Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

11 nov 2014 21:56 #101 door kees
Ik vind hem elke keer gaver als ik die plaatjes weer zie!

Ik vraag me af of ik nog wel ergens anders ping voor heb als ik hem bij de dealert wegsleep  :)
Discussie gesloten.
11 nov 2014 22:15 #102 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Ik vind hem elke keer gaver als ik die plaatjes weer zie!

Ik vraag me af of ik nog wel ergens anders ping voor heb als ik hem bij de dealert wegsleep  :)


Ben je niet alleen Brom! Ik verwacht dat we binnen een paar maanden meer weten... En die paar maanden maken ook niet meer zoveel uit ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
12 nov 2014 00:14 #103 door kees
Pffeww gelukkig maar! Thanx  :angel:

Nee maar serieus. Ik ben echt bang dat dit een mock-up is. Een model om ontvangst te peilen. Maar, ze lijken bij Honda echt wel wat te willen gaan doen.

Mooi verhaal van Dakar verleden en heden. Er is een gat te vullen. Op KTM na, heeft geen enkel merk echt iets neergezet de laatste jaren. Je ziet nu alleen maar 1000cc+ wegmotoren die zogenaamd een opvolger zijn van iets. De Africa Twin modellen zijn de enige allroads van Honda die echt aan de Dakar doen denken..

Maar als ik naar dat ding kijk. Wiegframe vóór is hoekig en is wat RD07 nu is, uit staal. Wiegframe achter en subframe is rond en gewelfd, lijkt me meer aluminium. Maar bijna een exacte kopie van RD07. Ook de 2 radiateurs en de beschermers ervoor. Dat is wat RD07 nu heeft. Zelfs die oliekoeler! Alleen hoort die niet echt voor een radiateur te zitten. Zadellijn is rechtstreeks AT. 2-cylinder-lijn motor, dus nog steeds een twin. Schakelpook weggelaten. Om een DCI-duscussie te starten..? USD-vork en 18" achterwiel.. Ik kan nog doorgaan. Er klopt vanalles niet aan die foto's.

Eerlijk gezegd geloof ik er nog maar weinig van. Dit is voor Honda gewoon te extreem!

Ik heb vertrouwens-issues.. :'(

Discussie gesloten.
13 nov 2014 08:04 #104 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Nix extreems is Honda vreemd! Ooit had Honda een CB900 in de aanbieding met TWEE versnellingspoken... Jawel... Hoge en lage gearing!
Had die import Canadees destijds (begin jaren 90') direct moeten kopen, ding zag er nog knap uit ook!

En kijk eens naar de CBX1000 6inlijn... pas 35 jaar later durfde BMW dat aan... of de CX turbo....

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
13 nov 2014 08:10 #105 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik vind de true adventure geweldig nieuws. Waarom zou yamaha wel een echte allroad xt660 en xt1200 in de markt kunnen zetten en honda niet?
Discussie gesloten.
13 nov 2014 09:06 #106 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Honda zet ook wel allroads neer, alleen heb ik het idee dat er wat mensen (ook hier) rond lopen die de term "allroad" maar steeds verwarren met "cross/dakar/enduro motor".  En als je dat doet valt het inderdaad tegen waar honda mee komt. Ik zie een allroad als reismotor waarmee je ook slechte onverharde paden mee kunt rijden, en dat gaat prima met bijvoorbeeld een varadero of crosstourer. en van de ongeveer even zware yamaha super tenere circuleren ook veel filmpjes op YT waarin je kan zien dat die motor prima uit de voeten kan op onverharde wegen. Wil je er dwars mee door de Sahara dan is het waarschijnlijk niet de beste keus, maar naar mijn mening is dat voor geen een allroad weggelegd. maar als ik de filmpjes van reizen naar mongolie bekijk dan zou ik dat met de varadero wel aandurven, tkc 80 erop en gaan. het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de term "allroad" helemaal verkeerd zie maar dan hoor ik dat graag hier.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
12 dec 2014 14:06 - 17 feb 2015 16:37 #107 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Episode 2:

[youtube]MRiK2LZ8n38[/youtube]

Let vooral op die twee C310's bij 0:26. Mijn eerste Honda.... mmm, het zijn C90's zo te zien.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
12 dec 2014 14:33 #108 door PimW
Zo zie je maar weer dat alle high-end piefpafjes geen reet voorstellen, punt is dat je gáát.
Avontuur maak je niet met een sticker op je motor ;D
Discussie gesloten.
12 dec 2014 17:17 #109 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
de specs lijken me wel wat

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid
Discussie gesloten.
13 dec 2014 19:12 #110 door kees

Wanneer komt dat ding nou??  ;D
Discussie gesloten.
18 dec 2014 11:34 #111 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Wanneer komt dat ding nou??  ;D


"We’re hearing that an official announcement on the new machine will happen in the new year with a release in Q2 of 2015."

Honda heeft nu een eigen True Adventure pagina en Twitter hashtag: #TRUEADVENTURE

Afwachten Brombeer....

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
01 jan 2015 14:40 #112 door PimW
Op de Dakar brommers durven ze het in ieder geval wel aan, die enge electronica:




Traction control! ;D (of het is ABS, de experts op ADV twijfelen nog)

Nu maar hopen dat ze niet weer in de brand vliegen.

Discussie gesloten.
02 jan 2015 16:19 #113 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ze durven het niet aan met dat standaard irritante borgboutje in de Nissin-remklauw ;-) Hopelijk haalt dat 't ook naar de productiefiets! ;-)

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
02 jan 2015 18:26 #114 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Zal wel een vereiste op wedstrijdfietsen zijn, denk je ook niet Daan?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
02 jan 2015 20:09 #115 door PimW
Hij heeft wel gelijk, dat borg propje is stom.
Discussie gesloten.
02 jan 2015 21:11 #116 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Zo raak je de glijpen niet kwijt wanneer je onderweg sleutelt, ideaal dat kabeltje. Dat propje raak je al helemaal snel kwijt al prutsend in de berm (eigen ervaring grrrr) dus goed systeem zo idd.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
03 jan 2015 10:10 #117 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
More news.

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !
Bijlagen:
Discussie gesloten.
17 feb 2015 16:28 #118 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
[youtube]odpOps2bKZA[/youtube]

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
18 feb 2015 08:12 #119 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Leuk filmpje weer.

Iemand trouwens enig idee of er tijdens de motorbeurs iets te zien is over het nieuwe model??
Discussie gesloten.
20 feb 2015 23:38 #120 door kees

Leuk filmpje weer.


Ja, van een Dakar-CRF. Dat gaat meer over True Factory Adventure.

Geen verder nieuws nog over ONZE True Adventure bike?

Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden