benieuwd of er volgend jaar veranderingen/verbeteringen aan gaan gebeuren. Zoals het dashboard misschien? Ik probeer nog minstens een jaar te wachten zodat ik alle bevindingen heb gehoord.
Discussie gesloten.
16 dec 2015 21:52 #589 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Is er wat mis met het dashboard dan?

Van de knipperlichten las ik ook ja, jammer hoor  :-\ zoveel meer zouden Led's toch niet kosten lijkt me  ::)
Wat me ook opviel is dat iig de Led's uitgevoerd zijn als runninglights. Laten we hopen dat dat softwarematig aan of uit te zetten is  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
16 dec 2015 21:57 #590 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik denk dat dat vooral in de US zo is.

Het dashboard is negatief. Dat wil zeggen dat de tekst oplicht en de achtergrond zwart is.
Ik had daar mijn bedenkingen bij omdat ik daarmee niet zo'n goeie ervaringen heb, namelijk niet altijd zo'n goede zichtbaarheid. Maar met deze AT kan het anders zijn hoop ik.
Al heb ik ook al in verschillende testen gelezen dat dit een minpunt is.
Nog even afwachten dus.
Discussie gesloten.
16 dec 2015 22:06 #591 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die 2 exemplaren die hier in NL de dealers af gaan hadden beide runninglights! Dacht zelfs dat dat hier verboden is, toch?  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
16 dec 2015 22:24 #592 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Die 2 exemplaren die hier in NL de dealers af gaan hadden beide runninglights! Dacht zelfs dat dat hier verboden is, toch?  :-\


Laat die kermis-artikelen alsjeblieft verboden blijven in Nederland, die miezerige led-dingetje zie je nauwelijks overdag.
Wel cool, niet veilig...

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
16 dec 2015 22:27 #593 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik hoop ook dat die onzin wegblijft hier. Er is al genoeg onzin. En cool vind ik het ook niet. We zijn geen kinderen he.
Discussie gesloten.
16 dec 2015 23:14 #594 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik vind die running lights echt wel vet!  8)

En onzin vind ik ook leuk, lang leve de onzin!

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
17 dec 2015 01:36 #595 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
[youtube]BTnrHYY4aO4[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
17 dec 2015 08:46 #596 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ik vraag me af of de niet abs uitvoering hier uberhaupt wel aangeboden gaat worden ?

Discussie gesloten.
17 dec 2015 09:04 #597 door Joxer
Beantwoord door Joxer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik heb gisteren in Wormerveer de nieuwe AT mogen aanschouwen (en ook ff mogen horen en erop gezeten).
Eerste indrukken:
- Ze oogt groot als je er omheen loopt, maar als je erop zit lijkt ze kleiner en lichter als mijn TA.
- De - zeer forse - uitlaat maakt de achterkant lomp, terwijl ze een heel kittig kontje heeft.
- De zitpostitie, mede door het smalle zadel en het brede stuur, lijkt voor mij erg prettig.
- De paralleltwin klinkt heerlijk (als een V-Twin!).
- Het verhaal van de DCT klinkt mooi - en de verkoper was erg enthousiast geworden naar de proefdag in Lelystad - maar of dit het geld waard is?

De belangrijke vraag: vind ik haar mooi genoeg om daar nu 16.000 voor uit te geven?
Nee: want ik vind de GS 800 Adventure mooier.
Maar is mooi voor mij geen argument, want daar zie je weinig van als je er op zit.

Uiteindelijk is maar 1 ding echt belangrijk: hoe rijdt ze?
En dat mag ik in het nieuwe jaar gaan proberen.
Iemand die haar nu al heeft gekocht, zonder er ook maar een meter op te hebben gereden, daar snap ik helemaal niets van.

Over de geen ABS-uitvoering: Ja, die is ook gewoon in Nederland verkrijgbaar.
Maar voor 1000 extra zou ik voor de mét ABS-gaan, want deze is toch uitschakelbaar als je er in het terrein geen gebruik van wilt maken.

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)
Discussie gesloten.
17 dec 2015 09:24 #598 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

ik vraag me af of de niet abs uitvoering hier uberhaupt wel aangeboden gaat worden ?


Hoi Ad,
Pols motoren zegt er al enkele verkocht te hebben.
Verder vertelde deze dat de niet abs versie in 2016 op de markt zal zijn.....2017 is nog de vraag.

groet Herman
Discussie gesloten.
17 dec 2015 17:33 - 17 dec 2015 17:35 #599 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ik vroeg me dit af omdat op 1 jan 2016 alle motoren  boven de 125 cc abs dienen te  hebben

zie ook  verordening COM (2010) 542,


erg vreemd dus

:-[
Discussie gesloten.
17 dec 2015 17:44 #600 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik dacht vanaf 2017 alle motoren verplicht ABS.
Dus in 2016 nog flink wat AT's produceren zonder ABS 8)
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden