Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

16 jan 2016 20:05 - 16 jan 2016 20:09 #801 door PimW
Die RNS is achterhaalde technologie nog voor het op je nieuwe motor zit ;D

Maar gefeliciteerd metde aankoop, ik heb net weer een remrevisie kitje besteld om mijn roestbak maar op de weg te houden. Helemaal niet jaloers  ;D  8)
Discussie gesloten.
16 jan 2016 20:17 #802 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Die RNS is achterhaalde technologie nog voor het op je nieuwe motor zit ;D

Maar gefeliciteerd metde aankoop, ik heb net weer een remrevisie kitje besteld om mijn roestbak maar op de weg te houden. Helemaal niet jaloers  ;D  8)


haha ik weet niet eens wat ik met dat ding moet maar het ziet er wel cool uit toch?
Discussie gesloten.
17 jan 2016 01:42 #803 door kees

haha ik weet niet eens wat ik met dat ding moet maar het ziet er wel cool uit toch?


Mag ik m voor een tientje van je overnemen dan..?

Het is in feite gewoon een fietscomputertje. Doorgaans gebruik je zoiets tijdens georganiseerde ritten met geschreven route-aanwijzingen, waarbij het ding de onderlinge afstanden tussen aanwijzingen bij kan houden.

Klinkt heel duur, 'rallye', maar met een beetje puzzelrit van de 2CV-club doe je feitelijk hetzelfde.


Tientje dan maar..?  :)
Discussie gesloten.
17 jan 2016 11:05 #804 door PimW
Discussie gesloten.
17 jan 2016 12:14 #805 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
vanuit het altijd zuinige zeeland, ik bied 30 euro

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
17 jan 2016 12:17 #806 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Stel dat dit serieus wordt genomen. 40 Euro. 8)
Discussie gesloten.
17 jan 2016 13:26 #807 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ha lolbroeken :-) die blijf er gewoon opzitten natuurlijk he :-) Voor de leuk.
Discussie gesloten.
17 jan 2016 18:48 #808 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Okay okay, 50 euro en dan mag je die tripteller houden... (voor die twin dan he, if snap ik het niet???)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
17 jan 2016 19:40 #809 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Die touratech valbeugel set is ook niet echt moeders mooiste.  Werk aan de winkel Pim W. ook de skid plate moet veel vetter. Ik vind die van touratech er ook niet echt ruig en betrouwbaar uit zien, denk dat je daarmee geen keitje moet pakken of over zo'n gele betonnen balk die in Amsterdam vaak aan de rand van de stoep staan kan wippen/glijden, Kon met  'De AT' wel.
Wel apart om te zien dat ze ook een achterschokbreker leveren. Is die progressief? of enkel 'zwaarder'?

Zit er uberhaupt progressieve vering op de CRF? Of kunnen we weer en masse naar hyperpro en vrienden?
Discussie gesloten.
17 jan 2016 20:34 #810 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Progressief = goed in jouw ogen?  :-\

Op de plaatjes zie ik iig aan de achterkant een Pro-link systeem, dus dat betekent dat het een progressieve werking heeft, geen flauw idee wat er voor in die vork zit.

Ga er maar vanuit dat de standaard vering niet top is, zoals eigenlijk bij geen enkele fabrikant bij een standaard af-fabriek fiets.
Dus ja, wil je het béter hebben dan zul je langs een specialist moeten  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
17 jan 2016 20:50 #811 door Geert Alp 2
Beantwoord door Geert Alp 2 in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Touratech vind ik echt een showmerk, vooral voor de BMW GS hebben ze zo'n beetje een RVS kapje, stripje of beugeltje voor elk denkbaar onderdeel.  Het ziet er voor de liefhebber allemaal erg cool/stoer uit, maar het is dure zooi en veel is uitsluitend voor de show.
Ik weet niet of jullie de motoren van de DAKAR-rally hebben gezien ?  Hoeveel Touratech spullen zaten daar op ?  :-\
Vraag ook eens een echte wereldreiziger (die niet wordt gesponsord door Touratech), die rijdt er niet mee, die heeft goede bescherming waar nodig, en geen bescherming waar het niet nodig is.  (kapjes voor rempotjes en spoilertjes om andere spoilertjes weer uit de wind te houden en andere onzin...  ;D

Als ik dit (mijn mening) op het GS-forum zet wordt ik gelyncht denk ik...  ;D

Goede schokbrekers; reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/shockabsorber4/
reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/frontfork2/

Kost wat, maar dan heb je wel het beste !  100x beter dan Touratech...

1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110
Discussie gesloten.
17 jan 2016 20:56 #812 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ehhhhm, Touratech duur Geert? Heb je de prijslijst van de originele Honda opties al gezien?  ;) ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
17 jan 2016 20:59 #813 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ik heb een touratech carterplaat onder de varadero das toch een stevig plaatje hoor, 4mm dik alu, daar schop jij geen deuk in

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
17 jan 2016 21:07 #814 door PimW
Achja, motorrijden is emotie en net als smaak valt daar niet over te twisten.

Prijs valt ook veel over te zeggen, maar als ik kijk wat het mij kost z'n alu bakje in elkaar te prakken en wat ze er bij Touratech voor vragen vind ik dat niet gek.
Nu heb ik bij onze buren dezelfde bal opgegooid toen over koffers en daar kwam via de nederlandse importeur van Heavy Duties ook een wat minder rooskleurig verhaal naar buiten wbt hun lage prijzen.

Uiteindelijk wil iedereen zo veel mogelijk verdienen en zo min mogelijk uitgeven. En zo gaan we het circeltje rond. :)

Ik heb de nieuwe Twin nog altijd niet gezien en hoop hem op de beurs in Utrecht van dichtbij te kunnen zien. Zou het leuk vinden er wat onderdeeltjes voor te maken, ga ook zeker een poging wagen, zien we wel weer waar het schip strand.
Discussie gesloten.
17 jan 2016 21:12 #815 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ik heb die carterplaat niet voor het mooie, je zet er ook helemaal niks van omdat hij echt onder het carter zit. maar mijn vorige blok is daar kapot gegaan, en toen zag ik even geen varadero carterplaat in jou prijslijst staan Pim

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
17 jan 2016 21:18 #816 door PimW

ik heb die carterplaat niet voor het mooie, je zet er ook helemaal niks van omdat hij echt onder het carter zit. maar mijn vorige blok is daar kapot gegaan, en toen zag ik even geen varadero carterplaat in jou prijslijst staan Pim


Mijn berichtje was niet zozeer aan jouw gericht hoor  ;D

Als ik een Dero in de buurt had kon ik eens wat meten, maar helaas.  :P
Discussie gesloten.
17 jan 2016 21:23 #817 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
nou daar zeg je wat.... die touratechplaat is misschien nog wel voor verbetering vatbaar ter hoogte van het olie filter dus misschien moeten we eens een keer wat afspreken

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
17 jan 2016 21:53 #818 door kees

Touratech vind ik echt een showmerk, vooral voor de BMW GS hebben ze zo'n beetje een RVS kapje, stripje of beugeltje voor elk denkbaar onderdeel.  Het ziet er voor de liefhebber allemaal erg cool/stoer uit, maar het is dure zooi en veel is uitsluitend voor de show.
Ik weet niet of jullie de motoren van de DAKAR-rally hebben gezien ?  Hoeveel Touratech spullen zaten daar op ?  :-\
Vraag ook eens een echte wereldreiziger (die niet wordt gesponsord door Touratech), die rijdt er niet mee, die heeft goede bescherming waar nodig, en geen bescherming waar het niet nodig is.  (kapjes voor rempotjes en spoilertjes om andere spoilertjes weer uit de wind te houden en andere onzin...  ;D

Als ik dit (mijn mening) op het GS-forum zet wordt ik gelyncht denk ik...  ;D

Goede schokbrekers; reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/shockabsorber4/
reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/frontfork2/

Kost wat, maar dan heb je wel het beste !  100x beter dan Touratech...


Hoezo? Die Redbull-stickers zijn toch verder ook niet functioneel op een Dakar fabrieks-KTM?

En een wereldreis wordt echt geen intensere beleving door wel of geen Touratech spulletjes.

Ik vind het allemaal nogal subjectief geroep. Of het nou gaat over een Honda-automaat of een Reigerdemper. Dacht je dat Ohlins en WP inferieur materiaal leveren?

De ervaring namelijk, leert dat het allemaal nuance is. Er bestaat simpelweg niet zoiets als 'puurheid'. In je eigen hoofd misschien, want daar leven blijkbaar de randvoorwaarden van die visie. Geloof me, met je traditioneel geschakelde bak komt de klap even hard aan als je op smoel gaat als reed je met een DCT.

Peterhansel rijdt al 20 jaar in de Dakar mee, en Loeb wint gewoon gelijk de eerste keer. Met gelijkwaardig materiaal..

Verder ben ik het met Horse eensch, die prolink IS progresssief dus de veer lineair. Wat verander je dus aan de achterkant? Een liniaire veer die bij jouw rijdergewicht past. En als de demping je niet bevalt, ook een beter instelbare demper die bij jouw beoogde rijplek past.

Ook in de USD is liniair beter. Progressief gedrag kun je opwekken door te varieren in luchtkamervolume. Daar is veel over in te lezen op het web. Erg interessant  :)


Bromz
Discussie gesloten.
17 jan 2016 22:54 - 18 jan 2016 11:36 #819 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Sinds we in de beschaafde wereld onze kleding niet meer zelf maken, moet kleding (door marketing) van een bepaald merk zijn. En zo is het ook met vervoersmiddelen etc. Het is vaak goed om verder te denken. Een merk is geen doel, maar een middel. Spinoza.
Discussie gesloten.
18 jan 2016 08:52 #820 door Kingcoder
Beantwoord door Kingcoder in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ja nou ehh ik vind dat Touratech vooral mooi spul en daarom komt het erop. Dast et voor show is dat kun je wel voor meer motoronderdelen zeggen :)
Ik zal er best wel een keer (regelmatig?) gaan allroaden maar ik was niet van plan ermee te gooien of te smijten. ZIjn jullie wel eens in Bilstain geweest? Gaaaaaf, moet je zeker een keer doen, daar heb ik mijn DR800 volledig aan gort gereden op de harde stenen.... nee dat gaat deze AT de eerste tien jaar van zijn bestaan niet meemaken! En daarvoor heb ik natuurlijk de klx450 gekocht he, voor de extremere dingen.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden