Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

03 aug 2015 14:54 #301 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)
Discussie gesloten.
03 aug 2015 15:57 #302 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Een automaat op een motor, aaarg, de naam Africa Twin wordt door het slijk gehaald !
Ik rij nog liever op een GS met 3 snavels.
ook als je in een bocht zit schakelt hij op of terug.


Dit is (volgens Honda) niet waar. Er zit een sensor in die meet of je rechtop bent of niet. Als je schuin (in de bocht hangt) dan wordt er niet automatisch geschakeld.

Als je even wilt inhalen en dat bijv. in z'n 3 wil doen, gaat die automaat toch schakelen


Jup, als je veel gas geeft, zal hij terug schakelen.

Iemand met een automaat is geen motorrijder.

Ik ben vreselijk tegen (maar dat was al duidelijk denk ik...  ;D)


Mwah ;)

Het trekt mij ook totaal niet. Maarja, een Goldwing trekt mij ook niet. Een chopper lijkt mij ook nog steeds niet praktisch. Wel mooi.

Op auto gebied was ik ook altijd tegen een automaat. Tot ik eens naar Amerika ging en in een langzaamrijdende file van 60km lang kwam. Toen zag ik ineens het grote voordeel, ook qua gebruik in ons kleine kikkerlandje in combinatie met mijn baan waar ik veel kilometers voor mag rijden.

Voor de motor hoef ik het voorlopig nog niet denk ik. Ik zou overigens ook niet snel de nieuwe AT kopen, veels te bang dat ik hem sloop als ik een keertje off-road ga...

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
03 aug 2015 16:06 #303 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)


+1 8)


Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570
Discussie gesloten.
03 aug 2015 23:35 #304 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)


Yep!  8)

Im happy!  ;D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
03 aug 2015 23:41 #305 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
+1


 

Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer
Discussie gesloten.
04 aug 2015 14:37 #306 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Vandaag in ANWB motor

www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-africa-tw...2%82%AC-12000-kosten

Met een nieuwprijs van € 12.100 gaat Honda’s nieuwe Afirca Twin € 3.350 minder kosten dan zijn grootste concurrent: de BMW 1200GS. Het gaat hier overigens over een basismodel, zonder ABS en traction control.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
04 aug 2015 14:59 #307 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
zonder ABS?? ik dacht dat ABS verplicht is op nieuwe motoren

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
04 aug 2015 16:18 #308 door SAH
Als je het artikel leest:

Of dat model in Europa leverbaar zal zijn is onwaarschijnlijk, omdat motoren vanaf 125 cc in de EU met ingang van 1 januari 2016 ABS aan boord moeten hebben.

;)
Discussie gesloten.
04 aug 2015 16:31 #309 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
:'(, mensen, lees toch eens eerst voordat je een bericht plaatst. ::)
Discussie gesloten.
04 aug 2015 18:25 #310 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

:'(, mensen, lees toch eens eerst voordat je een bericht plaatst. ::)


ja dus wat heb ik niet goed gelezen dan? volgens mij is het bijna 2016, zou toch gek zijn dat er nog een abs loze at hier te koop wordt aangeboden

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
04 aug 2015 18:34 #311 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nou goed gelezen ???

Dat basismodel is dat de BMW of de Twin.

Tis maar hoe je het wilt lezen.

Maar ik denk dat Arthur gelijk heeft en de Twin niet zonder wordt geleverd.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
04 aug 2015 19:32 #312 door Yank
En dit staat er ook nog bij: Zijn drooggewicht bedraagt 228 kilo, aldus de bekendmaking van Honda.  !!!! bah bah is dat jammer als het waar is?
Discussie gesloten.
04 aug 2015 20:12 #313 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Nou goed gelezen ???

Dat basismodel is dat de BMW of de Twin.

Tis maar hoe je het wilt lezen.

Maar ik denk dat Arthur gelijk heeft en de Twin niet zonder wordt geleverd.


Ahaaaa nu begrijp ik de opmerking van Canis, ja je kan het bericht ook lezen als basis model van de bmw.... ja sorry jongen maar dat boeit me niet, ik las het als basis model van de AT. 

bedankt voor je opmerkzaamheid oldie

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
04 aug 2015 20:32 #314 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ok, let op. Niet gelijk beginnen te schelden nu..maar, zoals ik de komst van de nieuwe AT zie is meer in de trant van een opvolger van de Varadero 8). Beetje afgeslankt zegmaar.. Eindelijk een Varadero waar je ook eens het bos ofzo mee in kunt duiken zonder dat je bij de eerste de beste modderpoel gelijk je voorwiel kwijt bent..
Daarom ben ik heel blij met de komst van de nieuwe AT, het beste van twee werelden, een nieuwe AT en Varadero ineen!
I'll get me coat!  :-X

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
04 aug 2015 23:36 #315 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

....... de nieuwe AT, het beste van twee werelden, een nieuwe AT en Varadero ineen!


Ongeveer dezelfde gedachte had ik ook. Zou heel mooi zijn en ik ben dan ook heel erg nieuwsgierig.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser
Discussie gesloten.
05 aug 2015 01:21 #316 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Met 228 kilo droog gaat tie wel erg op de V Strom lijken.
En juist de de offroad jongens willen een nieuwe fiets om in de bagger
te kunnen spelen.
Ben nou wel erg nieuwsgierig naar de eerste tests.
Discussie gesloten.
05 aug 2015 06:58 #317 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Op ADV rider forum gaat ook een beetje dezelfde discussie..... voor de offroad jongens die echt in de bagger willen spelen en keihard over single tracks willen blazen heeft Honda de CFR 250 en 450 in haar programma. De nieuwe Africa Twin is een motor voor verre reizen eventueel over onverharde wegen. Alle "allroads / dualsports/ adventure bike's" wegen flink over de 200 kg en zijn niet gemaakt voor bagger en enduro, je kan natuurlijk altijd een stukje proberen maar als die motor dan slecht presteert kun je daar toch moeilijk de fabrikant de schuld van geven, je hebt zelf gewoon de verkeerde motor gekocht.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
05 aug 2015 14:08 #318 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Blijft jammer want de combi is mogelijk! Mijn Ransalp is uitgekleed, weegt nat in de buurt van de 200 kilo en daarmee kan ik redelijk meekomen met relaxte rijders op singletracks ed Met bepakking kom ik op de snelweg niet in de problemen qua vermogen. En op de ' Adventure Trails' zoals de onverharde wegen in de Pyreneeën rijdt het zeer goed, ook met bagage.

Waarom kunnen ze niet een moderne lichtere versie maken van het oude ontwerp? Waarom moet dat weer zo zwaar? Op onverharde paden kom je geheid een verraderlijk stuk tegen en dan begint het gewicht te tellen. Sorry dat ik het zeg maar op de Adventure markt faalt bijna ieder merk. De Yamaha 660 Tenere komt in de buurt en zelfs de BMW 800 adventure weegt droog minder dan 200 kilo en dan maakt bmw ook een nog lichtere 700.

Nieuwe AT offroad? Ja, het kan vast... Maar het had beter gekund

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
05 aug 2015 15:00 #319 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
660 tenere komt qua gewicht in de buurt maar is op de snelweg geen leuke motor, geen enkele een cilinder is daar leuk, en binnen 70000km is het hele blok uitgewoond. Ik heb jaren met een Suzuki dr800 en een dominator 650 gereden. tot 110 is het leuk. De adventure trails in de pyreneeen zijn met alle huidige allroads wel aardig te doen denk ik en zeker met de nieuwe AT. Maar ja zou je met een motor van 17 ruggen over die paden durven rijden.... dat rijd een stuk relaxter met een oude alp denk ik.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
05 aug 2015 16:07 #320 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Honda moet met een leuke CRF450L komen..... lange onderhoudsintervallen, reisbaar.... en lekker lichtgewicht!

Maar om die AT nou een V-strom te noemen..... ;-)

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden