Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

14 okt 2015 12:04 #361 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Ik denk dat in dit en (rode)prototype en een (witte)productie versie in dat filmpje.

Als je kijkt naar de rode
Geen carter beschermer
Knipperlichtjes met gloeilampen i.p.v LED
Geen handkappen
Hand geschakeld ( zie duidelijk een koppeling hendel op de foto van Erbodereo)


Het rode model (zonder handkappen en non-led knippers) is volgens mij het goedkoopste model (geen ABS-DCT). Zal wel niet naar Europa komen, maar dat is een aanname.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
14 okt 2015 12:23 #362 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
The Adventure continues: 16-10-2015

[youtube]rSU1q_vbzdk[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
14 okt 2015 14:57 #363 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mooi natuurfilmpje Eelco, en echt hard gaan ze niet.
Bang voor de lak denk ik  >:D


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
14 okt 2015 16:07 #364 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Mooi natuurfilmpje Eelco, en echt hard gaan ze niet.
Bang voor de lak denk ik  >:D

;D Zou ik ook zijn als ik er op mocht rijden! Tegen de tijd dat ik een derdehandsje aanschaf in 2025, zal het wel meevallen.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
14 okt 2015 20:53 #365 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik kan er niet meer tegen...... ik wil hem NU zien en voelen..........

Ik zou ook langzaam rijden om de erectie te beschermen (of de tank tegen deuken)  ;D ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !
Discussie gesloten.
16 okt 2015 10:22 - 16 okt 2015 10:24 #366 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nog even wat meer details, ook goed te zien zijn de 12 volt plug en de "G spot"  :P.  (2.38 in het filmpje)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
16 okt 2015 12:11 #367 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mooie details idd  8). Als ik het betreffende knopje goed begrijp, is het ABS uitschakelaar, maar dan alléén op het achterwiel.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
16 okt 2015 12:58 - 16 okt 2015 13:14 #368 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
http://world.honda.com/news/2015/2151016eng-crf1000l.html

[youtube]VSR0NMpSrQM[/youtube]

[youtube]jE-lgSFLfSw[/youtube]

[youtube]DIW-7T7mX6k[/youtube]

[youtube]SJT6HJ4mpAY[/youtube]

[youtube]9JbpQTtTSNQ[/youtube]

[youtube]xSCgrI94cL8[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 okt 2015 13:33 - 16 okt 2015 13:36 #369 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik hoop stiekem op een CRF750L Transalp  ::)

benzineverbruik:
Honda CRF1000L: DCT: 21.8 km/l ( WMTC ) (Africa Twin) actieradius 409 km (theoretisch)
NC750X: DCT: 28.9km/l ( WMTC mode-Tested in D-Mode) 407km (theoretisch)

Een CRF750L met 18.8 liter CRF1000L tank en een NC750X verbruik: actieradius 543km :-) (theoretisch!)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 okt 2015 16:38 - 16 okt 2015 16:41 #370 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Ik hoop stiekem op een CRF750L Transalp  ::)

benzineverbruik:
Honda CRF1000L: DCT: 21.8 km/l ( WMTC ) (Africa Twin) actieradius 409 km (theoretisch)
NC750X: DCT: 28.9km/l ( WMTC mode-Tested in D-Mode) 407km (theoretisch)

Een CRF750L met 18.8 liter CRF1000L tank en een NC750X verbruik: actieradius 543km :-) (theoretisch!)

Leuk beredeneerd alleen zal Honda daar dan wel weer 12 jaar
over gaan doen,en zijn de meeste Alp rijders al weer verhuist naar andere
motor merken.
En 1 op 21 voor de AT 1000 vind ik nou ook niet echt zuinig  dat loopt mijn
Varadero ook in vakantie modes,  x 25L= 525Km
En Honda zal er wel weer een klote zadel opzetten en een niet werkend
windschermpje, Geeft allemaal niet het is een mooie fiets! :)
Discussie gesloten.
16 okt 2015 18:25 - 16 okt 2015 18:35 #371 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
2016 CRF1000L Africa Twin ook met Dual Clutch DTC Categorie: Motornieuws   16 oktober 2015 Honda  heeft zojuist aangekondigd dat er een standaardversie van de 2016 CRF1000L Africa Twin komt, met daarnaast twee versies met meer electronica aan boord. De eerste daarvan is voorzien van ABS en Honda  Selectable Torque Control (HSTC), een traction control met drie standen. De tweede heeft naast ABS en HSTC nog een opvallende feature voor een offroadgerichte motorfiets: Honda's Dual Clutch Transmission met een speciale offroadstand. Het automatische schakelsysteem zal van de bekende knoppen op het stuur voorzien zijn, maar daarnaast voor offroadgebruik een speciale "G-knop" hebben, waarmee de dubele koppeling directe aangrijpt. Daarnaast heeft het DTC een aangepaste S-stand en hellingdetectie. De nieuwe CRF1000L Africa Twin zal in vier kleurstellingen geleverd worden, waarvan Honda er twee een 'Special Edition' noemt: CRF Rally (SE), Tricolor (SE), Digital Silver Metallic en Matte Ballistic Black Metallic.


http://hondanews.eu/be/nl/motorcycles/media/pressreleases/63096/16ym-honda-crf1000l-africa-twin

Discussie gesloten.
16 okt 2015 18:26 #372 door Menno
Discussie gesloten.
16 okt 2015 18:28 #373 door Menno
Discussie gesloten.
18 okt 2015 20:18 - 18 okt 2015 20:25 #374 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dit zijn de maten van de twee top of the range adventure motoren van Honda in hun zwaarste uitvoering .. (LxBxH)

Africa Twin  2.335 x 930 x 1.475 mm (ABS/DCT) gewicht: 242kg.
Crosstourer 2.285 x 915 x 1.335 mm (ABS/DCT) gewicht: 285kg.

..en voor de gein nog even de afmetingen van de Varadero 2295 x 925 x 1500 mm (ABS) gewicht: 276kg.

Dus de nieuwe Africa Twin is nu de grootste adventure motor van Honda... Interessant!  ???

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L
Discussie gesloten.
19 okt 2015 10:02 #375 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Inruilen die varadero's en "cross"tourers....

Maar met 242 kg vind ik de nieuwe africa twin te zwaar.
Discussie gesloten.
19 okt 2015 12:18 #376 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
DCT weegt een flinke duit :
503 pounds (standard), 534 pounds (DCT/ABS)

omgerekend komt dan dan op 228kg standaard. Wat  nog steeds een hoop is......,

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
19 okt 2015 12:24 #377 door PimW
Dat valt wel een beetje tegen, maar als je zo naar de uitlaat kjkt kun je daar nog wel een 5-10kg wegsnoepen :P
Discussie gesloten.
19 okt 2015 18:30 #378 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Lithium Ion accu erin scheelt ook weer 4 kilo ofzo.
Discussie gesloten.
22 okt 2015 11:52 #379 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Weet iemand al wanneer deze tent te koop is?


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
22 okt 2015 18:44 #380 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Haha  ;D. Lijkt zo op het 1e gezicht wel wat op een Redverz tent  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden