Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

10 nov 2015 17:34 #401 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik had dat kereltje wel eens willen zien opstappen en wegrijden.
Gegarandeerd dat hij op zijn snufferd gaat, hij kan amper over het zadel kijken.

mss toch niet gemaakt voor de Japanners ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
10 nov 2015 18:55 #402 door Yank
Raar kereltje!!!! beter voor achterop en voor in de tent.  ;) ;)
Discussie gesloten.
11 nov 2015 12:20 #403 door Cas

Ik had dat kereltje wel eens willen zien opstappen en wegrijden.
Gegarandeerd dat hij op zijn snufferd gaat, hij kan amper over het zadel kijken.

mss toch niet gemaakt voor de Japanners ??


De gemiddelde lengte van de Nederlandse man is 1.80 mtr. en dat is volgens mij al een kritische lengte voor dit soort hoge motorfietsen.
De gemiddelde lengte van de Japanse man is 1.66 mtr. en die kunnen dus nooit op dit soort motorfietsen rijden. Die worden volgens mij dus alleen voor de export gemaakt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
11 nov 2015 13:05 #404 door PimW
Gewoon aanpassen aan de motor :)

Gaston Rahier kon ook best aardig wegkomen op tamelijk hoge fietsen en afgelopen vakantie achter een mini Turk gereden op een beer van een KTM, deed ie best goed ja ;D
Discussie gesloten.
11 nov 2015 14:01 #405 door alain
Beantwoord door alain in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Kereltje ? Kereltje ? Man ? Gaston Rahier? 

Dat is toch een vrouw in dat filmpje?





XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)
Discussie gesloten.
11 nov 2015 15:17 #406 door PimW
Volgens mij ook, idee blijft hetzelfde.
Discussie gesloten.
11 nov 2015 18:16 - 11 nov 2015 18:30 #407 door Cas

Gewoon aanpassen aan de motor :)

Gaston Rahier kon ook best aardig wegkomen op tamelijk hoge fietsen


De Belg Gaston Rahier heeft 2x Paris-Dakar gewonnen. Hij ging met zijn linkervoet op de linkervoetsteun staan, begon te rijden en zwiepte dan zijn rechterbeen over het zadel heen, sommigen beweren zelfs dat hij een trapje gebruikte.
Met een allroad motor rijd je natuurlijk ook door het dagelijkse verkeer en dan lijkt deze manier van opstappen, als het rode licht op groen springt of als het kruispunt vrij is, mij niet de meest ideale ;D

Als je een motorfiets koopt waarmee je op de openbare weg gaat rijden en je kunt met gestrekte voetjes nog net met de punten van je laarzen het wegdek raken, dan heb je de verkeerde motorfiets gekocht, levensgevaarlijk!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
11 nov 2015 18:39 #408 door PimW
Beetje oefenen dan kan iedereen dat ;D
Discussie gesloten.
11 nov 2015 18:49 #409 door Cas
Jaja, maar motorrijders met offroad ervaring hebben (naar mijn mening) een veel betere motorbeheersing dan motorrijders die alleen op het verharde rijden.
Ik rijd momenteel ook altijd over de gladde binnenweggetjes en als mijn achterwiel iets uitbreekt in een bocht heb ik gegarandeerd een ander gevoel dan wanneer dat bij jou gebeurd.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
11 nov 2015 19:46 #410 door Peter M
Discussie gesloten.
11 nov 2015 19:46 #411 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Dat is toch een vrouw in dat filmpje?


Goh, begin toch echt op leeftijd te komen als je dat verschil niet ziet
Maar moet eerlijk zeggen, niet zo op die details gelet. 8)

Blijft een klein opdondertje

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
11 nov 2015 22:45 #412 door kees

De Belg Gaston Rahier (..) ging met zijn linkervoet op de linkervoetsteun staan, begon te rijden en zwiepte dan zijn rechterbeen over het zadel heen


Meoni deed dat ook. In zand kom je dan makkelijker weg omdat de motor gaat rijden voordat hij volledig belast is door het rijdergewicht. PimW stap soms zo af, weet ik toevallie  ::)

Als je een motorfiets koopt waarmee je op de openbare weg gaat rijden en je kunt met gestrekte voetjes nog net met de punten van je laarzen het wegdek raken, dan heb je de verkeerde motorfiets gekocht, levensgevaarlijk!


Welnee. Een toenmalig meissie was 1.64 op mijn Twin. Met bergstappers aan kon ze nèt met de puntjes van d'r teentjes bij de grond. Nee wat deed die, d'r kontje van het zadel af met 1 volle voet op de grond en de ander hing er half overheen. Ging het licht op groen, gas erop en onderweg hees ze zichzelf er weer op. Lekker wijf!

Mijn meisjes..  :)
Discussie gesloten.
11 nov 2015 23:09 #413 door Cas

Meoni deed dat ook. In zand kom je dan makkelijker weg omdat de motor gaat rijden voordat hij volledig belast is door het rijdergewicht. PimW stap soms zo af, weet ik toevallie  ::)


Welnee. Een toenmalig meissie was 1.64 op mijn Twin. Met bergstappers aan kon ze nèt met de puntjes van d'r teentjes bij de grond. Nee wat deed die, d'r kontje van het zadel af met 1 volle voet op de grond en de ander hing er half overheen. Ging het licht op groen, gas erop en onderweg hees ze zichzelf er weer op. Lekker wijf!

Mijn meisjes..  :)


Mooi verhaal hoor Brombeer, maar Pim is een jonge gast en een geoefend rijder.
De opstap en afstapkunsten op het filmpje van Peter zijn leuk om naar te kijken maar je hebt ook hier te maken met jonge mensen en een gecontroleerde situatie op een oefenterrein.
Hoe zou het zijn als deze mensen in het werkelijke verkeer een noodstop moeten maken? Waarschijnlijk linker of rechter pootje gebroken omdat de motor erop ligt.
Ik rijd al heel lang dagelijks door het verkeer en heb nog nooit een motorrijder zo'n circusstunt zien uitvoeren en vraag me ook af wat oom agent hiervan zal zeggen.
Nee, op zo'n manier met een motor door het verkeer rijden is onverantwoord en levensgevaarlijk.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
11 nov 2015 23:22 #414 door PimW
Ik vind t wel makkelijk zo op en af stappen af en toe, in zand helemaal anders gaat ie graven. En op vakantie hoef ik mn been niet zo ver op te zwiepen ;D

Maar ik kan wel zittend met de voeten aan de grond verder hoor.
Discussie gesloten.
11 nov 2015 23:41 #415 door Cas

Ik vind t wel makkelijk zo op en af stappen af en toe


Ik zou het wel eens willen proberen maar als ik met mijn bijna 60 jaar mijn rechterpootje niet breek door de plotselinge snelle beweging dan weet ik toch wel zeker dat ik mijn linkerpootje breek omdat er een Varadero op ligt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Discussie gesloten.
12 nov 2015 01:07 #416 door kees
Cas,


Ce topique gaat over de Africa Twin.

Die weegt wellicht minder op je pootje (Vara wegdoen) 


#kunstjes op je moter  :)
Discussie gesloten.
12 nov 2015 15:03 #417 door Timy

Ik had dat kereltje wel eens willen zien opstappen en wegrijden.
Gegarandeerd dat hij op zijn snufferd gaat, hij kan amper over het zadel kijken.

mss toch niet gemaakt voor de Japanners ??

Volgens mij zegt ze (denk ik) ook "Kolere" bij een poging van opstappen om seconde 0:46  ;D ;)

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
12 nov 2015 17:16 #418 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

...jonge mensen...


Daar reken ik mezelf al niet meer toe  ;) maar op- en afstappen zoals getoond in Peter's filmpje lukt mij ook wel. Tenminste... als er voldoende ruimte is enzo. Het vereist idd enige oefening en durf, maar dan is het eigenlijk kinderlijk eenvoudig  :)

Maar ben het wel met Cas eens dat het zo in het verkeer niet echt gaat werken  :-\. Dat het kán wil niet zeggen dat het verantwoord is en als je zo móet op- en afstappen omdat je niet anders kan vind ik toch ook wel degelijk dat je te klein bent voor de betreffende motor!

Om on-topic te blijven: Mooi ding die nieuwe Twin  8) ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
12 nov 2015 18:27 - 12 nov 2015 18:29 #419 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin


De opstap en afstapkunsten op het filmpje van Peter zijn leuk om naar te kijken maar je hebt ook hier te maken met jonge mensen en een gecontroleerde situatie op een oefenterrein.



Helen zal het geweldig vinden als ze hoort dat je met een leeftijd van 50 nog jong bent :)


Terug naar on topic..... ik hoop dat ik na revalidatie een proefrit kan maken op de nieuwe AT.

Discussie gesloten.
13 nov 2015 12:34 #420 door Gaska
Beantwoord door Gaska in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Poznan, Poland  ;D
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden