Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

05 nov 2014 19:01 #41 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
ABS = uitschakelbaar.
Tankinhoud: minimaal 20 liter.
DCT = optie.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
05 nov 2014 19:20 #42 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dct.. niet echt handig icm offroad.?  Meer kilos? en complex!?. Snufjes heb je toch niet in deze klasse.? O.k abs die uit kan en een gpsje is genoeg toch..

als men snufjes wil aub een goldwing kopen  8)
Discussie gesloten.
05 nov 2014 23:16 #43 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Als Honda een motor op deze manier neerzet zal het dct ook wel offroad werken...en kijk eens naar de snufjes op bijvoorbeeld een ktm1190, werkt toch allemaal prima, en je houd dat ding met je AT of TA echt niet bij offroad.
en een goldwing is inmiddels gigantisch jaren 80 met zijn snufjes hoor.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
06 nov 2014 07:58 #44 door PimW
Alsof iedere Twin/GS/KTM eigenaar 50/60/60/80% offroad rijd, deze motor gaat gewoon heel veel op straat gereden worden. Hallo we zijn hier in Nederland ;D

Als ze bij Honda dat DCT systeem hebben, waarom niet als optie aanbieden. ABS moet er volgens de wetgeving op volgens mij dus tja. Als het totaal plaatje maar klopt.
Discussie gesloten.
06 nov 2014 13:49 #45 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Oja, hij krijgt ook een offroad georiënteerd traction control systeem.  ;) Die wordt interessant!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
06 nov 2014 15:07 #46 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
2 cylinder lijn 1000 cc...
Ik dacht al wat komt die nieuwe AT me bekent voor...

200 cc verschil maar verder..





Yamaha XT1200ZE Super Tenere

Discussie gesloten.
06 nov 2014 15:22 #47 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Daar heeft hij inderdaad het meest van weg. Dat dacht ik ook meteen toen ik de eerste foto's zag. Ook de lichten vooraan.
Discussie gesloten.
06 nov 2014 17:03 #48 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Is ook een mooie fiets die tenere.

Maar de TA lijkt me net iets minder zwaar gebouwd overkomen.

Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke specs, dusse Bernard, "spill the beans!"

;D

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.
Discussie gesloten.
06 nov 2014 17:18 #49 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Ik vind de Tenere ook mooi. De mooiste van alle All-Rouds van tegenwoordig (Die oude Tenere heb ik ook altijd mooi gevonden.) Maar zoals met alle "reisenduro's" veel te overbuild.
Dus hoop ik van de Honda dat die minder zwaar zal zijn met minder cc, enz ...
Discussie gesloten.
06 nov 2014 17:47 #50 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Maar die Tenere-1200 is wel heel erg op de weg gericht, net als 'n 1200GS. De Tenere is lomp, zwaar en heeft weinig vermogen voor zo'n groot blok. Al eens goed gekeken waar het oliefilter zit bij de Tenere! Suc6 in Africa... :-S

Als die nieuwe AT echt onder de 200 kg komt, met '990-vermogen' wat tussen de 100 en 117 pk moet vallen dan..... dan is het wel echt een andere fiets!

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
06 nov 2014 18:12 #51 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Dat bedoel ik dus. 8)

En Honda heeft de X-Tourder al die in dat rijtje past. Dus ...
Discussie gesloten.
06 nov 2014 18:13 #52 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Daan wat maakt het uit waar je oliefilter zit als je in Africa bent?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
06 nov 2014 19:20 #53 door PimW
Zal wel ergens voorop het blok zitten ofzo? Steentjes vangen!
Discussie gesloten.
06 nov 2014 20:38 #54 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
nou als dat al zo zijn snap ik africa in zijn verhaal niet zo, bovendien hebben we daar nou toch die carterbescherming voor... maar Daan zit in een andere tijdzone dus die ligt nu waarschijnlijk in zijn nest.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
06 nov 2014 22:06 #55 door kees

2 cylinder lijn 1000 cc...
Ik dacht al wat komt die nieuwe AT me bekent voor...

200 cc verschil maar verder..

[img]

Yamaha XT1200ZE Super Tenere


Oehhh da's vloeken in de kerk!


Nou ik geloof dat jullie nog maar even goed moeten kijken...

Het Frame is nagenoeg de RD07-lijn

De zadellijn is typisch RD07

De kont van onder achter is typisch RD07

Front-aanzicht is typisch RD07

De ranke topkuip van opzij neigt (vind ik) naar NX Dominator..


Laat maar komen, ik neem m nieuw!  ;D
Discussie gesloten.
06 nov 2014 23:03 #56 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin

Maar die Tenere-1200 is wel heel erg op de weg gericht, net als 'n 1200GS. De Tenere is lomp, zwaar en heeft weinig vermogen voor zo'n groot blok. Al eens goed gekeken waar het oliefilter zit bij de Tenere! Suc6 in Africa... :-S

Als die nieuwe AT echt onder de 200 kg komt, met '990-vermogen' wat tussen de 100 en 117 pk moet vallen dan..... dan is het wel echt een andere fiets!


Klopt. Nx aan toe te voegen, hoef dus mijn bonen niet te verspillen!  ;D ;D ;D ;D

En afgezien van het prijsverschil... Wil je de S10 in 'Worldcrosser' uitvoering hebben, tik je toch al snel richting de 20 mille... De standaard doet ook al 18 rijklaar. Helaas in Euro's. Dat scheelt toch al snel een 5-6 mille met de prijsindicatie die voor de nieuwe AT wordt gegeven. Kun je een hoop kettingen en tandwielen voor kopen...  ;D Of idd die 'andere' clubfiets die inmiddels is toegelaten, de VFR1200X Crosstourer.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
06 nov 2014 23:10 #57 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
@xrvtuur en anderen: ik bedoel het design dat het oliefilter pal voorop het blok zit, vlak achter het voorwiel.



Ik vind dat merkwaardig op een 'adventure fiets' omdat het erg kwetsbaar is. En als 't lek gaat ben je de pineut.
(vandaar dat veel karterbakken zo ver naar voren komen bij die dingen:


ennuh - ik loop 8 uurtjes achter dus ben nog wel ff wakker!

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
06 nov 2014 23:35 #58 door kees
Ga weg met die Yamaha joh  :angel:
Discussie gesloten.
07 nov 2014 00:07 #59 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin
Met zo'n alu bak er voor lijkt me het geen probleem, bovendien zit het filter niet direct achter het voorwiel maar ernaast, iets wat opgeworpen wordt door het voorwiel komt niet tegen het filter. en smakelijk zometeen ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
07 nov 2014 10:16 #60 door PimW
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden