Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

05 aug 2015 16:54 - 05 aug 2015 19:07 #321 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Wanneer je de CRF 1000 beziet als een mooie crossover van de Varaderoo en de Africa twin, dan begrijp ik Honda' s denkwijze. Maar waarom niet iets lichters, why not stick to 750 cubic inches ? Ducati maakt toch ook jarenlang gebruik van hetzelfde ontwerp ? Makkelijk in onderhoud. Doordacht. Nee, ik houd het bij mijn oude transalp. Het maffe ding blijft gaan ! Ik ben heel erg benieuwd naar de toekomstige recensie's van de nieuwe Honda. ;)
Discussie gesloten.
05 aug 2015 18:34 #322 door roko68
Beantwoord door roko68 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin


www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-africa-tw...2%82%AC-12000-kosten

Met een nieuwprijs van € 12.100 gaat Honda’s nieuwe Afirca Twin € 3.350 minder kosten dan zijn grootste concurrent: de BMW 1200GS. Het gaat hier overigens over een basismodel, zonder ABS en traction control.


Eigenaardige berichtgeving van de ANWB, dit verwacht je eigenlijk niet van zo'n organisatie. De fiets gaat vanaf € 13.890,- kosten in Nederland en niet de Belgisch genoemde € 12.100,- (werkelijk € 12.190,-). Komt allemaal door de bejubelde BPM  :(
Ook lees ik een gewicht van 228kg droog, ook dit klopt niet. 208kg droog (228kg nat) voor STD versie, 212kg droog (232kg nat) voor de ABS uitvoering en 222kg droog (242kg nat) voor de ronduit hópeloze DCT/ABS versie.

TA 650 RD11A - 2005 / CRF 1000 L - SD04 Africa Twin - 2016
Discussie gesloten.
31 aug 2015 15:25 #323 door DesertRider
Beantwoord door DesertRider in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Als Roko gelijk heeft over het gewicht is er nog hoop!

Maar toch, als er geen V-twin gebruikt wordt is het voor mij vooralsnog geen waardige opvolger. Motor karakteristiek zal toch anders zijn. Meer als de BMW GS800 en dat vond ik toch echt minder ondanks dat deze heerlijk licht en sterk is. Of niet minder, maar gewoon anders.
Maar goed, ik heb dan ook de enige waardige opvolger gekozen van de Africa Twin: De KTM 990 Adventure met 209 Kg, wel de power en met name de V-twin! Paradijs op aarde bestaat nog..!

Maar uiteraard ga ik nog proberen of ik gelijk/ongelijk heb met mijn stellingen over de 2-in-lijn... (en het gewicht).. Zal spannend worden!
Discussie gesloten.
31 aug 2015 18:52 #324 door kees
Mja het is meer een woordspeling van Honda heb ik het idee.

Hun nieuwe motor krijgt op voorhand op basis van haar naam roem mee: CRF is al jaren het succesnummer van Honda in de motocross, en Honda is na jaren terug in de Dakar met diezelfde CRF. De Africa Twin is een van de meest tot de verbeelding sprekende modellen ooit, vanwege de link naar de NXR en de Dakar van weleer. En ze willen hun huidige gat in dat segment, met 1000cc, dichten. Het is gewoon heel handig bedacht.

De CRF heeft naam. En heeft een enkele staande cilinder. Die nieuwe CRF 1000 is ook een twin, staand in lijn. Daarmee klopt de referentie naar de AT. Beiden hebben ook de link naar de Dakar. Samen met wat designlijnen van de oude AT en een volume van een liter, en het is verklaard.

Verder is het natuurlijk gewoon een nieuwe motor die nog helemaal nergens status aan ontleent!
Discussie gesloten.
01 sept 2015 15:39 #325 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Weten we nou eigenlijk al wanneer de eerste CFR1000 bij de dealer klaar staat voor een proefrit?
Discussie gesloten.
02 sept 2015 18:29 #326 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
November-December volgens Ten Kate, te laat dus om nog in 2015 te rijden
(tenzij je er meteen een pekelfiets van wilt maken natuurlijk ;D)

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
14 sept 2015 11:05 #327 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
[youtube]dOed6Osrj4E[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
14 sept 2015 11:08 #328 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En let dan vooral op de disclaimer op 1:52, briljant!

"Footage shown is of professional riders in a controlled environment. Please do not attempt to recreate these scenes."

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
14 sept 2015 11:11 #329 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ergens heeft die fiets ook wel wat weg van de oude alp, vind hem toch steeds mooier worden, nu nog weten hoe hij rijd uit eigen ondervinding natuurlijk.
Discussie gesloten.
14 sept 2015 11:11 #330 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
En het "interview":

[youtube]wq5s3npzEek[/youtube] [youtube]dp2NJMbUyzg[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
15 sept 2015 16:31 #331 door voorstad

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
18 sept 2015 20:24 - 19 sept 2015 14:36 #332 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Een dingetje wat ik persoonlijk erg jammer vind, is dat in de laatste video en foto's er ineens nog maar 1 koplamp brand. Ziet er niet uit naar mijn mening.


Eerst branden beide lampen  :)



En nu ineens nog maar 1  :(

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser
Discussie gesloten.
19 sept 2015 18:21 #333 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Zal vast wel weer een europeesche richtlijn zijn  :-\
Maar de 'oude'  twin had dat geloof ik ook standaard... alleen paste iedereen het direct aan naar beide :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
19 sept 2015 18:31 #334 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Per land was het verschillend of een RD07 beide koplampen brandend had. Nederland liep achter maar sinds de RD07A branden beide koplampen standaard in NL. Er zijn nog steeds landen waar het niet is toegestaan om dubbele brandende dimlichten te voeren.

Discussie gesloten.
19 sept 2015 20:46 #335 door kees
De nieuwe Twin heeft kleine lampies en dan vind ik 2 wel mooier, denk ik.

Die ouwe AT's hebben joekels van koplampen en dan vind ik één juist weer heel sportief en zelfs wat sinister staan  :)
Discussie gesloten.
01 okt 2015 08:55 #336 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
De XRV en de CRF vergeleken (Tokyo Motorshow 2015):

(klik op de foto voor meer info!)
Bijlage:



2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
01 okt 2015 13:59 #337 door GK
mooi dat ze rekening gehouden hebben met de vorige modellen, ziet er echt uit als een opvolger
Discussie gesloten.
01 okt 2015 17:08 #338 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mooie foto, van de mooiste modellen in de mooiste kleurstelling.
Alleen toch spijtig dat het nieuwe model niet die heldere racing-kleuren heeft. Het blauw en rood vallen wat tegen zo op de foto te zien.
Discussie gesloten.
04 okt 2015 13:04 - 04 okt 2015 13:28 #339 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Hij lijkt meer op een XLV qua silhouet dan op de AT, hoog voorspatbord erop en het wordt bijna zoek de 7 verschillen.

Wat mij wel deugt doet om te zien is dat er al gaten in/rond het vooruit zitten om het drukverschil op te heffen zodat het wat rustiger rond je hoofd is qua rijwind en herrie.

Verder is het geen AT meer qua karakter van het motorblok maar eerder een GS 800. 

Ik vind het een jammere oefening om een nieuwe AT op de markt te zetten die niets meer van het origineel in zich heeft behoudens het feit dat je er noppen banden onder kan schroeven. Je proeft bijna het avontuur zou je kunnen zeggen maar de echte smaak ontbreekt.

Het is gewoon een andere fiets met als marktsegment die van crosstourders die zich als adventurers willen gaan profileren.

Oh en DCT is voor mensen die offroad rijden met een tomtom... Het voegt niets toe,  je word er geen betere rijder van, het camoufleert eerder je gebreken (niet kunnen kaartlezen) zodat je gaat denken dat je meer kan dan je kan  dientengevolge zal je het gebied van zelfoverschatting eerder binnentreden.
Discussie gesloten.
04 okt 2015 19:37 - 04 okt 2015 19:47 #340 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
daar gaan we weer,

;) ;)

ik heb de oplossing.. waar de echte die hards een stijve plasser van moeten krijgen

off road rijden wordt strafbaar op al die gebieden die niet officieel zijn aangewezen op straffe van € 10.000  per overtreding  of 1000 dagen in hechtenis

dan wordt off road rijden pas stoer ongeacht waar je mee rijdt, hoe hij schakelet, hoe zwaar hij is or what ever

airbags, side impact protection, abs, suspension control, traction control, gps zijn allemaal zaken waarop jou opm van toepassing kan zijn

maar dan dit vervoermiddel.... decennia's oud en nog steeds volg zaam
het ultieme vervoermiddel voor  echte die hards everywhere arround
heeft in al die jaren niets ingeboet aan rijbelevenis en karakter



Bijlagen:
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden