Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

04 nov 2014 21:49 #21 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Maar dat ding was ook inferieur aan de NXR... potentiele verkoopcijfers gingen boven kwaliteit.
En datzelfde gaat nu weer gebeuren. Mensen kopen een Merk, goeie Marketeer kan dikke stront als vla verkopen.

Het is dat het nooit mocht van Den Organisatie.
Wilde ooit rijders geblindoekt op verschillende fietsen laten rijden en dat ze dan moesten aangeven WAT ze gereden hadden.



natuurlijk is dat zo maar verglijk de m1 van rossi ook niet met een r1 voor de straat..    weet dit een nxr doet/deed/zal nooit 100.000 km doen 8)  maar mijn point was dat de 1st twin wel dakar connecties heeft/had ::)

greetsz
Discussie gesloten.
04 nov 2014 21:57 #22 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Haha 2 plugs ,, dus honda heeft dus nooit met de xrv650 le dakar gereden....

greetsz


Thedennman...

Ik schreef dat zowel de XRV650 zowel als de XRV750 in tegenstelling tot de XLV750R en de NXR nooit voor de Dakar ZIJN ONTWORPEN.

Dat vervolgens een groep Fransen met zwaar gemodificeerde XRV's de Dakar zijn gaan rijden (en daarnaast een legioen dappere privé rijders) doet aan dat feit niets af.

Dat Honda het frame van de Transalp 600 en het motorblok van de NTV Revede heeft gebruikt voor het ontwikkelen van dd XRV650 is een feit.
En ja, je hebt volkomen gelijk: qua PK / gewicht verhouding is de Africa Twin (zowel de 650 als 750) een opgevoerde Transalp... die 30 zwaarder en (destijds) fl. 5.000,- duurder was... met slechts 10pk meer als de Alp.

De XRV blijft een onverwoestbare motorfiets.  Maar is in zijn carrière ook zwaar over gewaardeerd waar juist de Transalp 600 werd ondergewaardeerd.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
04 nov 2014 21:58 #23 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

18 inch?


En tóch zie ik ergens het getal 18 staan op die achterband Pim  :-\. Of dat de diameter is weet ik niet  ;D
Wat zijn het eigenlijk voor bandjes? Ik zie een Michelin profiel, met ergens Pirelli op de zijkant  :o

Enniewee, hij ziet er interessant uit  8). Maar zoals Menno ook al zegt, nog steeds een prototype. Maar eens zien hoe 'ie volgend jaar in de showroom terecht komt  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
04 nov 2014 23:27 #24 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Mooi... dat er zoiets als een forum  bestaat.. 8) laat altijd lekker zien dat gelukkig niet iedereen dezelfe meening deelt. :D

Wat ik als vaag en vreemd zie is de mega timelap tussen deze en het productie model,  ergens lees ik 09-2015 pff lang wachten voor de eventuele kopers...


Ciao
Discussie gesloten.
05 nov 2014 00:01 #25 door kees
Mja prototypes zijn er meer om de ontvangstverwachting te peilen en dit is dus niet wat je gaat krijgen.

Om even in de discussie mee te gaan, een NXR vergelijken met een XRV is zoiets als een Lancia Delta HF Integrale Evoluzione vergelijken met een Lancia Delta HF.

Persoonlijk vind ik de Varadero een medestrijder van Suzuki V-Strom en Yamaha TDM. Het enige wat ze 'all-road' maakt, is de geometrie. Dus die hoort m.i. ook hier niet thuis.


Klets allemaal niet, GAAF ding!. Mooi gespot Voorstad. Hoop doet leven..  ;)
Discussie gesloten.
05 nov 2014 09:51 #26 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
deze proto ziet er niet slecht uit. Hopelijk wordt hij niet te hoog voor mij.
"True Adventure" zal niet de typebenaming worden denk ik. Op de "oude" AT staat ook "Adventure Sports" te lezen.
Een kanshebber om mijn volgende motor te worden. Maar eerst afwachten natuurlijk EN een degelijke testrit maken.
En hopen dat er mooie frisse Hondakleuren op komen.
Discussie gesloten.
05 nov 2014 10:55 #27 door bartjanm
Beantwoord door bartjanm in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Leuk! wat zou m'n varadero als inruil doen :) Vrees alleen dat ik dan ook direct moet kijken wat een transalp als inruil doet om er twee te kunnen kopen (1 voor mij, 1 voor laura) nog maar even doorsparen dus...
Discussie gesloten.
05 nov 2014 10:55 #28 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Yep, HRC kleurstelling zou hem mooi staan denk ik.

Ik hoop met je mee dat hij laag genoeg is voor de kortbenigen, het lijkt erop dat het zadel naar de tank toe smal toeloopt dus dat geeft hoop. Als het maar weer niet te breed onder het zadel wordt door de parallel twin en het luchtfilter.

Door de verplaatsing van dat luchtfilter naar beneden hoop ik wel dat het gewicht wat lager komt te liggen en dat daardoor de handelbaarheid  op lage snelheid verbetert, ook groot voordeel voor ons verticaal gehandicapten.

Dit is trouwens de allereerste motor waar ik van overweeg om die nieuw i.p.v. gebruikt te kopen. Ik kan dan mooi wat ruimte in de schuur maken. Caponord en crossalp eruit en één motor ervoor terug.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
05 nov 2014 10:55 #29 door bartjanm
Beantwoord door bartjanm in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

deze proto ziet er niet slecht uit. Hopelijk wordt hij niet te hoog voor mij.


Ik heb 't precies andersom: Hopelijk wordt ie in 't echt niet te laag voor me :) (zoals 90% van de motoren :( )
Discussie gesloten.
05 nov 2014 11:32 #30 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik denk dat het beter en gemakkelijker is om je motor te verhogen, en dan toch zeker dit type motoren, d.m.v. o.a. veren en/of zadel, dan dat je een motor moet verlagen.
En indien er 2 versies uitkomen zal de meer cross-gerichte versie wel wat hoger komen denk ik.
Discussie gesloten.
05 nov 2014 13:19 #31 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Gaat het hier nu over een concept of prototype?
In mijn vakgebied is vaak een prototype een handgebouwd model om te testen, een productie proces op te zetten,  manuals te schrijven en service mensen op te leiden.

Een concept veranderd meestal vanalles.

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570
Discussie gesloten.
05 nov 2014 13:30 #32 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Aangezien er volgens bernard begin volgend jaar een perstest op de planning staat denk ik dat het een pre productie model is.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
05 nov 2014 14:01 #33 door Bill
Vast een beetje opgeshopt ter inspiratie. ;)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
05 nov 2014 14:16 #34 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Grappig, eerst bemoddert en daarna nieuwe leidingen aangelegd...





Meer High Resolution pics om te downloaden:  www.honda-eicma.com/download/true-adventure-prototype/
Discussie gesloten.
05 nov 2014 14:21 #35 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Vast een beetje opgeshopt ter inspiratie. ;)


Grappige fotoshop. Al mogen de koffers wel wat groter en de topkoffer ook meer naar achter.
Wil je hem nu ook poetsen en mooie (HRC)-kleuren geven? En doe er ook nog maar een stevige bodemplaat bij, als je dan toch bezig bent. ;)
Discussie gesloten.
05 nov 2014 14:31 #36 door jbm
laat maar komen, het wordt tijd voor een nieuwe twin na meer dan 10 jaar.
de mijne is nog lang niet aan vervanging toe maar als het zover is, ........
Discussie gesloten.
05 nov 2014 15:58 #37 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
.... en zag ik nou Brembo-klauwen in het filmpje? Eindelijk van die Nissin-troep af!?


Ik vind het een prachtig ding, en het ziet er behoorlijk productierijp uit.
M'n nachtmerries gingen voornamelijk over 'Honda die het AT logootje op een R1200GSA-kloon plakt' en gelukkig lijken ze hiermee de niche markt daar net onder aan te boren - precies waar de AT ook zat. Als dit head-to-head moet gaan met de KTM990 dan is 't een sexy ding!

Die camo-bestickering is natuurlijk walgelijk - maar die pulliken we er wel vanaf!


... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
05 nov 2014 16:50 #38 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Vind die onderlinge uitlaatbocht/pijp terug naar vroeger toen de crossers in de oude goede tijd dat ook hadden op die manier en daar is men vanaf gestapt omdat het vaak deuken en ander ongemak gaf.
Nu gaat Honda terug naar af mag men stellen. vind het ook niet echt mooi staan zou het anders opgelost hebben, voor mij word hij het zo dus niet
Discussie gesloten.
05 nov 2014 16:51 #39 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Tja..... langzaam komen steeds meer gegevens boven borrelen...

indefinitelywild.gizmodo.com/2015-honda-...built-for-1654491126

Maar zo kijkend naar de plaatjes en informatie vallen mij al wat dingen op :

Zekere PROs:
- 18"achter !
- Spaak wielen :D (Gelukkig)
- up-side-down voorvork !
- voorwiel te verwijderen zonder eerst de hele kappen zooi weg te moeten halen
- gewoon lekker ketting blijven rijden
- geen foeilelijke snavel  8)

CON's (eigenlijk niet correct, want ik wil eigenlijk eerst wel meer ervan weten):
- ABS -- (uitschakelbaar ? Ik hoop het van harte)
- Tankinhoud -- als dat luchtfilter inderdaad elders zit...., maar als ik de plaatjes bekijk is die weer niet zo eenvoudig te verwisselen
- carter beschermer vindt ik beperkt (Mooie markt voor Pim ;) )
- uitlaatbocht voor je framebuis langs ... brrrr... (of die carter beschermer van Pim natuurlijk :D )
- parallel twin blok... eens afwachten hoe die performed
- versnelling........ DCT.... benieuwd hoe dat rijdt, en dan met name onder terrein omstandigheden

We zullen de uiteindelijke specs van gewicht (200kg is nog altijd een hele berg), vermogen, handling, remmen, veren, zit hoogte e.d. eens moeten afwachten. Maar ik denk dat Honda hier (hopelijk niet te laat !) een mooi apparaat heeft neer gezet.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
05 nov 2014 18:15 #40 door PimW
Ik dacht dat eerder het verhaal was dat het luchtfilter achter/naast het balhoofd komt met (onder andere) brandstof onder je kont...

Maar dat is niet zo goed uit te pluizen aan de hand van de fotoos.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden